MojElektromobil

Len pred pár dňami sme vám priniesli novinku, ktorú predstavila spoločnosť ZSE Drive na svojej tlačovej konferencii. Bola ňou služba Virtuálna batéria pre elektromobil, ktorá umožňuje používateľom premieňať uskladnenú energiu z fotovoltiky na nabíjacie zadarmo na verejných nabíjacích staniciach. Okrem toho však ZSE prináša ďalšiu novinku, ktorou je poistenie dojazdu.

Ak vlastníte alebo premýšľate nad vlastníctvom elektrického auta, určite vám už hlavou preletela myšlienka: „ čo ak nedôjdem na nabíjačku?“ Prípadne ste možno už aj premýšľali čo v prípade, že môj dojazd je nízky a posledná dostupná nabíjacia stanica nie je v prevádzke? Po novom sa takýchto situácií už nemusíte obávať. Nová služba Poistenie dojazdu rieši práve tieto problémy.

Stačí vám byť členom programu ZSE Drive

Poistenie už automaticky zahŕňajú programy Partner a Flat. Využiť tak môže službu odťahu, napríklad ak sa vám automobil vybije a nemáte nablízku funkčnú nabíjaciu stanicu. Odťahová služba Europ Assistance 24/7 vaše auto naloží a následne podľa vašej preferencie vás odtiahne k najbližšej ZSE nabíjacej stanici alebo rovno k vám domov.

zse drive
Domáce nabíjanie ZSE Drive | Zdroj: Filip Spevár

Za službu tak vy nič neplatíte a vzťahuje sa na všetky nabíjacie stanice ZSE Drive, vrátane domácich aj zahraničných. Služba tiež funguje v celej Európe a vy sa tak obáv zbavíte aj na zahraničných cestách. O poistenie si však musíte požiadať v prípade programov Partner alebo flat, ktoré sa po aktivácii zmenia na Partner Safe a Flat Safe.

Služba sa spúšťa už od 1. októbra 2023. Spoločnosť pošle každému zákazníkovi Partner a Flat email (newsletter), v ktorom odsúhlasí podmienky. V aplikácii táto možnosť zatiaľ nebude.

ZSE Drive sa rozrastá po celom Slovensku

Momentálne môžeme na našom území nabíjať na 171 DC nabíjacích bodoch a 262 AC nabíjacích bodoch spoločnosti. Tie DC sa môžu pochváliť nabíjacím výkonom od 50 do 350 kW. Do konca roka 2024 chystajú spustenie ďalších 115 nabíjacích bodov s výkonom 150 až 300 kW.

Náš tip
ZSE Drive vám vymení energiu z fotovoltiky za verejné nabíjanie zadarmo. A to jedna k jednej
22. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

25 odpovedí na “ZSE Drive prichádza s revolučnou novinkou „Poistenie dojazdu“. Nemusíte sa tak báť, že ostanete niekde visieť bez batérie”

  1. Podľa mňa je nezmysel, aby bola odťahovka úplne zadarmo. Mohli dať aspoň nejakú symbolickú nízku cenu, ale takto to môžu zneužívať tí, čo sú nezodpovední, hlúpi a nevedia si ani naplánovať trasu. Ostatní zodpovední sa im na to budú skladať.

      • Poistenie už automaticky zahŕňajú programy Partner a Flat. Teda ak si zvolím taký program, tak sa budem skladať. Ak je to poistenie, chcelo by to aspoň minimálnu spoluúčasť.

        • Je to bonusova sluzba navyse k tymto programom takze sa na nu skladaju vsetci aj ti s eko programom v platenej cene za kwh. 🙂 Ale da sa na to pozriet aj tak ze si ukrojuju zo svojho zisku poskytovanim tejto sluzby. 🙂

          • Hlavne sa na flat skladajú všetci ostatní, lebo je naozaj nemysliteľné aby mali zisk z 22centov za kwh a toto sa mi vážne na ZSE nepáči a po mojej otázke to ani nemienia zmeniť,preto na ZSE ja nenabijam.

          • No prepac, ale preco by nemali zisk pri 22c? Ked kupia Mwh za 40-60e a predaju za 220e? povedzme ze nech by aj mali naklady tie distribucne 50-70e tak stale pekny zisk. Ano pri predaji za 290-500e maju ovela vacsi zisk. Ale ma nepresvedcis ze chudacikovia nezarobia pri 22c. Alebo kolko miliard zisku maju mat aby to bolo pre teba myslitelne?
            To mi pride podobne ako ked uboha banka musi zvysit vedenie uctov o 1e lebo za minuly rok nemali zisk 1mld ale len 990 mil.

          • Neplet jablká s hruskami. Pozri si http://www.okte.sk tam máš aktuálne ceny silovej elektriny bez DPH!k tomu si prirataj distribučné a ostatné poplatky za kwh + samozrejme rezervovanú kapacitu mesačnú ktorá je obrovská položka pre firmy. A to ešte nerátam cenu za UFC nabku 20-30 tisíc + samozrejme infraštruktúra ktorá je ešte viac ako samotná nabka . Plus ešte nájomné za pozemok. No ak sa z 24 hodín na nabke nabíja 3 hod Max. Tak z čoho sa to akože má splácať? A zabudol som ešte hotline podporu.

          • Recnime o ZSE a predpokladam ze jej konkurencna vyhoda je ze vacsinu z toho ma vo vlastnej rezii alebo vyhodne zazmluvnene a nemusi sebe si ich so ziskom uctovat resp, mozno aj formalne hej, ale ma to vlastne doma.

          • Splietas nezmysly.Distribucky nepredávajú elektrinu, ale službu ktorú URSO cenovo nastavuje podľa oprávnených výdavkov + zisk tuším 3-5%. Elektrinu predáva dodávateľ, ktorý tak isto dostáva cenové rozhodnutie od predložených oprávnených nakladoch+ primeraný zisk. Takže nemajú kde ísť so stratou pri nabijackach.

          • Ti dodávatelia museli elektrinu nakúpiť v čase ako URSO určilo minulý rok preto ťa katastrofa. Oni keď si dávali na URSO žiadosť s oprávnenými nákladmi tak im regulátor priznal primeraný zisk .teda oni naozaj nenakupili za 60 ako sa domnievas,ale za 400-500. Preto od nového roku príde rapídne zníženie pre neregulované subjekty a teda aj pre bábiky. Lenže ak tam nebude nik nabíjať tak sa zlacnenia nedočkáme.

    • Nemyslim zebby sa to nejak zneuzivalo. To uz clovek musi byt fakt v zufalej situacii, lebo odtahovka nieje sanitka, nebude tam za par minut po zavolani a kto by chcels tou celou tortutou odtahu stracat hodiny pri svojich cestach? Skor to vidim ze ten co sa bude na toto spoliehat a bude zachraneny raz sa pouci a uz si to nebude chciet zopakovat hoci bude vdacny za tu pomoc v nudzi. 🙂
      Ale urcite je fajn mat pocit bezpecia takejto zalohy a moze tato sluzba pomoct trochu odburat fobiu z dojazdu u laickej verejnosti.

      • To, čo píšeš, má svoje racionálne jadro. Svojim spôsobom nám možno ZSE poskytne službu, s ktorou ani nebude mať spojené veľké náklady. Na druhej strane, ak by som sa dostal do takej situácie, tak mi už je jedno, koľko zaplatím, ale chcem to iba vyriešiť.

        • Tebe mozno jedno je, ale vacsina ludi zije od vyplaty do vyplaty a parsto euro (v zahranici mozno aj 1000+) za odtahovku by im sakra chybalo.
          Ja by som to ale asi najskor riesil dobrovolnikom/kamosom co by ma potiahol na lane par km, aby som rekuperaciou nabil na dojazd k najblizsej nabke. Odtahovka mi pride komplikovanejsia cesta. 🙂 Moje auto dokaze rekuperovat az max 72kw co je viac ako nabka DC50kw, ale berme len tych 50, takze ma staci tahat 15min aby som nabil na 100km. Urcite budem rychlejsie vybaveny ako s odtahovkou hlavne ak by ma tahali smerom k nabke. 🙂

          • No, neviem ktorý výrobca odporúča vlečenie elektromobilu. Je veľká pravdepodobnosť, že sa vám poškodí auto. Odporúčam prečítať si manuál k vozidlu.

          • Preco? Ako auto pride nato ci je vlecene alebo ide dole tiahlym kopcom? V com je rozdiel? Nehvorim o tahani 100km, ale iba zopar na 5-15min co postaci na nabitie km k najblizsej nabke pomalsou jazdou.
            A keby clovek naozaj dodrziaval vsetky alibisticke nielen bezpecnostne pokyny/odporucania vyrobcov v manualoch, tak by vacsinu vyrobkov ani neslo v praxi pouzivat. 🙂

          • Ak je auto tak vybité, že nedovolí „naštartovať“, tak treba zabudnúť na akékoľvek experimenty s ťahaním niekoľko km a dokonca dobíjaním za jazdy. To môže skončiť iba poškodením jedného z áut alebo úplnou katastrofou.
            Ťahanie výkonom 72 kW…!!!??? Vieš si predstaviť tú silu? To by roztrhlo lano alebo uchytenie na niektorom z áut.
            Hej, manuály treba ignorovať, hlavne tie miesta, kde sú tri červené výkričníky a podobné symboly. Potom to na cestách aj tak vyzerá, ak každý všetko ignoruje.

          • 1. Som nepovedal ze tahat BEV ktore sa uz neda ani nastartovat. A len uplny blbec by auto vybil az do takeho stadia a to ho potom mozu odtiahnut asi rovno do servisu a nie k nabke alebo domov.
            2. Som nepovedal za pri tahani rekuperovat 72kw, ale technicka poznamka ze moje auto je takej maximalne schopne.
            Nabky su nejake na SK kazdych co 10km maximalne 50-60km. A v principe sa da nabijat aj z kazdej 220V zasuvky, takze netreba nastartovane EV realne tahat ani dlho ani extra velkou rekuperaciou aby sa nabilo na par km pre dojazd k moznosti nabijat.
            V kazdom pripade je to od ZSE pekne gesto, dobre a lacne PR pre nu, ale nemyslim ze tento bonus bude hufne vyuzivany toboz zneuzivany. Ale uvidime.
            3. Manualy netreba ignorovat ale brat ich s rozumom. Dobre skladovany jogurt kludne zjem 2 dni po zaruke ale mesiac po nie. Rovnako sa nenecham tahat s rekuperaciou 100km stovkou, ale som presvedceny ze primeranou rychlostou par km to EV bez ujmy zvladne a to postaci.

          • Napríklad ak pri vlečení nie je zapnuté auto, potom nefunguje palubná elektronika. Motor ale funguje ako generátor a bude tlačiť výkon do batérie bez kontroly.
            Ale kľudne to môžete skúsiť na vlastnom aute.

          • Ale ved samozrrejme ze je rec o tahani nastartovaneho EV (simlacia jazdy dolekopcom). To da rozum. Inak by to snad ani nikoho nenapadlo. Teda oprava, vidim ze vas ano. 🙂

          • Pre mnohých to nie je samozrejmé. A niekedy nie je možné zapnúť auto, napríklad ak nefunguje 12-voltová batéria.

          • Vtedy staci pouzit startovacie kable, alebo powerbanku . Na ozivenie elektroniky a start BEV nieje treba tak vela ako na roztocenie spalovacieho motora starterom. Tu sa bavime o presvihnuti dojazdu nie o vadnej 12V ktora sa dobija priebezne z trakcnej. Dostat BEV do stavu ze ani nenastartuje nieje taka sranda. Aj ked auto skape pocas jazdy, tak je ho mozne nasledne znova nastartovat a prejst este desiatky mozno az stovky metrov aby sa dalo odpratat z cesty.
            Osobne by som v neznamom terene ale odstavoval a hladal pomoc uz ked sa nahodi korytnaci mod, alebo mam 1-2% bat. Ja mam aj OBD apku takze vidim presne realny stav a voltaz baterie tak viem odhadnut co este zvladnem aj ked uz auto hlasi 0 dojazd na displeji a mi chyba kusok k nabke. Urcite ten odhad dojazdu je presnejsi ako u ICE tak moze dojst stava znenazdania len uplnemu tvrdohlavcovi co ignoruje vsetky vystrahy. 🙂

          • Tetszett a Toyota nulla szervizigénye, meg az alacsony fogyasztás, erre vettél egy olyan kocsit, amelyiken a világ legnagyobb értékvesztése van 😁

          • No nechcel by som byť tým tahajucim kde by bol odpor dlhodobý 50kw 🙂 ja mám nato „N“

      • Na to si pozri policajné štatistiky, koľko elektroáut zaregistrovali. Isté je, že ich bude v krátkom čase väčšina.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+