MojElektromobil

Rok 2021 sa pomaly blíži ku koncu. Vo svete elektromobility nám priniesol poriadnu dávku noviniek a prekvapení. Preto sme si pre najbližšie dni pripravili špeciál “6 otázok o elektromobile”, v rámci ktorého sme oslovili známe automobilky.

V odpovediach nám približujú svoju ponuku pre rok 2021, naznačujú čo pripravujú na rok 2022 a prezrádzajú aké trendy očakávajú na najbližšie roky. Pozrime sa na to, aké odpovede pre nás má Hyundai. Za značku odpovedal Marek Kopča, Marketing & PR manager.

Ktoré elektrické modely vaša značka predstavila v roku 2021?

Našou jedinou, ale o to dôležitejšou plne elektrickou novinkou bol model IONIQ 5, ktorý na seba strhol veľkú pozornosť verejnosti aj médií. Za krátky čas, odkedy je na trhu, sa už stihol stať Autom roka v Nemecku a Dánsku a aktuálne je na zozname siedmich kandidátov na tituly Európske auto roka a Auto roka v Slovenskej republike. S tým súvisí aj služba Charge myHyundai, ktorú sme v novembri predstavili, a ktorá prináša pre vlastníkov elektrických a plug-in hybridných áut veľký komfort a bezstarostnosť v nabíjaní svojho auta doma aj v zahraničí, pretože prístup k vyše 290-tisíc nabíjacím bodom získajú vďaka jednému účtu, jednej mobilnej appke a jednej nabíjacej karte.

Ako hodnotíte uplynulý rok 2021 z pohľadu elektromobility, ako sa darilo predajom vašich elektromobilov?

Rok 2021 bol pre nás kľúčový najmä preto, lebo sme predstavili náš prvý od podlahy plne elektrický model IONIQ 5. Ním chceme nadviazať na úspech liftbacku IONIQ malého SUV KONA Electric. S dosiahnutými predajnými číslami sme spokojní, ale gro predajov a objednávok už dnes tvorí práve IONIQ 5. Na presné čísla si musíme počkať do konca roka, ale prezradím, že predaj a počet objednávok na IONIQ 5 je viac ako dvojnásobný v porovnaní s našimi obchodnými plánmi na tento rok.

Hyundai IONIQ 5
Foto: Radovan Hlôška

Čo pripravujete na rok 2022?

Aj rok 2022 sa ponesie v duchu značky IONIQ. Budeme pokračovať v aktivitách spojených s IONIQ 5, ale už od polovice roka začneme pomaly predstavovať našu ďalšiu elektrickú novinku, atraktívny sedan IONIQ 6, na ktorý sa veľmi tešíme.

Čo by ste vyzdvihli pri svojich elektromobiloch?

Každé elektrické vozidlo od Hyundai malo a má nejaké wau efekty a prednosti. Starší IONIQ je kráľom v efektivite, KONA Electric bola svojho času prvým plne elektrickým subkompatkným SUV v Európe a zaznamenalo skvelé predajné úspechy. A IONIQ 5? Tam je tých jedinečných vecí veľa: od neprehliadnuteľného dizajnu, cez obrovský rázvor a vnútorný priestor, až po 800 V architektúru, ktorá umožňuje ultrarýchle nabíjanie, a technologické vychytávky ako vehicle-to-load (V2L) či solárna strecha, ktorá sa stará o špičkový stav 12 V batérie a zvyšok energie využíva na dobíjanie vysokonapäťového akumulátora, čím o cenné kilometre 100% ekologicky a v podstate zadarmo predlžuje dojazd vozidla.

Aké trendy v oblasti elektromobility očakávate na najbližšie roky?

Trend je jasný v tom, že svet smeruje k elektrickej mobilite. Najväčšou výzvou je prinášať čoraz efektívnejšie a atraktívnejšie elektrické autá s parametrami a za peniaze, ktoré dokáže mainstreamový zákazník akceptovať.

Čo Vás ten rok najviac prekvapilo v segmente elektromobility?

Pozitívne to, že nie len Hyundai, ale aj iné automobilky uvádzajú na trh naozaj pekné a užívateľsky prívetivé elektrické autá. A že čoraz viac zákazníkov sa k elektrickým alebo elektrifikovaným autám stavia otvorenejšie a téma ich zaujíma. Negatívne skôr fakt, že na Slovensku sa o systémovej podpore elektromobility príliš nehovorí. A ak áno, počuli sme niečo o podpore vodíkovej mobility, lenže zatiaľ ani tie dve vodíkové čerpačky, ktoré boli avizované do konca roka, nevidíme. Veríme preto, že v roku 2022 tých pozitívnych prekvapení bude predsa len o čosi viac.

Náš tip
Ako sa darí IONIQ 5 na Slovensku? | ROZHOVOR
27. decembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+