MojElektromobil

Elektromobily s veľkými batériami sa doslova núkajú na to, aby mohli energiu v nich zdieľať. Niekoľko desiatok kWh elektrickej energie dokáže bez problémov zásobovať celý dom aj niekoľko dní. Niektoré automobilky už technológie na odovzdávanie energie z batérií svojich elektromobilov ponúkajú, ako napríklad Hyundai, na ktorom sme si ukázali, ako funguje technológia vehicle-to-load (V2L). Po novom bude medzi nimi aj Volkswagen. Portál Electrive uvádza, že nemecký koncern spúšťa túto novinku vo Švajčiarsku.

Hlavnou myšlienkou technológie je používať elektromobily ako náhradný zdroj v oblastiach, kde je elektrickej energie nedostatok, prípadne v oblastiach, kde je napájanie decentralizované alebo pripojené k fotovoltickému zariadeniu bez dostatočne veľkej batérie. V noci sa tak o prísun energie môže postarať elektromobil, zatiaľ čo cez deň slnečné svetlo.

Kompletná séria ID. modelov, avšak len s väčšou batériou

Vráťme sa ale späť k Volkswagenu. Automobilka umožní zdieľať batériu svojich elektromobilov ID.3, ID.4, ID.5, ID.7 a ID.Buzz. Jedinou podmienkou je, aby bola jej kapacita aspoň 77 kWh. To znamená, že majitelia elektromobilov s menšími batériami (52 a 58 kWh) majú zatiaľ smolu. Obojsmerné nabíjanie je teraz spojené s novou 22 kW AC nabíjacou stanicou od spoločnosti sun2wheel, ktorá bude predstavená na autosalóne v Zurichu už 7. novembra

Nemali by ste prehliadnuť:

Test Volkswagen ID.3 Pro S

Reálny predaj nabíjacej stanice však začne približne v polovici budúceho roka, no predobjednať sa dá už teraz za takmer 14 tisíc eur.

„Moment, na ktorý sme čakali, je to. Volkswagen je prvým veľkým dodávateľom elektrických vozidiel, ktorý umožňuje obojsmerné nabíjanie. Máme technológiu a potrebné odborné znalosti a tešíme sa, že naše riešenie obojsmerného nabíjania pre modely Volkswagen vo Švajčiarsku zavedieme na silnom základe.“

Karin Schäfer, vedúca predaja sun2wheel

Na podobnej technológii momentálne pracujú aj ďalšie automobilky, ako napríklad Honda, Nissan či Mitsubishi. Volkswagen začal integrovať obojsmerné nabíjacie kapacity do svojich elektromobilov v lete minulého roka, no na technológii pracuje už od roku 2021. Technológiu V2G sme podrobne popísali v článku Čo je to V2G? Zjednodušený pohľad na komplexnú technológiu budúcnosti.

Náš tip
Revolúcia na dvoch kolesách: Elektrická Babetta z dielne študentov z Nitry
5. novembra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+