MojElektromobil

Automobilky začínajú revidovať svoje plány na poli predajov elektromobilov. K tejto téme sa nedávno vyjadril Nissan, ktorý svoj pôvodný zámer na uvedenie 23 elektrifikovaných modelov do roku 2030 navýšil na 27 modelov, z čoho 19 má spadať do kategórie batériových elektromobilov. Teraz sa dozvedáme, že na zmenu v rovnakom duchu chystá aj Volkswagen. Na tému upozornil portál Electrek.

Nemecký koncern hlási nové ciele v predajoch elektromobilov na európskom trhu. Vychádzať má pritom z “ohromného rastu predajov a rastúceho záujmu o elektrické modely”, ktorý dlhší čas pozoruje hlavne pri svojich modeloch rodiny ID. Utvrdiť ho v tom mala aj skutočnosť, že hranicu 500 000 predaných a dodaných plne elektrických modelov dosiahol o rok skôr, než pôvodne očakával. K tomu sa majú pripájať ďalšie objednávky v objeme 135 000 elektromobilov, ktoré ešte čakajú na svoje dodanie do rúk zákazníkov.

8 z 10 predaných áut budú elektromobily

V roku 2021 predstavil svoju elektrifikačnú stratégiu Accelerate. Smerovať mala k tomu, aby predaje plne elektrických áut v Európe tvorili do roku 2030 až 70% z celkového objemu predajov koncernu Volkswagen. Pre Spojené štáty a Čínu bol stanovenú o niečo konzervatívnejší cieľ 50%. Na základe aktuálneho vývoja tieto plány reviduje. Po novom je cieľom dosiahnutie hranice 80%. To znamená, že 8 z 10 predaných osobných áut koncernu Volkswagen v Európe majú v roku 2030 predstavovať batériové elektromobily.

Thomas Ulbrich, člen predstavenstva zodpovedný za technický vývoj, priznáva, že ide v obidvoch prípadoch ide o poriadne ambiciózne čísla. Realita je taká, že kategória batériových elektromobilov tvorila v roku 2022 len niečo vyše 10% z celkových predajov osobných áut koncernu. Napriek tomu verí, že nastavené ciele sú dosiahnuteľné. Súčasne má ísť o jasnú demonštráciu, že Volkswagen do elektrifikácie ide naplno.

Náš tip
Lepšia ochrana batérie a dlhší dojazd? Hyundai má zaujímavé riešenie
9. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+