MojElektromobil

Automobilový koncern Volkswagen začal s plnením avizovaných plánov v oblasti batériovej výroby. Keď koncom marca 2022 ohlásil investíciu vo výške 7 miliárd, ktorá je určená na vybudovanie španielskeho výrobného závodu na produkciu akumulátorov pre elektrické vozidlá, tak pripomenul aj svoj celý plán. 

Nemecký koncern chce do roku 2030 v Európe prevádzkovať šesť masívnych tovární na výrobu batérií pre elektromobily. Tie kvôli obrovskej výrobnej kapacite označuje pojmom “gigafactory”. Novou informáciou je oficiálne začatie výstavby výrobného závodu v Nemecku, konkrétne pri obci Salzgitter.  

Prehľad plánovaných tovární na batérie | Foto: Volkswagen

Volkswagen súčasne založil dcérsku spoločnosť PowerCo, ktorá bude pre koncern zastrešovať celý segment výroby batérií. Do roku 2030 má v Európe preinvestovať 20 miliárd € a vytvoriť 20 000 pracovných miest. Z dlhodobého hľadiska ale zjavne pôjde o veľmi výhodnú investíciu. Oficiálna tlačová správa totiž uvádza PowerCo bude v roku 2030 podľa odhadov generovať ročné predaje vo výške 20 miliárd €.

Výroba v nemeckej batériovej gigafabrike Salzgitter má byť spustená v roku 2025. Plánovaná je ročná výrobná kapacita 40 GWh, čo by malo predstavovať dostatok batérií pre približne 500 000 elektromobilov. V roku 2030, kedy chce Volkswagen prevádzkovať už všetkých 6 ohlásených výrobných závodov bude spolu disponovať ročnou výrobnou kapacitou 240 GWh, čo znamená, že pod palcom bude mať batérie pre 3 000 000 elektromobilov. Každý jeden rok.

Príprava na recykláciu | Foto: Volkswagen

Nemecký projekt je zaujímavý z viacerých dôvodov. Ide o pilotný, respektíve ukážkový projekt, o ktorý sa budú opierať všetky ostatné výrobné fabriky naprieč Európou. Má nastaviť nové štandardy z pohľadu fungovania, udržateľnosti a inovácií. 

Fungovať bude 100%-ne na energii z obnoviteľných zdrojov, navrhnutá je tak, aby v budúcnosti mohla využívať uzatvorený recyklačný cyklus a vyrábať bude unifikované články, ktoré budú používané v približne 80% koncernových modelov. Zaujímavé je aj to, že úroveň získavania surových materiálov má pri recyklácii batérií dosahovať až 90%.

Niektoré podrobnosti ešte chýbajú, no kľúčová informácia pre spotrebiteľa je tu už prítomná. Volkswagen chce vďaka kombinácii všetkých procesov od návrhu až po výrobu znížiť cenu batérií pre elektromobily o 50%

Foto: Volkswagen
Náš tip
Výrobcovia spoja sily a vytvoria digitálny pas batérie. Údaje majú uľahčiť recykláciu
9. júla 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+