MojElektromobil

Fiat v roku 2024 predstavil na ženevskom autosalóne 5 modulárnych konceptov inšpirovaných modelom Panda vrátane mestského elektromobilu, SUV, fastbacku, pickupu, či dokonca „camper“. Tieto modely plánuje postupne uvádzať na trhu až do roku 2027, avšak prvý z nich uzrel svetlo sveta ešte minulý rok. Test Fiat Grande Panda si vezme na mušku práve tento mestský elektromobil.

fiat panda vs. grande panda vs. pandina 1980 2011 2024
Fiat Panda/Pandina (2011), Grande Panda (2024) a Panda (1980) | Zdroj: Fiat

Najnovšia Panda sa duchovne vracia k tej úplne prvej – jednoduchému malému hranatému autu, ktoré zostalo vo výrobe až do roku 2003. Okrem dizajnových prvkov ich má v budúcnosti spájať aj možnosť voľby pohonu 4×4. Fiat Grande Panda je však moderné vozidlo s pestrou paletou variantov – od výlučne benzínovej s manuálnou prevodovkou, cez hybrid s automatom až po čistý elektromobil. Práve tomu sa bude venovať náš test.

Test Fiat Grande Panda: Karoséria a dizajn

Nová Panda meria na dĺžku bez milimetra rovné 4 metre (3 999 mm). Tento údaj napovedá, že v porovnaní s minulými generáciami pôjde o minimálne o triedu väčšie auto – z toho plynie aj názov Grande Panda.

Test Fiat Grande Panda la prima 2025 BEV electric
Test Fiat Grande Panda La Prima 2025

Oproti predchádzajúcemu modelu Fiat Panda (dnes predávaná už len v Taliansku ako Pandina – „Pandička“ / malá Panda) až o 31 cm na dĺžku, 12 cm na šírku a 2cm na výšku. V tomto prípade tak už nehovoríme o praktickom autíčku A-segmentu, ale o plnohodnotnom zástupcovi B-segmentu (malé autá), s presahom niekam ku crossoverom, resp. malým SUV.

Dizajn novinky odkazuje na prvú generáciu Pandy z roku 1980 hneď niekoľkými prvkami. Okrem hranatej karosérie a horizontálnej prednej masky ukrývajúcej predné LED svetlá s pixelovou grafikou tu nájdeme aj vertikálne orientované zadné svetlá, ktorých číry kryt vystupuje do priestoru.

Test Fiat Grande Panda 2025 la prima BEV electric
Test Fiat Grande Panda La Prima 2025

Snáď z každej strany nájdeme mnoho zaujímavých detailov, či neobvyklých riešení. Napríklad prelisované nápisy FIAT na veku batožinového priestoru, či PANDA na bočných dverách.

Test Fiat Grande Panda 2025 BEV electric sticker
Nápis „PANDA“ sa dá zvýrazniť aj polepom z príslušenstva

Rovnako zadné označenie modelu je vyhotovené z plastu zasadeného do zlomu na piatych dverách. Peknou ozdobou je potom napríklad logo FIAT na C-stĺpiku, ktoré sa z určitého uhla mení na historické logo automobilky so štyrmi šikmými čiarami.

Jednoznačne chválime aj farebnú paletu, ktorá je na dnešnú dobu neobvykle pestrá a obsahuje krásne farebné metalízy vrátane bronzovej, bledučkozelenej, či šedomodrej. Tie sú k dispozícii za rozumný príplatok 450 €, nami testovaná žltá je pre verziu La Prima bez príplatku.

fiat grande panda colors gold red
Pestrá farebná paleta je veľkým plusom

Základné modely majú ako jedinú bezpríplatkovú farbu naopak hladkú červenú. Ide o pomerne logickú voľbu vzhľadom na základný výbavový stupeň s označením RED.

Jazdné vlastnosti

Štýl vozidla dotvárajú aj štvorlúčové disky kolies z ľahkých zliatin, hoci v základe nájdeme obyčajné plecháče – tak ako na prvej Pande. Samostatnú zmienku si zaslúži podvozok, ktorý je na pomery triedy špičkový. Napriek relatívne vysokej stavbe karosérie sa v zákrutách takmer vôbec nenakláňa (aj vďaka baterke v podlahe), no zároveň je naladený veľmi komfortne.

fiat granda panda hydraulic shock bumper suspension 17 alloy wheels
Kolesá a podvozok Fiat Grande Panda

Zatiaľ čo väčšina malých elektromobilov má dosť tvrdé naladenie podvozku a otrasy v interiéri značne cítiť, v prípade Pandy je to úplne inak. Nádherne žehlí nerovnosti a aj rozbité slovenské cesty prejde hravo a plavne, bez akýchkoľvek nepríjemných zvukov a otrasov. Sesterský Citroen e-C3 si totiž tlmiče s hydraulickými dorazmi nenechal len pre seba a nájdeme ich aj vo Fiate. Fungujú výborne, možno dokonca ešte lepšie s pocitovo o niečo tuhším odpružením Fiatu oproti mäkkému Citroenu.

Elektromobil Fiat Grande Panda: Interiér

K imidžovému a nápaditému duchu exteriéru potom logicky nadväzuje dizajn interiéru. Na pomoc sme si prizvali aj plyšového kolegu – ako inak, Pandu.

Test Fiat Grande Panda 2025 BEV electric interior la prima
Test Fiat Grande Panda La Prima 2025 – interiér

V interiéri budeme taktiež najmä chváliť, pretože je čo. Či už ide o použité recyklované materiály (pri výrobe jednej Grande Pandy sa okrem iného použije aj vyše 100 recyklovaných tetra pakov), ktoré pôsobia neraz až prémiovým dojmom, alebo malé vtipné doplnky napríklad v podobe ikony starej Pandy na testovacom okruhu Lingotto, ktorý má znázorňovať zaoblená palubná doska v štýle Pop art.

bev electric fiat grande panda la prima interior cockpit
Kokpit Fiat Grande Panda La Prima EV

Zaujímavý je aj materiál použitý na hornej časti palubnej dosky verzie La Prima. Ide o bambusové vlákna, ktoré vyzerajú mimoriadne štýlovo a hodia sa aj k charakteru názvu – Pandy. Chod mechanizmu je však trošku rozpačitý, rovnako ako systém otvárania.

Na druhú stranu nás vyrušovali v interiéri niektoré kľúčové prvky – ako napríklad nami nie úplne obľúbený volič smeru jazdy používaný naprieč modelmi v koncerne Stellantis, či na pomery dnešných elektromobilov netradičné štartovanie zasunutím a otočením fyzického kľúča v spínacej skrinke.

gear lever stellantis smart car fiat grande panda
Ešte sme nenašli nikoho, komu by vyhovoval tento ovládač. Poteší bezdrôtové nabíjanie smartfónu

Rovnako zvláštna je absencia akýchkoľvek „kozmetických“ zrkadielok v slnečných clonách nad čelným sklom. To ale môže byť aspoň vyhrievané, rovnako ako volant či predné sedadlá.

Sedenie a batožinový priestor

Predné sedadlá sú veľmi príjemné – napriek integrovanej hlavovej opierke si v nich nájde správnu pozíciu snáď každý. Zaujímavá kombinácia šedomodrej tkaniny s prešívaním kontrastnou „yellow fluo“ niťou, či šedobiela koženka sa hodia ku kreatívnej osobnosti modelu.

Predné sedadlá Fiat Grande Panda La Prima front seats
Predné sedadlá Fiat Grande Panda La Prima

Ako sme spomenuli vyššie, oproti predchádzajúcim generáciám je hlavný rozdiel v priestore. Nielen na predných sedadlách je ho na rozdávanie, ale nadpriemerný priestor dostanú aj cestujúci vzadu.

2025 ev fiat grande panda rear legroom space seats
Priestor na zadných sedadlách

Fiat uvádza pre objem kufra rôzne hodnoty podľa rôznych metodík. Elektrická verzia Fiat Grande Panda ponúkne objem batožinového priestoru až 361 litrov. Spaľovák (hybrid) má ešte o 50 l navyše.

kufor bev electric 2025 fiat grande panda boot space trunk capacity kofferraum objem kufra
Batožinový priestor Fiat Grande Panda

Po sklopení operadiel zadných sedadiel dostaneme objem až 1 315 litrov. Ich sklopením však vznikne celkom výrazný skok (rozdiel úrovne) oproti podlahe kufra.

Pohonné ústrojenstvo

Z pohľadu pohonného ústrojenstva je výber jednoduchý. K dispozícii je len jedna verzia s pohonom prednej nápravy a maximálnym výkonom 83 kW (113 koní). V pomere k veľkosti a hmotnosti vozidla tento výkon plne dostačuje, akcelerácia z nuly je príjemne svižná.

Horšie to je s krútiacim momentom, ktorý vrcholí na 122 Nm, čo je pomerne nízka hodnota aj v porovnaní s hybridnou Pandou (tá má porovnateľných 81 kW, no vrchol až 205 Nm). Fiat Grande Panda Hybrid zakladá na preplňovanom 1,2-litrovom benzínovom trojvalci od Stellantisu, ktorý sa páruje s 0,876 kWh akumulátorom.

smart car ev fiat grande panda electric motor frunk
Pod prednou kapotou sa nachádza elektromotor a palubná nabíjačka

Elektrický Fiat Grande Panda tak vo vyšších rýchlostiach však pochopiteľne začína strácať a o jeho limitoch svedčí maximálna rýchlosť 132 km/h. Toto auto nebolo stavané na dlhé diaľničné presuny a pri diaľničnom tempe využíva svoj potenciál na maximum – aj kvôli spotrebe by sme odporúčali jazdiť skôr 110 alebo 120 km/h aj po diaľnici. Zrýchlenie 0-100 km/h za 11,5 sekundy je skôr slabšie, základná verzia Fiat Grande Panda RED to zvládne za rovných 11 s.

Test Fiat Grande Panda: Batéria a nabíjanie

V súčasnosti sa model ponúka len s jediným typom akumulátora. Kapacita batérie Fiat Grande Panda je 44 kWh (využiteľná kapacita 43,8 kWh). Z pohľadu zloženia ide o LFP akumulátor (lítium, železo, fosfát), ktorý je lacnejší a odolnejší. Do budúcna by sa mal v ponuke objaviť aj väčší akumulátor s kapacitou 54 kWh, ktorý ponúkne dojazd okolo 400 kilometrov. Zatiaľ si však musí Panda vystačiť s jediným.

2025 fiat grande panda electric dc charging time speed kw power amps
AC aj DC nabíjací port sa nachádza v ľavom zadnom blatníku

Maximálny výkon rýchleho DC nabíjania uvádza výrobca na úrovni 100 kW. Nabitie akumulátora z 20 na 80 % má zabrať 27 minút. Pomalšie AC nabíjanie potom ponúkne dve možnosti voľby.

Fiat to vymyslel výborne. Okrem klasického portu vzadu navyše do prednej masky namontoval zvinovací kábel, ktorý je možné jednoducho pripojiť do nabíjacieho stĺpika. Ak by bolo AC nabíjanie riešené len spôsobom, nebolo by možné nabíjať na nabíjačkách, ktoré už káblom disponujú.

bev fiat grande panda rolling cable ac charging kw
V štandarde ponúkne zvinovací AC kábel z prednej masky

Takto je možné využiť oba typy nabíjačiek, navyše sa nemusíte starať o to, či máte svoj kábel v kufri. Druhou výhodou je, že vozidlo je možné pre AC nabíjanie zaparkovať spredu aj zozadu, keďže k dispozícii sú dva konektory. Jedinou nevýhodou je nižší výkon palubnej AC nabíjačky – 7 kW. Za príplatok 300 € si môžete zvoliť trojfázovú 11 kW palubnú nabíjačku, avšak v tomto prípade prídete o zvinovací kábel v prednej maske.

Nabíjacia krivka

Testovacie nabíjanie sme realizovali na 400 kW / 600 A nabíjacej stanici od ZSE Drive na Landererovej ulici. Pohľad na nabíjaciu krivku prezradí, že výrobcom udávaný maximálny DC nabíjací výkon (100 kW) sa nám dosiahnuť nepodarilo. Maximálny DC nabíjací výkon pri elektromobile Fiat Grande Panda dosiahol 89 kW.

2025 fiat grande panda charging curve time test kw soc
Nabíjacia krivka Fiat Grande Panda

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám s Fiat Grande Panda trvalo 33,5 minúty. Priemerný nabíjací výkon medzi 10-80 % nabitia dosiahol 59 kW. Výrobcom udávaný parameter nabitia z 20-80 % za 27 minút sme prekročili o 4 minúty, zabralo nám totiž 31 minút.

Test Fiat Grande Panda: Spotreba a dojazd

Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Fiat Grande Panda kombinovanú spotrebu podľa WLTP na úrovni 16,8 kWh / 100 kilometrov a kombinovaný dojazd 320 kilometrov. Pri nabíjajúcom sa vozidle nám pri 100 % SoC ukázalo odhad dojazdu 308 km.

Fiat Grande Panda dc ultra fast charging ufc
Nabíjanie Fiat Grande Panda na ZSE Drive

Tu nastáva problém, že elektromobily Stellantisu na platforme Smart Car neukazujú spotrebu. Na prezentácii v júni sme dostali prísľub, že v priebehu roka by sa to v prípade Pandy malo zmeniť, kedy aktualizácia softvéru prinesie aj tento parameter.

Nezostáva nám tak nič iné, len počítať z percent baterky. Tento výpočet nie je úplne porovnateľný, no aspoň ilustračne priblíži jeho spotrebu. Na test spotreby sme sa vydali do rakúskeho Bad Vöslau, dĺžka trasy z Bratislavy bola presne 90 kilometrov. Na tejto trase bol najväčší podiel „okresiek“ (avšak s rýchlostným 100 km/h), značný podiel však má aj jazda v obci a niečo po diaľnici.

2025 bev electric fiat grande panda range km consumption kwh
Spotreba a dojazd Fiat Grande Panda EV

Zatiaľ čo po ceste tam nám z 43,8 kWh akumulátora po 90 kilometroch ubudlo 30 % energie, cestou naspäť to bolo len 27 %. Týmto spôsobom vypočítaná kombinovaná spotreba zodpovedá hodnote cca. 13,8 kWh / 100 km. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd mohol pohybovať na úrovni približne 317 kilometrov.

2025 bev electric fiat grande panda range km consumption kwh
Spotreba a dojazd Fiat Grande Panda EV

Spotrebu sme podobným spôsobom vyskúšali aj na rýchlostnej ceste R7. O tom, že Panda nebude úplne diaľničné auto svedčí vysoká stavba hranatej karosérie, vyčnievajúce strešné pozdĺžniky, motor s relatívne nízkym krútiacim momentom a maximálna rýchlosť 132 km/h. S výsledkom 22 kWh / 100 km s tempomatom na 120 km/h môžeme počítať s diaľničným dojazdom približne 200 kilometrov.

Elektroauto Fiat Grande Panda 2025: Technické údaje

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)3 999 x 1 763 x 1 615 mm, rázvor 2 540 mm
Svetlá výška137 mm
Pohotovostná hmotnosť1 574 kg
Celková hmotnosť1 910 kg
Maximálna hmotnosť prívesu550 kg
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,32
Maximálny výkon elektromotora83 kW (113 k)
Krútiaci moment122 Nm
Kombinovaná spotreba (WLTP)16,8 kWh / 100 km
Kombinovaný dojazd (WLTP)320 km
Maximálna rýchlosť132 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h11,5 s
Kapacita batérie44 kWh (43,8 kWh využiteľných)
Maximálny výkon DC nabíjania100 kW
Výkon palubnej AC nabíjačky7 / 11 kW (opcia)
Objem batožinového priestoru361 l / 1 315 l
Cena testovaného vozidla27 990 €

Test Fiat Grande Panda La Prima: Cena a konkurencia

Cena Fiat Grande Panda s začína na sume 18 990 eur s DPH. Ide však o hybridný model v základnej výbave Pop.

Cena Fiat Grande Panda 2025 predaj skladom slovensko price preiss
Cena Fiat Grande Panda 2025

Cena elektromobilu Fiat Grande Panda začína na sume 25 490 € (verzia RED). Nami testované vozidlo vo vrcholnom variante La Prima stojí 27 990 € s DPH. Aktuálna obchodná akcia pre elektromobily túto sumu zníži o tisícku.

test consumption renault 5 e-tech electric yellow best electric car verbrauch
Renault 5 E-Tech

Najbližším konkurentom je koncernový Citroen e-C3 vyrábaný v Trnave, ktorý je v základe momentálne o 1 500 € lacnejší. Naopak konkurenčný Renault 5 E-Tech začína od 27 500 € s akumulátorom s kapacitou 40 kWh. Ponúkne však modernejšie technológie aj športovejšie jazdné vlastnosti.

Galéria

Záverečné hodnotenie

Fiat Grande Panda zrejme zasiahne len časť zákazníkov, ktorí boli verní starším Pandám. Okrem podstatne väčšej ceny totiž dostal aj podstatne väčšiu karosériu, výborný komfortný podvozok, či až takmer prémiové spracovanie interiéru. Spolu s množstvom malých vtipných detailov tak mieri najmä na mladšiu mestskú klientelu.

review verdict test Fiat Grande Panda 2025 summary
Test Fiat Grande Panda 2025 – verdikt

Tomu zodpovedajú aj technické riešenia – napríklad inovatívny zvinovací nabíjací kábel v prednej maske pre pohodlnejšie mestské nabíjanie z „AC stĺpikov“, ale aj optimalizácia elektromotora skôr do nižšej rýchlosti. Po stránke spotreby, jazdných výkonov, aj asistenčných systémov je na diaľnicu paradoxne lepšia menšia 500-ka (Fiat 500e). Do mesta či na vidiek však v takejto cenovke ťažko nájdete iný elektromobil, ktorý ponúkne toľko štýlu, priestoru a výbavy za porovnateľnú sumu.

✅ Klady

  • originálny a štýlový dizajn exteriéru
  • jazdné vlastnosti a komfortné odpruženie
  • priestranný a štýlový interiér
  • príjemné materiály v interiéri
  • zvinovací kábel pre AC nabíjanie
  • pomer cena/hodnota

❌ Zápory

  • štartovanie otočením kľúča v spínacej skrinke
  • absencia zrkadiel v slnečných clonách
  • nezobrazuje spotrebu elektrickej energie
  • volič smeru jazdy
  • hlučnejšia vysokonapäťová sústava

Náš tip
Test Ford Puma Gen-E: Boduje priestorom, rýchlym nabíjaním a dizajnom
25. augusta 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+