MojElektromobil

Volkswagen sa momentálne nachádza v náročnej situácii, keď sa snaží prispôsobiť svoju firemnú štruktúru aktuálnym hospodárskym podmienkam. Spoločnosť čelí celkom veľkým finančným problémom, čo vedie k potrebe znižovať náklady, vrátane možného uzatvárania tovární v Nemecku, čo by bolo pre VW novinkou. Okrem toho, v rámci reštrukturalizácie, spoločnosť oznámila, že predá jednu zo svojich fabrík a dva testovacie okruhy v Číne. Informácie priniesol Motor1.

Továreň, ktorú Volkswagen prevádzkuje v spolupráci so spoločnosťou SAIC v čínskej provincii Sin-ťiang, bude definitívne predaná. Tento krok prichádza po rokoch medzinárodného tlaku, ktorý spoločnosť pociťovala kvôli obvineniam zo zneužívania ľudských práv voči ujgurskej menšine v regióne, v ktorom sa továreň nachádzala. Organizácie zaoberajúce sa ľudskými právami tvrdia, že v oblasti dochádza k využívaniu nútenej práce, čo rozvírilo vlnu nenávisti voči spoločnosti. Avšak, Volkswagen aj domáce úrady tieto obvinenia popierajú.

test Volkswagen ID.7 Pro S Tourer stonewashed blue
Volkswagen ID.7 Pro S Tourer vo farbe Stonewashed Blue

Napriek predaju továrne v Sin-ťiangu, Volkswagen zároveň oznámil, že rozširuje spoluprácu s čínskou spoločnosťou SAIC. To znamená, že do roku 2030 plánuje predstaviť až 18 nových modelov, pričom prvé dva elektrické modely prídu už v roku 2026. Partnerstvo so SAIC bolo predĺžené až do roku 2040.

Problémy aj na domácom trhu

Okrem problémov v Číne, sa Volkswagen rovnako pripravuje na možné uzatváranie tovární v Nemecku. Generálny riaditeľ značky Volkswagen, Thomas Schafer, uviedol, že spoločnosť bude mať problémy dosiahnuť svoje ciele bez uzavretia minimálne jednej nemeckej fabriky. Aj keď odborová rada tvrdí, že by sa spoločnosti mohli vyhnúť prepúšťaniu znížením miezd, je jasné, že spoločnosť očakávajú veľké zmeny. A tie sa nebudú páčiť takmer nikomu.

Volkswagen bude musieť čeliť stále rastúcim nákladom, zvýšenej konkurencii a poklesu predaja na kľúčových trhoch, čo rozhodne nebude ľahká úloha. Hoci spoločnosť môže nájsť riešenia, je pravdepodobné, že v budúcnosti bude pokračovať v uzatváraní ďalších výrobných závodov. Pravdepodobné je aj to, že firma prehodnotí celý svoj postoj k elektromobilite, a niektoré ciele bude musieť odložiť, prípadne úplne zrušiť.

Náš tip
V Bratislave horeli dva elektromobily v jeden deň. Čo sa stalo? | Doplnené o vyjadrenie HaZZ
28. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+