MojElektromobil

Nie je tomu tak dávno, čo Elon Musk napísal na Twitteri, že už má po krk dopravných zápch a zakladá spoločnosť na razenie tunelov – The Boring Company, aby mohol presunúť dopravu pod zem. Mnohí to považovali len za vyjadrenie frustrácie z čakania v kolóne. Po pár mesiacoch sú však práce na prvom tuneli v plnom prúde, pričom nám Elon prezentoval funkčný výťah, ktorý bude prepravovať vozidlá do jeho podzemného dopravného systému.

Spoločnosť Elona Muska, The Boring Company, začala pred pár mesiacmi s razením tunela pod ďalšou Muskovou firmou SpaceX. Prvotný zámer je taký, že Elon si chce prekopať tunel so svojej kancelárie k letisku, aby sa vyhol dopravným zápcham. Toto testovacie razenie samozrejme slúži aj na zdokonaľovanie tunelovacích strojov, ktorých prácu zamýšľa Elon zrýchliť, a to 5 až 10-násobne.

Náš tip
Elon Musk predstavil projekt podzemnej mestskej dopravy, ktorý začal realizovať už vo februári

V rámci tohto projektu už stihol postaviť aj prvý podzemný autovýťah, ktorý bude slúžiť na prepravu vozidiel z nadzemia do tunelového dopravného systému pod zemou a naopak. Na zverejnenom videu si môžeme pozrieť, ako prostredníctvom výťahu mizne pod zem Tesla Model S.

Z výťahu na elektrické sane

Výťahy budú prepravovať vozidlá na špeciálne elektrinou poháňané plošiny (sane), ktoré ich budú “voziť” v rámci podzemného dopravného systému až rýchlosťou 200 km/h. Takže táto doprava bude bezemisná aj v prípade prepravy spaľovacích vozidiel.

Náš tip
Elon Musk ukázal autonómne minibusy, na prepravu ľudí v podzemí

The Boring Company sa však nebude podieľať len na razení tunelov pre vlastný dopravný systém. Ako sme vás už informovali, Elon Musk oznámil, že jeho najnovšia spoločnosť bude súčasťou projektu, ktorý počíta s vybudovaním podzemného systému Hyperloop na trase New York – Washingtonem D.C.

Zdroj: Elon Musk cez Twitter

27. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+