Volkswagen ID.7 GTX Tourer – Najvýkonnejšie kombi od Volkswagenu

Zdroj: Tomáš Meňuš

Počet elektrických kombi sa na našom trhu pomaly ale isto rozrastá, a s nimi prichádza aj prvá športová verzia s praktickou karosériou. Po príchode výkonnejších modelov ID.4 a ID.5 s označením GTX a pohonom 4×4 tak Volkswagen prichádza s novinkou VW ID.7 GTX, zatiaľ len vo verzii kombi (Tourer). Toto vozidlo sme mali možnosť exkluzívne vidieť na vlastné oči na novinárskej prezentácii na Mallorce.

Volkswagen ID.7 GTX Tourer | Zdroj: Tomáš Meňuš

Systém pohonu všetkých kolies 4MOTION nielenže prispieva ku lepším jazdným vlastnostiam, variant GTX má vďaka aj vyššiu maximálnu ťažnú kapacitu brzdeného vleku o 400 kg (z 1 000 na 1 400 kg).

Volkswagen ID.7 GTX výkon

Pohonné ústrojenstvo spočíva z kombinácie dvoch elektromotorov. Vzadu (pre pohon zadnej nápravy) je umiestnený elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k), ktorý si odbil premiéru práve v základnej verzii modelu VW ID.7. V závislosti od potreby výkonu a jazdnej situácie sa dokáže zapojiť predné kolesá asynchrónny motor s označením AKA150. Ten dosahuje maximálny výkon 80 kW (109 k), kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 250 kW, čo je o 40 kilowattov viac v porovnaní so štandardnou verziou.

Volkswagen ID.7 GTX vo verzii kombi
Verzia GTX prichádza s červenou Kings Red | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.7 GTX batéria a dojazd

Pohonné ústrojenstvo sa kombinuje s väčšou, nedávno predstavenou batériou s čistou kapacitou 86 kWh. Tá umožňuje DC nabíjanie výkonom 200 kW a vozidlu poskytne dojazd približne 625 kilometrov podľa WLTP.

Interiér je vylepšený drobnosťami ako napríklad mierne upravené sedadlá s červenou lemovkou a perforovaným nápisom GTX v operadlách, multifunkčným volantom GTX aj s charakteristickým červeným ozdobným prešívaním, ako aj červené prešívanie na čalúnení palubnej dosky a výplniach dverí.

Interiér VW ID7 GTX | Zdroj: Volkswagen

Z pohľadu karosérie sa verzia GTX od východiskového kombi líši len v detailoch, pri čom rozmery zostávajú zhodné (4 961 x 1 862 x 1 536 mm). Už na pohľad sa odlišuje najmä rozsiahlejšou aplikáciou čiernych dizajnových prvkov, napríklad štandardne strieborná lišta vedúca od A-stĺpika, pokračujúca líniou strechy a ukončená v C-stĺpiku je pri modeli GTX lakovaná do čiernej farby.

Súvisiacie články

Predná časť modelu ID.7 GTX Tourer je odlišná aj výrazným nárazníkom s mriežkou v štruktúre včelích plástov s integrovaným svetlom charakteristickým pre modely GTX. Všetky čierne prvky majú navyše vysoko lesklú povrchovú úpravu. Týka sa to aj bočných prahov a spodnej časti zadného nárazníka v GTX prevedení.

Verzia GTX (v pozadí) sa od štandardnej líši najmä použitím čiernych prvkov | Zdroj: Volkswagen
Odlišný je aj zadný nárazník s integrovaným difúzorom | Zdroj: Volkswagen

Dvadsaťpalcové disky z ľahkých zliatin majú dostali pre verziu GTX nový dizajn, za príplatok bude možné si doobjednať aj nové 21-palcové disky kolies.

Volkswagen ID.7 GTX cena a konkurencia

Rýchlych a praktických kombi s elektrickým pohonom je momentálne ako šafránu. Pri modeli BMW i5 Touring však môžeme očakávať výkonnú verziu M60. Karosársky variant sedan sme vo februári podrobili redakčnému testu.

Zmeny sa dotkli aj predného nárazníka, pribudlo integrované svetlo | Zdroj: Volkswagen
Nový dizajn diskov kolies | Zdroj: Volkswagen

Cena vozidla Volkswagen ID.7 GTX Tourer zatiaľ nebola stanovená. Už o pár týždňov sa však môžeme dočkať aj premiéry verzie GTX pre karosériu liftback.

Ak vás zaujíma praktická stránka vozidla – viac záberov z interiéru či batožinového priestoru, tejto téme sme sa podrobnejšie venovali v samostatnom článku venovanému modelu Volkswagen ID.7 Tourer všeobecne.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.