MojElektromobil

Na Slovensku bol spustený predaj avizovanej 5-miestnej verzie Volkswagen ID.3 s najväčšou batériou, a to spolu s najlacnejšou verziou s najmenšou batériou. Cena tejto verzie začína už pod 30 000 €.

Ešte v januári sme upozornili na to, že Volkswagen bude ponúkať aj päť miestnu verziu svojho elektromobilu Volkswagen ID.3 s najväčšou batériou a najvyšším dojazdom. Aktualizovaný februárový cenník už túto verziu obsahuje, a to hneď v dvoch rôznych stupňoch výbavy. Zároveň sa do ponuky dostala aj verzia s najnižším dojazdom, ktorá síce dostáva najnižšiu cenu, no vzhľadom na zvyšnú ponuku určite nepôjde o najatraktívnejší model.

Aktuálny cenník Volkswagen určite sťažuje pozíciu ostatným automobilkám, čo je len dobre. Konkurenčný boj postupne dostáva ceny nižšie a výsledky môžeme vidieť už teraz. Tentokrát sa v ponuke nachádzajú všetky tri modely Volkswagen ID.3. Teda ID.3 Pure so 45 kWh batériou, ID.3 Pro s 58 kWh batériou a ID.3 Pro S so 77 kWh batériou. Takto sú rozdelené v rámci cenníka, avšak každý model ponúka rôzne stupne výbavy, od ktorých sa líši aj cena.

Najnižšia verzia

Základnú verziu je možné kúpiť už pod 30 000 €. To znamená, že tu Volkswagen prichádza s priamym konkurentom pre Peugeot e-208 či e-2008, ktorých cena sa taktiež pohybuje okolo tejto hranice. Z pohľadu dojazdu sú na tom minimálne na papieri veľmi podobné, veľkosť batérie je v oboch prípadoch identická. Je však otázne, aké výsledky dokáže ponúknuť ID.3 Pure v reálnych podmienkach. Uvidíme, či sa dostaneme k testu aj tejto verzie.

Model Batéria Dojazd WLTP Najnižšia cena Najvyššia cena
Volkswagen ID.3 Pure 45 kWh 316 – 352 kilometrov 29 930 € 36 310 €
Volkswagen ID.3 Pro 58 kWh 385 – 427 kilometrov 32 660 € 44 460 €
Volkswagen ID.3 Pro S 77 kWh 512 – 549 kilometrov 38 040 € 45 520 €

Ak berieme do úvahy ceny z najnižšej kategórie, už za necelých 3 000 € sa viete dostať k verzii so stredným dojazdom. Tú sme minulý rok testovali a v mnohých parametroch sa nám páčila, avšak bojovali sme s nižšou efektivitou, respektíve vyššou spotrebou. Aj tejto problém by mal Volkswagen riešiť, nakoľko sľubuje optimalizovaný softvér s lepším dojazdom a rýchlejším nabíjaním. Či pôjde iba o softvérovú aktualizáciu alebo sa koncom roka dostanú do predaja ďalšie nové modely v tejto chvíli nevieme.

Spomínaná stredná verzia má najväčšie rozpätie cien, a to takmer 12 000 €. Tu si môžete vybrať aj z najväčšieho počtu výbav. Verzia Volkswagen ID.3 Pro s 58 kWh batériou môže byť konkurentom pre Nissan Leaf e+, kde ale ID.3 vyhráva s prehľadom. Elektromobil od Volkswagen je vybavený CCS portom, ponúka vyšší výkon nabíjania a termálny manažment batérie. Cenovo taktiež vychádza lepšie – ID.3 Pro začína na 32 660 €, Nissan Leaf e+ na 36 130 €.

Atraktívna cena

Posledná verzia Volkswagen ID.3 Pro S je teda konečne dostupná aj v 5-miestnej verzii. Prekvapivo táto možnosť neposúva cenu vyššie, práve naopak. Už za 38 040 € si môžete kúpiť elektromobil so 77 kWh batériou, dojazdom cez 500 kilometrov a nabíjaním s výkonom 125 kW. Táto verzia je vhodná pre tých, ktorým nezáleží na výbave, no chcú čo najvyšší dojazd. Oveľa atraktívnejšia je stredná verzia s príplatkom 5 000 €, za ktorý získate solídnu výbavu vrátane LED Matrix svetiel, príťažlivejší interiér či viacerých asistentov. Chýba tu však head-up displej, ktorý je iba v najdrahšej 4-miestnej verzii. Vo všetkých verziách chýba tepelné čerpadlo, to je možné priplatiť za 1250 €.

Náš tip
Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu | TEST

Volkswagen tu ponuku nastavil veľmi zaujímavo a možno mohli ponúknuť ešte jednu verziu s najväčšou batériou, ktorá by mohla byť rozšírená o spomínané Matrix svetlá či niektorých asistentov. To je totiž výbava, ktorú si nie je možné dodatočne priplatiť. Aj napriek tomu ale môže ísť o zaujímavú voľbu, najmä pre deklarovaný vysoký dojazd. Za podobnú cenu je možné kúpiť napríklad Hyundai Kona Electric s väčšou batériou ale v základnej výbave. Kona tu pravdepodobne bude víťazov v súboje efektivity, avšak Volkswagen ID.3 to môže kompenzovať rýchlym, až 125 kW nabíjaním.

Na druhú stranu Hyundai má v rukáve nový model Ioniq 5, ktorý má taktiež ponúknuť dojazd okolo 500 kilometrov, no taktiež extrémne rýchle nabíjanie výkonom 230 kW.

 

12. februára 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+