MojElektromobil

Počas najbližších dvoch rokov naprieč Európou vyrastie nová sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily. S hlavným cieľom posilniť nabíjaciu infraštruktúru a zjednodušiť nabíjanie na dlhých trasách sa púšťa dvojica Renault a Mobilize. Pripravovaná nabíjacia sieť by mala niesť názov Mobilize Fast Charge a podľa prezentovaných plánov bude do roku 2024 prevádzkovať 200 ultrarýchlych nabíjacích staníc s výkonom až 400 kW. Každá stanica má pritom poskytovať až 6 nabíjacích bodov.

Napriek tomu, že v pozadí projektu stojí konkrétna automobilka, nabíjacia sieť ako taká bude dostupná pre elektrické vozidlá úplne všetkých značiek. Zapojenie Renaultu sa ale dôrazne prejavuje pri výbere lokalít, ktoré budú pokryté. Väčšina nabíjacích staníc totiž bude umiestnená priamo pri dealerských miestach tejto automobilky, stále však približne 5 minút od výjazdov z diaľnic a rýchlostných ciest.

Zapojenie spoločnosti Mobilize sa zase prejaví na tom, že jej registrovaní zákazníci budú pomocou svojej nabíjacej karty využívať zvýhodnené tarify nabíjania v celej sieti Mobilize Fast Charge.

Celý koncept stojí na kombinácií nabíjacích stojanov s miestom pre oddych šoférov počas nabíjania. V blízkosti nabíjačiek preto budú situované salóniky s 24-hodinovou prevádzkou pre oddych a občerstvenie počas nabíjania. Podobne to plánuje spraviť aj Porsche a jeden z takýchto salónikov sme pred časom mohli vidieť pri nabíjacích staniciach Tesla Supercharger v Nemecku. Aj v tomto prípade sa spomína prístup k stravovaniu, toaletám, Wi-Fi či dokonca možnosť čas tráviť hraním video hier.

Nabíjacie lokality majú obsahovať stacionárne úložiská elektrickej energie, ktoré využívajú vyradené batérie z elektromobilov. Na vybraných miestach budú v rámci podporného systému pre znižovanie záťaže na elektrickú sieť využívané aj solárne panely.

Náš tip
Oddych, občerstvenie a pohoda: Unikátny salónik spríjemní cesty s elektromobilom
12. októbra 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+