MojElektromobil

V uplynulých rokoch sme mohli zaznamenať viacero investícii na poli “solid-state” batérií, ktoré by mali predstavovať prostriedok na úschovu energie práve v budúcnosti. Tieto články by mali byť efektívnejšie, ale aj bezpečnejšie ako aktuálne Li-Ion batérie. K investíciám sa teraz pripája aj nemecká automobilka Volkswagen.

Náš tip
PORSCHE A AUDI SA CHCÚ DOHODNÚŤ NA SPOLUPRÁCI VO FORMULE E
Náš tip
300 ELEKTROMOBILOV VW E-GOLF BUDE K DISPOZÍCII V LONDÝNE NA ZDIEĽANIE

Volkswagen a batérie

Nemecká automobilka Volkswagen oznámila investíciu vo výške približne 100 miliónov dolárov v rámci spoločnosti QuantumScape, ktorá štartovala ako “stanfordský” start-up. Spoločnosť Volkswagen túto spoluprácu rozvíja už niekoľko rokov, teraz je však pripravená na uvedenie technológie do prevádzky. Volkswagen a QuantumScape budú teraz spoločne pripravovať priemyselnú výrobu spomínaných “solid-state” batériových článkov. Dlhodobý cieľ by mohol priniesť svoje ovocie už do roku 2025.

“Chceme urýchliť komercializáciu pevných batérií QuantumScape. Kombinujeme svoje sily, aby sme využili skúsenosti Volkswagenu ako špecialistu na výrobu a vedenie technológie QuantumScape. Volkswagen tak urobí ďalší krok smerom k trvalo udržateľnej mobilite s nulovými emisiami pre našich zákazníkov v budúcnosti.” – hovorí vedúci výskumnej skupiny VW Group Dr. Axel Heinrich, ktorý sa stane členom predstavenstva spoločnosti QuantumScape.

Volkswagen uvádza ako príklad svoj elektrický model e-Golf. S novou technológiou batériových článkov by sa dojazd na jedno nabitie mohol pohybovať až na úrovni približne 750 kilometrov. To je poriadny rozdiel oproti súčasnej hodnote na úrovni 300 kilometrov. Veľké plány na komercializáciu takýchto článkov mala napríklad aj spoločnosť Bosch. Tá sa však vzdala svojho plánu v priebehu tohto roka. Svoje plány však majú aj ďalšie spoločnosti ako Toyota, Fisker, Hyundai či BMW s cieľom produkcie do roku 2030.

Zdroj: electrek.co

25. júna 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+