Volkswagen Scirocco oslavuje 50ku – kedy sa dočkáme nového športového elektromobilu?

Zdroj: ChatGPT

Volkswagen sa chystá uviesť na trh elegantný športový elektromobil založený na ikonickom kupé Scirocco. Športový elektromobil VW Scirocco je údajne postavený na platforme navrhnutej pre pripravované elektrické Porsche Boxster. O správe informoval portál Autocar.

Legenda Volkswagen Scirocco tento rok oslavuje 50. výročie – prvá generácia VW Scirocco bola predstavená na ženevskom autosalóne v roku 1974. Toto športové kupé navrhol Giorgio Giugiaro, ktorý stál aj za návrhom prvého Golfu.

Prvá a tretia generácia Volkswagen Scirocco | Zdroj: Volkswagen

Práve zdieľanie techniky s masovým modelom Golf otvorilo cestu cenovo dostupnému športovému automobilu. V roku 1981 sa začalo vyrábať Scirocco II. Bolo síce stále založené na platforme Golfu 1, avšak s väčšou dĺžkou poskytlo viac vnútorného priestoru.

Počas 18 rokov sa predalo viac ako 795 000 kusov oboch generácii, pričom výroba sa skončila v septembri 1992. Posledné štyri roky sa predávalo súbežne s jeho duchovným nasledovníkom, VW Corrado. Po vyše 15-ročnej pauze však VW uviedol na trh tretiu generáciu modelu, opäť založenú na platforme dobového Golfu (6. generácie).

Scirocco opäť na scéne – tentoraz ako elektromobil

Presne 6,5 roka dozadu sme informovali, že Volkswagen uvažuje o malom športovom kupé. Vtedajšie správy však výrobca nechal vyšumieť dostratena. Teraz sa zdá, že Scirocco sa po niekoľkoročnej prestávke opäť vráti, tentoraz už ako plne elektrické športové vozidlo. Elektromobil Volkswagen Scirocco je súčasťou projektu štyroch elektrických športových vozidiel, ktorý zahŕňa budúcich koncernových súrodencov Porsche Boxster/Cayman, Audi TT a Cupru Dark Rebel, povedal pre magazín Autocar interný zdroj.

Súvisiacie články
Návrh elektrického VW Scirocco | Zdroj: ChatGPT

Síce podrobnosti ešte neboli zverejnené, ale v správe sa uvádza, že VW bude pravdepodobne ponúkať niekoľko možností pohonu a výbavy vrátane jednomotorového variantu s pohonom zadnej nápravy a dvojmotorového 4×4. Prvý spomenutý by sa mohol výkonom pohybovať okolo 300 koní, zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies bude mať výkon viac ako 400 koní.

Mohlo by vás zaujímať:

Ako sa vám pozdáva dizajnový návrh, ktorý sme vypracovali za pomoci umelej inteligencie? Zaujalo by vás takéto vozidlo natoľko, že by ste uvažovali o jeho kúpe?

Dajte nám vedieť prostredníctvom nášho diskusného fóra nearcharger.sk.

Náš tip
Test Volkswagen ID.7: Dôstojná premiéra vo vyššej strednej triede
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.