MojElektromobil

Zatiaľ čo automobilový priemysel prechádza na batériové elektromobily, tak letecký priemysel sa pomaly uberá smerom k vodíku. Spoločnosti Airbus a MTU Aero Engines  vyvíjajú pohonné systémy s vodíkovými palivovými článkami, ktoré by mali byť využité v komerčnom letectve. Práve podpísali novú dohodu, informuje Electrive.

Nemali by ste prehliadnuť:

Toto memorandum je rozdelené na tri základné fázy. Spočiatku spoločnosti dopravujú technologické stavebné bloky, na čo plánujú využiť európske výskumné iniciatívy. V druhej fáze zosúladia plány výskumu a technológií v oblasti vodíka a v záverečnej fáze by mohol nastať vývoj plnohodnotného pohonného systému s palivovými článkami.

„Naše zameranie na plne elektrickú technológiu pohonu s palivovými článkami pre budúce lietadlá na vodíkový pohon podčiarkuje našu sebadôveru a pokrok v tejto oblasti. Toto partnerstvo nám umožní spojiť naše kolektívne znalosti, urýchliť vývoj kritických technológií a v konečnom dôsledku dodať revolučný pohonný systém na vodíkový pohon pre budúce komerčné lietadlá. Spoločne si nielen predstavujeme udržateľnú budúcnosť lietania, ale aktívne ju presadzujeme.“

Bruno Fichefeux, vedúci budúcich programov v spoločnosti Airbus

Obe spoločnosti tvrdia, že práve vodík sa stáva ústredným pilierom v úsilí o dekarbonizáciu letectva. Samotný Airbus má v pláne uviesť na trh komerčné lietadlo poháňané vodíkom v rámci prvej polovice 30-tych rokov 21. storočia. V minulom roku výrobca oznámil dokončenie prvého 1,2 MW systému vodíkových palivových článkov, ktoré  chce použiť v plánovanom koncepte lietadla. Jeho prvý skúšobný let by mal prebehnúť dokonca už počas budúceho roka. Spoločnosť MTU zase  vyrába motory a tiež sa zameriava na vodík. Úspešne otestovala svoj elektromotor eMoSys.

Náš tip
BYD má batériu s dojazdom takmer 2000 km a mimoriadne rýchlym nabíjaním
26. júna 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+