MojElektromobil

Už dávno sú preč časy, kedy Porsche vyrábalo len dvojmiestne dvojdverové kupé (či kabriolet) so vzduchom chladenými motormi umiestnenými vzadu a pohonom zadnej nápravy. Na rozdiel od minulý rok testovaného plug-in hybridného Porsche Cayenne však v tomto prípade zostalo aspoň to kupé. Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid si však začneme krátkym výletom do histórie, ako sa pri značke s takto bohatou históriou sluší a patrí.

História Porsche Panamera

Vyraziť na výlet a deti nechať doma môže byť niekedy zaujímavou možnosťou, no v prípade dvojmiestneho vozidla je to skôr nevyhnutnosťou. Myšlienka zrodu štvormiestneho Porsche tu však bola takmer od počiatku.

Už v 50. rokoch minulého storočia vyvinuli konštruktéri štvormiestne kupé na báze Porsche 356. Takzvaný typ 530 mal predĺžený rázvor, väčšie dvere a vzadu zvýšenú strechu nad hlavami zadných pasažierov. Do výroby sa ale nedostal.

Neskôr nasledovali ďalšie pokusy, vrátane štvordverového prototypu na báze modelu 911 a v 80. rokoch predĺžené varianty modelu 928. V roku 1988 sa Porsche pokúsilo o nový pokus s typom 989, toto štvordverové kupé ponúkalo vzadu priestor pre dve plnohodnotné sedadlá. Rovnako ako GT Porsche 928 ho poháňal vpredu umiestnený motor V8.

Z ekonomických dôvodov sa však do výroby tiež nedostal a jeho vývoj bol začiatkom roka 1992 zastavený. Jeden z prototypov ale nájdeme v múzeu Porsche v Stuttgarte. Po ďalšej sérii konceptov vyvinutých po roku 2000 sa v roku 2009 dočkalo výroby prvé štvordverové kupé od Porsche – model Panamera.

Už jeho prvá generácia zaznamenala veľký predajný úspech, od roku 2011 sa dočkala aj hybridnej verzie (Panamera S Hybrid), ktorú po facelifte z roku 2013 doplnil aj prvý plug-in hybrid s 9,4 kWh akumulátorom a čisto elektrickým dojazdom 36 kilometrov. V tomto trende pokračovala aj druhá generácia vyrábaná od roku 2016, ktorá ponúkla silnejší elektromotor. Batéria zväčšila svoju energetickú kapacitu približne o polovicu a ponúkla elektrický dojazd okolo 50 kilometrov.

Hoci výrobca označuje novú Panameru z roku 2024 ako tretiu generáciu, do veľkej miery ale v základoch vychádza práve z tej druhej (po veľkej technickej modernizácii). Z ponuky vypadla verzia kombi (resp. Porsche Panamera Sport Turismo) a plug-in hybrid dostal opäť podstatne väčšiu baterku aj silnejší elektromotor. Stačí to však na to, aby sa udržala na vrchole?

Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Karoséria a dizajn

Ako vyplýva z predchádzajúceho odseku, skelet karosérie sa medzigeneračne zásadne nezmenil. Zachovaný zostal aj rázvor, vonkajšie rozmery sa zmenili len nepatrne, bočná silueta je taktiež rovnaká.

Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025
Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Výraznejšie sa zmenila predná časť, ktorá namiesto tradičných elipsoidných predných svetiel dostala hranatejšiu podobu so zaobleným lichobežníkom. Tie lepšie pasujú ku štyrom šošovkám HD Matrix LED svetlometov na pôdoryse štvorca.

front 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid hd matrix led light headlamps
Detail prednej časti Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Masívne mriežky v prednom nárazníku, ktorý má s balíkom SportDesign detaily lakované vo farbe Turbonite, zabezpečujú dostatočný prísun vzduchu pre chladenie tejto strojovne. V prípade nižšej potreby chladenia sa v nich zatvoria aktívne klapky, ktoré takto zlepšujú aerodynamiku vozidla.

Zmeny sa udiali aj v zadnej časti. V duchu zvyšku modelovej palety sú zadné svetlá po novom tenšie a prepojené naprieč celou šírkou vozidla.

rear view 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid test recenzia
Detail zadnej časti Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Po bokoch masívneho zadného difúzora taktiež vo farbe Turbonite si našli miesto štyri koncovky výfukov, v našom prípade vyhotovené v tmavo-bronzovej farbe. Plný športový zvuk výfukov sa dá aktivovať cez infotainment (alebo automaticky pri voľbe režimu Sport Plus), auto vás ani okolie nebude obťažovať nadmerným hlukom pri pohodovej jazde.

Športový dojem dotvárajú aj keramické brzdy a 21-palcové kolesá Panamera Turbo S s centrálnym zámkom, rovnako lakované vo farbe Turbonite. Tie sú obuté v športových pneumatikách, vpredu s rozmerom 275/35 ZR 21 a vzadu dokonca až 325/30 ZR 21.

Jazdné vlastnosti

Súhra vyššie vymenovaných komponentov spolu s ďalšími dotvárajú priam úchvatné jazdné vlastnosti na takto veľký automobil. Plynulej akcelerácii pomáha elektromotor, ktorý najmä v určitých pásmach vykrýva pokles výkonu spaľovacieho motora, vďaka čomu je akcelerácia oveľa viac lineárna. Verzia Turbo S má v sériovej výbave aj Torque Vectoring Plus, čiže variabilné rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá vrátane elektronicky ovládanej uzávierky zadného diferenciálu.

rear spoiler 2025 phev Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Výsuvný zadný spojler Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Ďalším doplnkom na zvýšenie obratnosti je riadenie kolies zadnej nápravy. Tie sa natáčajú v závislosti od rýchlosti vozidla buď po smere (pre lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach), alebo v protismere jazdy (pre lepšiu obratnosť v nízkych rýchlostiach).

Kruh potom uzatvára vzduchový podvozok, ktorý ponúkne aj komfortné nastavenie nástupnej výšky, čo si môžeme predstaviť ako rýchle zdvihnutie a zníženie celej karosérie pri otváraní a zatváraní dverí. To vie značne uľahčiť nasadanie do nízkeho vozidla.

Nový podvozok Porsche Active Ride takpovediac popiera zákony fyziky, kedy pracuje s protismernými silami ku tým, ktoré pôsobia na jednotlivé vzduchové vankúše. Dokáže tak poskytnúť zníženie bočných síl pre cestujúcich naklonením vozidla smerom dovnútra zákruty (toto však nemusí sadnúť každému, najmä pri dynamickejšej jazde, kde telo očakáva určitú spätnú väzbu), ale aj dokáže kompenzovať pozdĺžne sily pri prudkej akcelerácii, alebo brzdení.

Zvyknutí na elektromobily si však pri plug-in hybridoch občas neodpustíme výčitku smerom ku vyššej úrovni hluku v kabíne. Nemáme namysli hluk od motora či výfukov, ale naopak odvaľovanie pneumatík a aerodynamický hluk. Tie sa v čisto elektrickom režime pri PHEV stávajú ešte výraznejšie.

Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 recenze
Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Naopak elektromobil, ako napríklad Porsche Taycan, je v tomto smere oveľa ďalej a najmä pri vysokých diaľničných rýchlostiach ponúka dokonalý akustický komfort, za ktorým Panamera bohužiaľ zaostáva. Po dlhej jazde vyššou rýchlosťou je rozdiel citeľný.

Test Porsche Panamera Turbo 2025: Interiér a batožinový priestor

Ako je pri Porsche zvykom, v interiéri nenájdeme nič, čo by pôsobilo rušivým dojmom a bolo len na okrasu. Horizontálne rozdelenie palubnej dosky zostalo zachované a nebolo na ňom treba nič meniť – času odoláva výborne.

test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 interior
Interiér Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Rovnako ako pri iných modeloch výrobcu, pred spolujazdcom pribudla možnosť zabudovať tretí displej s uhlopriečkou 10,9 palca. Ten tvorí opticky jeden celok s centrálnym displejom infotainmentu.

Azda najradikálnejšou zmenou v celom interiéri je absencia radiacej páky, resp. voliča smeru jazdy na stredovej konzole. Po novom sa presunula na palubnú dosku, konkrétne po pravej strane od budíkov. Toto riešenie poznáme už napríklad z Taycanu.

cockpit Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 digi dashboard steering wheel turbonite
Kokpit Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Na prvý pohľad pôsobí možno trošku nezvyčajne, no mohutný volič prevodovky pri riešení shift-by-wire (teda absencie akéhokoľvek mechanického spojenia voličom so samotnou prevodovkou) zbytočne zaberá priestor na stredovej konzole. Tá teraz pôsobí oveľa vzdušnejšie a prehľadnejšie, ponúkne aj viac úložného priestoru.

Zmenou prešli aj výduchy ventilácie, ktoré prišli o množstvo lamiel a smer prúdenia vzduchu sa nastavuje už výhradne cez displej infotainmentu. Celkovo v interiéri ubudlo tlačidiel, základné funkcie ako nastavenie teploty či intenzity ventilátora, alebo otočný ovládač na nastavenie hlasitosti audia zostali zachované.

Výpočet zmien uzavrieme novou hornou časťou výplní dverí. Rovnako ako pri Taycane je vnútorná kľučka dverí po novom len jednoduchá podlhovastá, oproti predchádzajúcemu riešeniu v tvare okienka ponúkne určite aj úsporu hmotnosti.

Veľkým plusom sú adaptívne športové sedadlá vpredu, ktoré sú nastaviteľné až v 18-ich smeroch. Tie sú pre vrcholný model Porsche Panamera Turbo S štandardom. Okrem výhrevu ponúknu aj funkciu ventilácie, ale masážnu funkciu v nich nenájdeme.

adaptive sport seats PHEV Porsche Panamera Turbo S sportsitze 2025
Adaptívne športové sedadlá v PHEV Porsche Panamera Turbo S

V tomto smere neprekvapí, že pozícia vodiča sa dá dokonale nastaviť a celková ergonómia interiéru je na špičkovej úrovni. Auto ponúka športový posed, ktorý je zároveň veľmi komfortný.

Napriek väčším vonkajším rozmerom však v interiéri oveľa viac priestoru oproti Taycanu nenájdeme. Spaľovací pohonný reťazec zaberá veľa miesta, v tomto prípade ide najmä o obrovský stredový tunel. Sedenie na zadných sedadlách je adekvátne, luxus predĺžených limuzín tu však nečakajte. Toto je auto, ktoré si majiteľ šoféruje sám.

Veľký otvor batožinového priestoru je silnou stránkou tohto plug-in hybridu. Zatiaľ čo pri Taycane sa otvára len krátka plechová časť veka, keďže ide o sedan so siluetou kupé; Panamera je z tohto pohľadu skôr liftbackom (taktiež so siluetou kupé) a veko batožinového priestoru sa tu otvára aj so zadným sklom.

kufor Porsche Panamera E-Hybrid 2025 koferraum boot capacity
Batožinový priestor Porsche Panamera E-Hybrid 2025

Samotný objem kufra je ale v prípade plug-in hybridu o čosi menší, konkrétne 421 litrov; zatiaľ čo spaľovacia verzia ponúka objem batožinového priestoru až 494 l. Sklopením operadiel zadných sedadiel však aj tu vieme rozšíriť objem až na 1 255 litrov.

Pohonné ústrojenstvo

Pestrá paleta motorizácii je v prípade vozidiel značky Porsche už tradíciou. Pre predstavu základná pohonná jednotka modelu Porsche Panamera štartuje 2,9-litrovým šesťvalcom s výkonom 260 kW (353 koní) a pohonom zadnej nápravy, k dispozícii však je aj s pohonom 4×4 pod označením Porsche Panamera 4.

phev 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid plugin hybrid battery system
Vysokonapäťová sústava pohonu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Okrem týchto základných motorizácii je jediným ďalším čisto spaľovacím pohonom vybavené už len Porsche Panamera GTS (4,0 V8; 368 kW / 500 koní). Všetky ostatné verzie v ponuke sú výlučne plug-in hybridné a spájajú sa výhradne s pohonom všetkých kolies.

Elektromotor má vždy výkon 140 kW, resp. 190 koní a krútiaci moment 450 Nm; jednotlivé varianty sa líšia spaľovacím motorom, resp. jeho naladením. Podobne ako pri konkurenčnom BMW M5, aj tu vstupuje do reťazca pohon elektromotora ešte pred prevodovkou – auto si teda radí prevodové stupne aj v čisto elektrickom režime (s výnimkou 8. stupňa).

electric motor Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2024 mk3
Elektromotor v plug-in hybridnom Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Základný 2,9-litrový šesťvalec využívajú verzie Porsche Panamera 4 E-Hybrid a 4S E-Hybrid s kombinovaným výkonom sústavy 470, resp. 544 koní. Aj označenie Porsche Panamera Turbo už má vždy prívlastok E-Hybrid. Oproti „slabším“ PHEV verziám tu dostáva 4,0-litrový osemvalec s kombinovaný výkon sústavy dosahuje 680 koní.

2025 porsche panamera turbo s e-hybrid mk3 4.0 v8 biturbo engine bay
Motorový priestor Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Michal Lauko

My sme však testovali vrcholnú verziu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Tá využíva elektromotor zhodný s ostatnými verziami, no v kombinácii s vrcholnou špecifikáciou dvakrát preplňovaného motora 4,0 V8 dosahuje systémový výkon až 575 kW, resp. 782 koní.

Motor 4,0 V8 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid engine mk3
Motor 4,0 V8 v 2025 Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Ten zaručuje pre plugin hybrid zrýchlenie z 0-100 km/h už za 2,9 sekundy, maximálna rýchlosť modelu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je 325 km/h. V čisto elektrickom režime je možné jazdiť rýchlosťou až 140 km/h.

Test PHEV Porsche Panamera E-Hybrid: Batéria a nabíjanie

Batéria s kapacitou 25,9 kWh (21,8 kWh využiteľných) je uložená nad zadnou nápravou, čím síce čiastočne zmenšuje batožinový priestor, no napomáha lepšiemu rozloženiu hmotnosti v porovnaní s klasickým spaľovacím modelom s ťažkým motorom vpredu.

phev akkumulator baterie Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid hv battery
Trakčný akumulátor pohonu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid | Zdroj: Porsche

Možnosti nabíjania obsahujú maximálny nabíjací výkon 11 kW v prípade AC nabíjania, rýchle DC nabíjanie (jednosmerným prúdom) tu bohužiaľ nenájdeme. To však v prípade plug-in hybridu nie je až taký problém, aj pri 11-kilowattovom nabíjaní striedavým prúdom sa batéria nabije z nuly na 100 % za 2,7 hodiny.

Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Spotreba a dojazd

Panameru si doteraz určite nikto nekupoval na to, aby jazdil na spotrebu, no elektrický pohon aj s týmto autom umožní napríklad v meste ekonomickú jazdu. Výrobcom udávaná hodnota spotreby paliva 1,3 litra na 100 kilometrov je samozrejme meraná v laboratórnych podmienkach, a pre zákazníka nemá takmer žiadnu výpovednú hodnotu. My sme sa pozreli na dva typy prevádzky, ktoré budú potenciálnych klientov zaujímať najviac, keďže ideálne využitie tohto vozidla je práve v kombinácii benzínového pohonu na dlhé diaľničné trasy a elektrického pohonu na prvé a posledné kilometre po meste či jeho okolí.

electric range phev Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 consumption
Spotreba a dojazd Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Prvý test odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 20,5 kWh / 100 km (obuté ešte na zimných pneumatikách), čo ešte podlieza výrobcom udávanú hodnotu 26,9 kWh / 100 km. Tempo bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý.

Za takýchto podmienok by sa tak mohlo dať dosiahnuť čisto elektrický dojazd až 106 kilometrov. V realite však pravdepodobne budete viac využívať dynamický potenciál vozidla aj v elektrickom režime, ktorý ponúka okamžitú odozvu na pedál akcelerátora. Vysokú hmotnosť (a v porovnaní s čistým elektromobilom nižší rekuperačný výkon) plug-in hybridu zamaskovať len ťažko a realita elektrického dojazdu bude skôr mierne pod výrobcom udávanou hodnotou 85 kilometrov. Pre porovnanie prikladáme tabuľku najmä s elektromobilmi, oproti konkurentovi BMW M5, sme však s Panamerou dosiahli nižšiu spotrebu aj dlhší teoretický dojazd, avšak za vyššej vonkajšej teploty (10 vs. 3 stupne Celzia).

Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 recenze
Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - zimné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Dacia Spring10,9 kWh / 100 km246 km4 °C
Hyundai Inster Long Range12,4 kWh / 100 km370 km5 °C
Mini Aceman E12,9 kWh / 100 km298 km4 °C
Škoda Elroq 8513,6 kWh / 100 km566 km17 °C
Škoda Elroq 6013,7 kWh / 100 km430 km9 °C
Mini Aceman SE13,9 kWh / 100 km354 km3 °C
Škoda Superb Combi PHEV14,0 kWh / 100 km141 km (plug-in hybrid)14 °C
Ford Explorer MAX AWD14,1 kWh / 100 km560 km16 °C
Cupra Born VZ16,5 kWh / 100 km478 km3 °C
Porsche Macan Turbo17,7 kWh / 100 km537 km3 °C
Renault Master E-Tech EV8719,2 kWh / 100 km453 km17 °C
Porsche Panamera Turbo S20,5 kWh / 100 km106 km (plug-in hybrid)13 °C
BMW M521,6 kWh / 100 km86 km (plug-in hybrid)3 °C
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV21,8 kWh / 100 km541 km3 °C
Audi Q8 e-tron Edition Dakar22,8 kWh / 100 km465 km6 °C
Mercedes-Benz EQV 30022,9 kWh / 100 km393 km2 °C
Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology26,4 kWh / 100 km439 km4 °C
Audi SQ6 e-tron27,0 kWh / 100 km351 km3 °C

Druhá časť nášho testu sa zameriavala na diaľničnú jazdu so zapnutým spaľovacím motorom. Presne 100 kilometrov dlhý úsek na trase z Bratislavy do Trenčína sme absolvovali tam aj späť, podvozok sme mali nastavený na najnižšiu svetlá výšku. V oboch prípadoch sme dosiahli priemernú rýchlosť 128 km/h. Zatiaľ čo pri jazde na trase BA-TN dosiahla spotreba Porsche Panamera na diaľnici hodnotu 9,6 litra benzínu na 100 km, cestou naspäť to bolo 8,9 litra. Pri jazde okolo rýchlostného limitu sa teda budete na diaľnici pohybovať na spotrebe okolo 9-10 litrov na 100 kilometrov.

electric range phev Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 consumption test
Spotreba a dojazd Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

V kombinácii s 80 litrovou palivovou nádržou môžete v takomto režime uvažovať o teoretickom dojazde okolo 800 kilometrov, no treba brať do úvahy, že dynamickejšia jazda, alebo prípadná jazda po meste s vybitým akumulátorom znamená spotrebu okolo 20-25 litrov na 100 kilometrov a z očakávaného dojazdu vám poriadne ukrojí.

Technické údaje Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Rozmery5 054 x 1 937 x 1 423 mm, rázvor 2 950 mm
Svetlá výška126 mm
Pohotovostná hmotnosť2 365 kg
Celková hmotnosť2 795 kg
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,30
Objem a počet valcov spaľovacieho motora3 996 cm3 (V8)
PalivoBenzín
Maximálny výkon spaľovacieho motora441 kW (599 koní)
Maximálny výkon elektromotora140 kW (190 koní)
Kombinovaný výkon sústavy575 kW (782 k), pohon oboch náprav (AWD)
Krútiaci moment spaľovacieho motora800 Nm
Krútiaci moment elektromotora450 Nm
Systémový krútiaci moment1 000 Nm
Kapacita akumulátora25,9 kWh (21,8 kWh využiteľných)
Kombinovaná spotreba el. energie (WLTP)26,9 kWh / 100 km
Udávaný dojazd na el. pohon (WLTP)85 km
Maximálna rýchlosť pri čisto elektrickom pohone140 km/h
Maximálna rýchlosť325 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h2,9 s
Výkon palubnej AC nabíjačky11 kW
Objem batožinového priestoru421 l / 1 255 l
Cena testovaného vozidla279 268 €

Test Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Cena, výbava a konkurencia

Základný model Porsche Panamera s pohonom zadnej nápravy a benzínovým 2,9-litrovým šesťvalcom štartuje na cene 125 443 eur s DPH. Cena základného plug-in hybridu Porsche Panamera 4 E-Hybrid zase začína na sume 140 598 €. Okrem vyššieho systémového výkonu (takmer +120 koní) pridáva aj pohon 4×4.

Cena Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 price preiss predaj
Cena Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025

Ako je však dobre známe, pri konfigurácii Porsche sa vyššie výkonové verzie s lepšou výbavou či individuálnymi prvkami dokážu vyšplhať na poriadne vysoké sumy. Cena nami testovanej vrcholnej verzie Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid začína od 255 331 eur, testovací kúsok však sa však vyšplhal až na cenníkovú cenu 279 268 eur.

Silným konkurentom bude najmä pre plug-in hybridné štvordverové kupé Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, ktoré taktiež stojí na vrchole ponuky tohto exkluzívneho modelu. Jeho 4,0-litrový motor V8 dokáže v spolupráci s elektromotorom vyvinúť kombinovaný výkon sústavy až 620 kW, resp. 843 koní.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance | Zdroj: Mercedes-AMG

V tomto prípade však elektrický pohon slúži skôr ako pomocník na zvýšenie výkonu. Vozidlo je totiž vybavené akumulátorom s kapacitou len 4,8 kWh, čo mu zaručuje čisto elektrický dojazd približne 11 kilometrov. Tento variant začína na cenovke 225 508 eur, pričom základná verzia s 3,0-litrovým benzínovým šesťvalcom vyjde na s Panamerou porovnateľných 121 520 eur.

Za o čosi viac konfekčnú konkurenciu môžeme považovať aj nedávno testované BMW M5, ktoré prišlo v novej generácii taktiež ako plug-in hybrid. Jeho 4,4-litrový benzínový motor V8 sa páruje s podobne výkonným elektromotorom ako v prípade Panamery, maximálny kombinovaný výkon sústavy je však o čosi menší, a to na úrovni 535 kW (727 koní).

2025 bmw m5 g90 test v8 phev
BMW M5 2025 (G90)

Nevýhodou je aj jednofázová nabíjačka s maximálnym nabíjacím výkonom 7,4 kW (pri nabíjacom prúde 32 A). Cena M5 je však podstatne nižšia, začína na úrovni 137 920 eur. Aj s množstvom príplatkových položiek sa cenovka stále hýbe o minimálne 100-tisíc eur nižšie od testovanej Panamery.

Galéria

Záverečné hodnotenie

Nová Panamera sa po veľkej modernizácii stále drží medzi špičkou. Zatiaľ čo zmeny karosérie boli skôr kozmetické alebo funkčné, v interiéri sa udialo podstatne viac zmien. Vylepšený podvozok ponúka nové rozmery jazdných zážitkov či komfortu, naopak by sme privítali o niečo lepšiu izoláciu interiéru od aerodynamického hluku a odvaľovania kolies, a to najmä pri vyšších cestovných rýchlostiach.

Na druhú stranu, elektrifikovaný pohon sa pri Panamere tretej generácie už nestáva len okrajovým artiklom, ale hlavným prúdom. Široká paleta plug-in hybridných motorizácii dominuje ponuke. Spolu s podstatne väčším akumulátorom ponúka solídny čisto elektrický dojazd okolo 80 kilometrov a rozumné 11 kW AC nabíjanie.

Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025 plugin hybrid
Test PHEV Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid 2025: Verdikt

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je výborné auto na dlhé trasy alebo dynamické zážitky, no zároveň aj plne použiteľný a praktický plug-in hybrid. Jeho základná cenovka sa ale hravo dokáže zdvojnásobiť. V tomto kontexte by sme asi zvážili elektromobil Porsche Taycan, ktorý napriek menším vonkajším rozmerom ponúka porovnateľný vnútorný priestor, vyššiu úroveň akustického komfortu a okamžitú akceleráciu elektromobilu za podstatne nižšiu cenu, o prevádzkových či servisných nákladoch nehovoriac. Ale pre tých, ktorí chcú počuť zvuk benzínového motora V8 a hrať sa s prevodovkou na kľukatých okreskách, je Panamera stále dobrou voľbou.

✅ Klady

  • výborné jazdné vlastnosti
  • excelentná dynamika vozidla
  • praktická karoséria
  • ergomický interiér
  • solídny elektrický dojazd

❌ Zápory

  • slabšie odhlučnenie od kolies a aerodynamického hluku
  • obstarávacia cena a náklady v porovnaní s elektromobilom

Náš tip
Test Porsche Taycan: Kto si dnes kúpi na dlhé cesty spaľovák? | Cesta Bratislava-Košice a späť
13. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+