Koncept automobilu Volkswagen E-Bugster, predstavený na severoamerickom medzinárodnom autosalóne v Detroite, má športový dizajn a zároveň je šetrný k životnému prostrediu. Novinka by mala prísť s nižšou strechou, no zároveň väčšou šírkou, informuje Volkswagen v tlačovej správe.
Ako elektrické vozidlo ho poháňa elektromotor s výkonom 85 kW a ponúka dojazd 177 km (WLTP). Energiu vozidlo čerpá z 28,3 kWh lítium-iónovej batérie. Vďaka schopnosti rýchleho nabíjania môžeme E-Bugster úplne nabiť len za 35 minút, vďaka čomu je vhodný pre potreby naozaj širokého spektra používateľov.
Funkcia „rýchleho“ nabíjania je možná vďaka spolupráci veľkých výrobcov automobilov vrátane Audi, BMW, Daimler, Porsche, Ford a General Motors/Opel, ktorí vyvinuli kombinovaný systém nabíjania. Tento systém umožňuje nabíjanie z jednofázových zdrojov striedavého prúdu, ako sú domáce zásuvky, ako aj ultrarýchlych zdrojov na konkrétnych nabíjacích staniciach. Aby takéto niečo vo svete uspelo, potrebujeme aby sa vyvíjal jednotný priemyselný štandard pre všetky zásuvky, zástrčky a regulátor nabíjania.

Pokiaľ ide o dizajn, E-Bugster si zachováva rovnakú dĺžku ako štandardný Beetle, ale je o 30 mm širší, čo mu dodáva dynamickejší a športovejší vzhľad. K elegantnému vzhľadu prispieva znížená výška strechy o približne 90 mm. Vozidlo má nízke čelné sklo posunuté dozadu a široké zadné sklo, ktoré spoločne zaisťujú vynikajúcu viditeľnosť. Predný a zadný nárazník upravili zo sériového modelu Beetle, a zakomponovali do neho denné LED svetlá a odrazky.
Modernizácie sa dočkal aj interiér
Vnútri E-Bugsteru spája interiér s dvomi miestami high-tech prvky so športovou estetikou. Športové sedadlá lemujú súvislú stredovú konzolu doplnenú hliníkovými kľučkami dverí. Štartovanie vozidla je pohlcujúcim zážitkom, pretože po stlačení tlačidla „Štart“ sa interiér zaleje bielym a modrým svetlom.
Koncept Volkswagen E-Bugster demonštruje záväzok značky k ekologickej mobilite bez kompromisov v oblasti výkonu alebo štýlu. Vďaka svojmu elektrickému pohonu, schopnosti rýchleho nabíjania a nápadnému dizajnu predstavuje pohľad do budúcnosti elektrických vozidiel tejto spoločnosti.
„elektromotor s výkonom 85 kWh“ To fakt pan autor?
S tymi parametrami resp. dojazdom horsim ako Dacia Spring ci eUP/Citigo ho moze zachranit jedine ozaj ludova cena.
DC nabijanie pod 50kw neviem ci sa bude povazovat za rychle v case ked pride a vlastne ani dnes uz nie.
Toto mozu mysliet jedine ako stylove mestske priblizovadlo. S tak malou bateriou, tak pomalym nabijanim a tak velkou spotebou sa s tym nikam nebude dat cestovat ani v lete a v zime uz vobec niie.
Tu ide zrejme o vozítko pre študentov resp. mladých slobodných ľudí, aj keď poznám človeka, ktorý ako hipster si podobný voz kúpil pre rodinu.
No ale ti mladi slobodni ludia nesmu chciet vyrazit za mesto. 🙂