MojElektromobil

Očakávaný model Volkswagen ID.3 sa dostáva k prvým zákazníkom, čo znamená, že sa ich čoraz viac objavuje aj na nabíjacích staniciach. Firma prevádzkujúca sieť nabíjacích staníc zverejnila takmer kompletnú nabíjaciu krivku modelu ID.3.

Ešte v júli sa na internete objavila prvá nabíjacia krivka, ktorá však bola spracovaná iba odčítavaním dát zo vzdialeného stojana. V podstate oficiálne dáta vytiahnuté z nabíjacej stanice ale našťastie neprinášajú horšie výsledky – práve naopak. Ukazuje sa, že nabíjacia krivka Volkswagen ID.3 je veľmi dobrá. Rýchlosť nabíjania by preto mala byť bezproblémová vzhľadom na veľkosť batérie a dojazd auta.

fastned krivka nabíjania volkswagen id.3
Volkswagen ID.3 – krivka nabíjania | Zdroj: Fastned

Ako ukazuje graf vyššie, Volkswagen ID.3 sa je schopný nabíjať plným, 100 kW výkonom, od takmer 10 % do 40 %. Potom síce prichádza k postupnému poklesu až do hodnoty 80 %, avšak na stále veľmi dobrý výkon 50 kW. Ten sa dokonca drží až do 90 % a až potom prichádza ďalší pokles k 30 kW pri hodnote asi 97 %.

Náš tip
Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu | TEST

Keď auto pripojíte k nabíjacej stanici s maximálnym výkonom 50 kW, tento výkon si teda auto vie udržať až do 90 %, čo je naozaj veľmi dobré. Samozrejme, výkon sa môže líšiť od vonkajšieho prostredia či predchádzajúcej jazdy, avšak nakoľko je Volkswagen ID.3 vybavený aktívnym manažmentom nabíjania, veľké rozdiely nie sú očakávané. Uvidíme, aké výsledky dosiahneme pri našom ostrom teste.

Aktualizácia 2.10.2020


Pôvodný článok z 15. júla 2020:

O tom, že Volkswagen ID.3 existuje vieme už poriadne dlhú dobu, no aj napriek tomu sa k nám dostalo len veľmi málo detailov o očakávanom modely. Aktuálne ale firma zverejnila informácie o spustení predaja, vďaka čomu poznáme celkovú ponuku modelov a ich ceny. Tentokrát sa ale na internete objavili ďalšie zaujímavé informácie, ktoré ukazujú, ako vyzerá krivka nabíjania.

Polovičný výkon pri 80%

Jeden z fanúšikov elektromobility, respektíve redaktor na webe Electromobilitate, sa vydal na test svojho nového elektromobilu Hyundai Kona Electric. Pri zastávke na nabíjacej stanici v Nemecku však narazil na dva modely Volkswagen ID.3, ktoré sa nabíjali na nabíjacej stanici Ionity. Toto nečakané stretnutie využil a rozhodol sa z diaľky sledovať krivku nabíjania. Auto bolo pripojené k stanici s batériou nabitou na 26 %, pričom nabíjací výkon začal ihneď stúpať k 100 kW. Mierny pokles začal až po prekročení 30 % SoC.

volkswagen id.3 krivka nabíjania
Krivka nabíjania Volkswagen ID.3 | Zdroj: electromobilitate.com

Následne sa teda výkon postupne znižoval, pričom pri 50 % bol stále na hodnote vyššej ako 70 kW. Pokles výkonu nabíjania sa na pár minút zastavil pri dosiahnutí 70 %, a to na čísle 50 kW. Ten výkon však auto držalo až do približne 80 %, kedy začalo s ďalším, tentokrát výraznejším poklesom.

Avšak, aj pri 90 % sa auto stále nabíjalo výkonom 30 kW a pri 99 % bol výkon 21 kW, čo je stále veľmi dobré. Zdá sa teda, že krivka nabíjania u Volkswagen ID.3 je dobrá. Auto si pomerne dlho drží maximálny výkon 100 kW a následný pokles nie je skokový, ale lineárny. Výkon 50 kW až do 80 % je taktiež pozitívny.

volkswagen id.3 krivka nabíjania
Výkon nabíjania pri 99 % | Zdroj: electromobilitate.com

Samozrejme, pri porovnaní s konkurenciou nejde o žiadny prelom, ale skôr aktuálny štandard. Z poslednej fotografie môžeme vidieť, že 99 % auto dosiahlo po 51 minútach, a to pri nabíjaní z hodnoty 26 %. Štandardne však, pri dlhších trasách, nabíjanie ukončujeme pri hodnote 80 % až 90 %, pričom na 93 % bolo auto nabité už za 41 minút. Dostať sa na 80 % do pol hodiny je preto pomerne reálne.

Nakoniec určite treba spomenúť, že ide o krivku nabíjania strednej, respektíve druhej najvyššej verzie s 58 kWh batériou. Tá teda ponúka maximálny výkon nabíjania 100 kW. Volkswagen však prinesie aj model so 77 kWh batériou, kde bude možné dosiahnuť maximálny výkon nabíjania 125 kW.

2. októbra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+