MojElektromobil

Značka Audi aktuálne prežíva turbulentné časy. Nie že by vyrábala zlé autá, o opaku vás dozaista presvedčí aj tento test Audi S6 Avant e-tron. Avšak len nedávno Audi zmenilo stratégiu označovania svojich modelov, kedy párne čísla mali byť vyčlenené pre elektrické modely, zatiaľ čo nepárne mali zostať modelom spaľovacím. V tomto duchu odštartovala Audi A5, ktorá nahrádza súčasne spaľovacie modely A4 (sedan a kombi) a A5 (4-dverové kupé).

To sa však zmenilo veľmi rýchlo naspäť a avizovaná náhrada za spaľovacie Audi A6 a A7 napokon taktiež dorazila pod názvom Audi A6, hoci nejde o elektromobil. Tá je síce o 7 cm dlhšia od elektrického e-tronu, no zároveň má o 2,5 cm kratší rázvor, na šírku jej dokonca chýba až 43 mm. Priestor tak zaberá najmä pohonný reťazec spaľovacieho agregátu, batožinový priestor je takmer identický (502 l e-tron vs. 504 l spaľovák). Dizajn prednej časti spaľováku nadväzuje na súčasnú modelovú ponuku, na rozdiel od elektromobilu sú predné svetlá jedným kompaktným celkom a naopak sú tu rozdelené tie zadné.

V tomto kontexte možno spomenúť aj cenový rozdiel medzi elektrickou a spaľovacou A6. Podrobnejšie si ho rozoberieme v časti o cene, no prezradíme aspoň to, že z cenového rozdielu medzi základným dieselom a elektromobilom budete prekvapení…

Tento test je však venovaný čisto elektrickému modelu Audi A6, resp. S6 e-tron. Písmenom S sa už tradične označuje výkonnejšia verzia klasickej A6. O ďalšom rozširovaní modelovej ponuky smerom ku Audi RS6 e-tron sa snáď dozvieme v najbližších mesiacoch. Naopak nečakaný by bol príchod terénneho derivátu Audi A6 e-tron Allroad, keďže spravidla idú zmeny na zlepšenie priechodnosti v teréne či odolnosti priamo na úkor spotreby a dojazdu. Dizajnovo by však išlo bezpochyby o zaujímavý kúsok. Poďme ale naspäť do súčasnosti.

Test Audi S6 Avant e-tron: Karoséria a dizajn

Asi neprekvapí, že dizajn novej generácie Audi A6 e-tron bol do maximálnej miery podriadený aerodynamike. Spomedzi vozidiel Audi dosahuje nová A6 e-tron historicky najnižší koeficient odporu vzduchu, a to len na úrovni Cx = 0,21 (karoséria Sportback), resp. 0,24 pre verziu Avant (kombi).

Test Audi A6 S6 Avant e-tron 2025 BEV
Test Audi S6 Avant e-tron 2025

Nadväzuje tým na históriu predchodcu modelu A6 – Audi 100 (C3). Legendárne „cigáro“ či „doutník“ napriek svojim naoko hranatým tvarom prinieslo na tú dobu revolučne nízky aerodynamický odpor (Cx = 0,30).

Nízky predok opticky rozširujú rozdelené predné svetlá. Zatiaľ čo v hornom svetle nájdeme denné svietenie (s voliteľným svetelným podpisom) a smerové svetlo, dolný svetlomet zastupuje funkciu stretávacieho a diaľkového svetla, či osvetlenia do zlého počasia (hmlovky).

front grille Audi A6 S6 Avant e-tron 2025 BEV
Predná časť Audi S6 e-tron s LED Matrix svetlometmi

V kontraste s nízkou stavbou vozidla je vysoký pontón, teda prostredná lakovaná časť. Tá ukrýva veľkú trakčnú batériu a pre zachovanie priestoru v interiéri by tak mohla plocha pôsobiť ako príliš veľká, či vysoká.

Dizajnéri sa v tomto prípade rozhodli rozbiť veľkú lakovanú plochu čiernou bočnou lištou, ktorá opticky rozdeľuje vonkajší prah od lakovanej časti bočných dverí. Jej línia prechádza až do zadného nárazníka, kde dopĺňa čierno lakovaný masívny difúzor.

rear difusor Audi A6 S6 Avant e-tron 2025 EV
Zadná časť Audi S6 e-tron s masívnym difúzorom

Svojbytným dizajnovým prvkom sú potom zadné svetlá, ktoré rovnako ako tie predné ponúkajú možnosť voľby svetelného podpisu. Vonkajšie kľučky bočných dverí sú neprekvapivo zapustené a ovládané elektromagnetickým spínačom na dotyk.

Jazdné vlastnosti Audi S6 e-tron

Základný rozdiel verzie S6 oproti A6 je okrem vyššieho výkonu práve v podvozku. Pre model Audi S6 e-tron je vzduchový podvozok súčasťou základnej výbavy.

luftfahrwerk audi a6 s5 etron drive
Vzduchový podvozok v novom Audi A6 / S6 e-tron umožňuje reguláciu jazdnej výšky

Okrem jazdného komfortu ponúka možnosť zmeny svetlej výšky, a to v rozmedzí 105 mm (ktorú využijete najmä na diaľnici v režimoch dynamic či efficiency, a vďaka tomu dosiahnete nízku spotrebu energie) až po 145 mm v režime lift v prípade jazdy po nerovnej ceste, či pri parkovaní ku obrubníkom a podobne.

Vzduchový podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti a spolu s nízkym ťažiskom a stavbou karosérie prispieva ku špičkovým jazdným vlastnostiam. Auto je v zákrutach sebaisté, pohon quattro zabezpečuje predvídateľnú jazdnú stopu aj vo vyšších nájazdových rýchlostiach. Pri ostrejšie vytočenom volante sme si však všimli pri akcelerácii na výjazde zo zákruty akési menšie poskakovanie a súčasne sa vozidlo hrnulo mierne do boku – to možno pripísať na vrub vyššej hmotnosti takmer 2,5 tony a rozdielnej obvodovej rýchlosti na vnútornom a vonkajšom kolese nápravy.

Test electric Audi A6 S6 Avant etron 2025 BEV
Športové jazdné vlastnosti Audi S6 e-tron nejdú proti komfortu

Naopak pri bežnej pokojnej jazde poteší prítomnosť režimu one pedal drive (pri voľbe jazdného režimu B, čiže maximálnej rekuperácie), ktorý je vhodný najmä do mesta pri jazde medzi svetelnými križovatkami. Ku energetickej efektivite prispieva aj vysoký rekuperačný výkon, ktorá dokáže naspäť dobíjať batériu až až 220 kilowattmi.

Test Audi A6 Avant e-tron: Interiér a infotainment

Interiér novej generácie zodpovedá súčasnej modelovej palete vozidiel Audi. Nový koncept interiéru mal premiéru v elektrickom SUV Q6 e-tron, no čoskoro ho prebrali aj spaľovacie modely Audi A5 a Q5. Audi A6 či S6 e-tron v tomto prípade nie je výnimkou a rozloženie prvkov kabíny je tu rovnaké.

Test electric Audi A6 S6 Avant etron 2025 BEV interior
Interiér Audi A6 / S6 e-tron 2025

Prístrojovej doske dominuje združený digitálny prístrojový štít s centrálnym displejom infotainmentu, ktorý je zakrivený smerom k vodičovi. Tieto dva displeje (11,9-palcový virtual cockpit a 14,5-palcový dotykový centrálny displej infotainmentu MMI) opticky tvoria jeden celok zakrivený smerom k vodičovi a sú vždy štandardom, tretí 10,9-palcový pred spolujazdcom je súčasťou príplatkovej výbavy a z miesta vodiča je vplyvom špeciálnej fólie takmer neviditeľný.

Vozidlo bolo vybavené aj komplexným balíkom jazdných asistentov. Na rozdiel od kritizovaných prvých kusov Q6 tu fungovali bezchybne počas celého testu.

Za zmienku stojí aj výborný head-up displej s funkciou premietania rozšírenej reality. Nájdeme tu aj dotykový ovládací panel na výplni dverí vodiča obsahuje napr. funkcie ovládania svetiel či nastavenia digitálnych spätných zrkadiel, alebo pamätí sedadiel. Tie predné sú v našom prípade okrem vyhrievania a ventilácie vybavené aj jednoduchšou masážnou funkciou, ktorú zabezpečuje pohyb bedrovej opierky.

Miernu kritiku by sme venovali volantu. Ten je na hornej aj spodnej strane sploštený, na dnešnú dobu prekvapí jeho tenký a pomerne tvrdý veniec s veľkým priemerom. Nepotešilo nás ani búchanie zarážky bezpečnostného pásu predného spolujazdca o plastové obloženie B-stĺpika v prípade, že toto miesto bolo neobsadené.

Naopak špičkové bolo panoramatické strešné okno s možnosťou elektrochromatického zatemňovania po segmentoch. Táto drahá, no účinná technológia pomôže spoľahlivo ochrániť interiér pred prehrievaním, rovnako ochráni aj vašu hlavu pred úpalom na rozdiel od bežných (hoci výrazne tónovaných) panoramatických strešných okien. Osobne však stále preferujeme klasickú možnosť otvárateľného strešného okna, cez ktoré sa dá rýchlo a ľahko vychladiť interiér, spolu so zatemňovacou roletkou. Prekvapí, že výrobca toto riešenie použil v SUV elektromobile Q6, ale pre modely A6 / S6 zvolil inú cestu.

Elektrické Audi A6 Avant e-tron: Digitálne spätné zrkadlá a batožinový priestor

Premiéru v novej A6 si odbila aj druhá generácia digitálnych spätných zrkadiel. Tie majú v porovnaní s predchádzajúcim riešením displej umiestnený vyššie (bližšie k zornému poľu vodiča).

Ponúka ale neveľkú plochu, najmä si však treba dôkladne nastaviť snímací uhol kamery. Ani vtedy to nie je dokonalé, nakoľko zakrivenie spätného zrkadla je odlišné od obrazu v kamere. To, aby ste sa na ne dokázali spoľahnúť, vyžaduje minimálne cvik. Otázka však je, či to drobné množstvo ušetrenej energie za to stojí.

Najmä pri parkovaní sme si na ne za celý týždeň nezvykli a orientovali sa výlučne podľa 360-stupňového záberu kamier s pohľadom zhora – ani ten však najmä v otázke vzdialenosti kolesa od obrubníka nie je stopercentný.

Predný aj zadný batožinový priestor ponúknu dostatok miesta aj pre nabíjacie káble. V prípade „frunku“ s objemom 27 litrov pribudla zaujímavá možnosť jeho otvárania – mávnutím rukou ponad hornú hranu nárazníka. Toto riešenie však bude zrejme náchylné na prípadné oderky od prsteňov a podobne.

Zadný batožinový priestor je možné otvoriť aj podkopnutím pod určitý bod. Ten je po novom naznačený symbolom premietaným pod vozidlo. Táto vychytávka pomôže za svetla aj po tme nájsť ten správny bod pre senzor. V praxi sme však neraz márne kopali nohou.

Objem kufra Audi A6 Avant e-tron je 502 litrov, verzia S6 ponúkne rovnaký priestor. Po sklopení zadných sedadiel sa dostávame na objem 1 422 litrov.

Pohonné ústrojenstvo

Vstupom do ponuky je Audi A6 Sportback e-tron, verzia s menšou baterkou, pohonom zadnej nápravy a výkonom 210 kW. S väčšou baterkou sa zatiaľ vždy páruje pohon 4×4, v tomto prípade ponúkaný ako verzia Audi A6 e-tron quattro s výkonom 315 kW.

Zadný synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi pri verziách s pohonom oboch náprav dopĺňa aj menší asynchrónny vpredu. Maximálna rýchlosť verzia A6 e-tron quattro dosahuje 210 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvláda za 5,4 sekundy.

Alternatívou je výkonnejší variant Audi S6 e-tron, ktorý sme aj my podrobili testu. Spoločne poháňajú obe nápravy výkonom až 370 kW (503 koní). To mu postačí na zrýchlenie z nuly na stovku za 3,9 sekundy. Zvýšila sa aj maximálna rýchlosť na hodnotu 240 km/h.

Test Audi A6 / S6 e-tron: Batéria a nabíjanie

Elektromobil Audi A6 e-tron stojí na novej platforme PPE, ktorú zdieľa spolu s SUV Audi Q6 e-tron. S výnimkou základnej verzie sa pri Audi A6 či S6 e-tron používa 100 kWh lítiovo-iónový akumulátor, využiteľná kapacita batérie je 94,9 kWh. V základnom variante nájdeme menší, ľahší, a hlavne lacnejší akumulátor s kapacitou 83 kWh (využiteľná kapacita 75,8 kWh).

ppe platform audi a6 s6 etron battery hv kwh capacity kapazität kapacita akumulatora
Pohľad na novú 800 V platformu PPE v Audi A6 / S6 e-tron | Zdroj: Audi

Nová platforma ponúkne vďaka 800 V architektúre rýchlosť nabíjania až 270 kW, čo podľa výrobcu znamená nabitie z 10 na 80 % SoC už za 21 min. To predstavuje nabitie energie pre dodatočný dojazd až 310 kilometrov len za 10 minút, čo pasažieri ocenia najmä pri dlhých cestách.

Možnosť aktivovať si predohrev akumulátor manuálne tu nenájdeme. Predohrev baterky je riešený automaticky, spustí sa po zadaní nabíjačky do cieľa navigácie.

audi a6 s6 e-tron charging kw speed time 10-80 soc zse drive landererova
Nabíjanie Audi S6 e-tron v City Hube ZSE Drive | Zdroj: Tomáš Meňuš

Po príjazde do cieľa má tak akumulátor optimálnu teplotu, tak ako to bolo aj v našom prípade pred meraním nabíjacej krivky. Už tradične pri elektroautách na platforme PPE chválime možnosť vidieť aktuálnu teplotu trakčného akumulátora na displeji.

Nabíjací port v prípade novinky nie je len jeden, nájdeme tu rovno dva. Nabíjací port s CCS konektorom v ľavom zadnom blatníku umožňuje rýchle DC nabíjanie aj pomalé AC nabíjanie.

Naopak port v pravom zadnom blatníku (Type 2) je vyhradený len pre AC charging, pri čom palubná AC nabíjačka dosahuje výkon 11 kW, v budúcnosti ponuku rozšíri možnosť 22-kilowattovej nabíjačky.

Nabíjacia krivka

Jednou z hlavných predností nových Audi A6 a S6 e-tron je nabíjací výkon. Výrobcom udávaný maximálny nabíjací výkon 270 kW sa nám dokonca podarilo prekročiť a namerali sme hodnotu 275,7 kW. Zaujímavosťou je, že krivka má mierne odlišný priebeh aj maximum oproti Audi Q6 e-tron postavenému na rovnakej platforme PPE, ktoré využíva rovnaký akumulátor.

2025 audi a6 s6 etron charging curve soc
Nabíjacia krivka Audi A6 / S6 e-tron podľa SoC

Uvádzaný maximálny nabíjací výkon sa drží až do 27 % nabitia akumulátora a nad úrovňou 200 kW sa udrží až do 52 % SoC. Následne však postupne klesá na úroveň približne 100 kW pri 81 % SoC, pri čom v rozmedzí 10-80 % dosahuje perfektný priemerný výkon 194 kW. Pokračovať v nabíjaní ďalej nad 80 % má význam len v prípade, že sa práve neponáhľate a pripravujete vozidlo na dlhšiu jazdu. V opačnom prípade je lepšie vyraziť na cestu a nabíjať opäť až pod 10 % SoC.

nabijacia krivka audi a6 s6 e-tron quattro 2024 charging curve time
Nabíjacia krivka Audi A6 / S6 e-tron podľa časovej osi

Referenčné nabíjanie z 10 na 80 % SoC nám trvalo presne 22 minút, čím sa sa priblížili k výrobcom udávanej hodnote 21 minút. Počas takéhoto nabíjania predĺžite dojazd o 437 km v kombinovanom režime, či približne 320 km po diaľnici. Prvých 50 % energie sa dá pri takto vybitej baterke získať za približne 12,5 minúty, čo je napriek mierne odlišnému tvaru nabíjacej krivky rovnaká hodnota ako pri Q6.

Test Audi S6 Avant e-tron: Spotreba a dojazd

Výrobca udáva pre nami testovanú konfiguráciu Audi S6 Avant e-tron kombinovanú spotrebu 17,0 kWh / 100 kilometrov a dojazd až 625 kilometrov. V praxi s ním nie je problém jazdiť pod 20 kWh / 100 km, no pri využívaní potenciálu tohto výkonného elektroauta sa dá dostať aj cez hranicu 25 kWh / 100 km.

dojezd range Audi A6 / S6 e-tron km wltp consumption combined spotreba dojazd
Spotreba a dojazd elektroauta Audi A6 / S6 e-tron

Náš klasický test spotreby odzrkadľuje bežný denný režim v podobe referenčného 30 km okruhu z Bratislavy cez okolité obce a naspäť do mesta. V tomto prímestskom režime vozidlo dosiahlo spotrebu 13,3 kWh / 100 km, pri čom vonkajšia teplota sa pohybovala na 22 stupňoch Celzia. Tempo jazdy bolo na hranici maximálnej povolenej rýchlosti, teda približne 50 km/h v obci a 90 km/h mimo obce, jazdný štýl plynulý. V takomto jazdnom režime by sa reálny dojazd aj v zime mohol pohybovať na úrovni takmer 714 kilometrov. Spotreba a dojazd Audi A6 e-tron s nižším výkon má potenciál dosiahnuť ešte lepšie hodnoty.

Porovnanie spotreby prímestský okruh 2025 - letné pneu
VozidloSpotrebaTeoretický el. dojazdVonkajšia teplota
Tesla Model Y Juniper AWD11,4 kWh / 100 km657 km22 °C
Volkswagen ID.3 Pure11,5 kWh / 100 km478 km7 °C
Ford Capri AWD12,0 kWh / 100 km658 km20 °C
Audi S6 e-tron Avant13,3 kWh / 100 km714 km22 °C
Test electric Audi A6 S6 Avant e-tron 2025 BEV
Test Audi S6 Avant e-tron 2025

Minulý rok sme testovali aj hlavných konkurentov BMW i5 M60 xDrive a Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC. Obe tieto vozidlá dosiahli spotrebu 15,8 kWh / 100 km. Tieto údaje zodpovedajú modelom s karosériou sedan, avšak v nižších teplotách a na zimných pneumatikách.

Samozrejme sme Audi vyskúšali aj na diaľnici, keď sme absolvovali trasu po diaľnici D4. Tam pri obvyklej priemernej rýchlosti 120 km/h bola spotreba Audi S6 Avant e-tron na úrovni 20,6 kWh / 100 km, čo znamená reálny diaľničný dojazd 460 kilometrov. Samozrejme sme absolvovali cestu po úseku tam aj späť, aby sme eliminovali vplyv prevýšenia, či vetra. Vonkajšia teplota sa pohybovala okolo 19 až 22 stupňov Celzia.

Porovnanie diaľničnej spotreby 2024/2025
VozidloSpotrebaTrasaVonkajšia teplotaPoznámka
Porsche Taycan18,8 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť24-27 °CLimit 110 + 130 km/h
Tesla Model 3 Performance18,8 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť24-31 °CLimit 110 + 130 km/h
Fiat 500e18,9 kWh / 100 kmBratislava-Dunajská Streda a späť17 °CTempomat 120 km/h
BMW i4 xDrive4019,2 kWh / 100 kmBratislava-Nitra a späť25 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID.7 Pro Tourer19,2 kWh / 100 kmDiaľnica D425 °CTempomat 120 km/h
Hyundai Ioniq 619,5 kWh / 100 kmSenec-Piešťany a späť7-11 °CLimit 110 + 130 km/h
Audi S6 Avant e-tron20,6 kWh / 100 kmDiaľnica D419-22 °CTempomat 120 km/h
Škoda Elroq 6020,9 kWh / 100 kmDiaľnica D413-15 °CTempomat 120 km/h
BMW iX221,0 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť10-11 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz EQB 350 4MATIC21,0 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť10-11 °CTempomat 120 km/h
MG Cyberster AWD21,1 kWh / 100 kmDiaľnica D47-8 °CTempomat 120 km/h
Škoda Enyaq 6021,1 kWh / 100 kmBratislava-Žilina14-17 °CTempomat 120 km/h
Tesla Model S Plaid21,3 kWh / 100 kmDiaľnica D422 °CTempomat 120 km/h
Škoda Enyaq 8521,4 kWh / 100 kmBratislava-Budapešť a späť7-13 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID.7 Pro21,5 kWh / 100 kmBratislava-Žilina a späť1,5-7 °CLimit 110 + 130 km/h
Škoda Enyaq Coupé 85x21,5 kWh / 100 kmBratislava-Žilina a späť10-15 °CLimit 110 + 130 km/h
MG4 Electric Elegance21,6 kWh / 100 kmBratislava-Žilina7-8 °CLimit 110 + 130 km/h
Porsche Macan 421,7 kWh / 100 kmDiaľnica D45-6 °CTempomat 120 km/h
Volvo EX30 Single Motor Long Range21,9 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť14 °CTempomat 120 km/h
Mini Countryman SE ALL422,0 kWh / 100 kmDiaľnica D422 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz EQA 350 4MATIC22,4 kWh / 100 kmKúty-Bratislava12 °CTempomat 120 km/h
Hyundai Kona Electric22,7 kWh / 100 kmBratislava-Žilina17-19 °CLimit 110 + 130 km/h
BMW i5 M60 xDrive23,8 kWh / 100 kmBratislava-Žilina7-8 °CLimit 110 + 130 km/h
Audi Q6 e-tron quattro23,8 kWh / 100 kmBratislava-Piešťany a späť24-33 °CLimit 110 + 130 km/h
Ssangyong Torres EVX24,1 kWh / 100 kmDiaľnica D420 °CTempomat 120 km/h
Volkswagen ID. Buzz Pro24,2 kWh / 100 kmBratislava-Malacky a späť16 °CTempomat 120 km/h
Mercedes-Benz eSprinter 420 Long Pro28,0 kWh / 100 kmPiešťany-Senec17 °CTempomat 95 km/h (N2)
Renault Kangoo EV4529,1 kWh / 100 kmBratislava-Piešťany a späť10-11 °CLimit 110 + 130 km/h
Kia EV932,4 kWh / 100 kmBratislava-Žilina1,5-7 °CLimit 110 + 130 km/h
Renault Master EV8738,8 kWh / 100 kmDiaľnica D47-9 °CTempomat 120 km/h
dialnicny dojazd autobahn audi a6 s6 etron range highway
Dojazd elektromobilu Audi A6 / S6 e-tron po diaľnici

V tabuľke vidíme, že oproti SUV modelu Audi Q6 e-tron quattro (s nižším výkonom) je nízka A6 kombi pri podobnej teplote podstatne úspornejšia. Pri 120 km/h dosiahla o 15 % lepšiu spotrebu (a teda aj dojazd) a tento rozdiel sa s nárastom rýchlosti ešte zvyšuje. Naopak kombi Volkswagen ID.7 Tourer dosahuje ešte nižšiu spotrebu 19,2 kWh / 100 km, avšak ide o verziu s o čosi viac než polovičným výkonom a pohonom zadnej nápravy.

Technické údaje Audi S6 Avant e-tron

Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4 928 x 1 923 x 1 505 mm, rázvor 2 951 mm
Minimálna svetlá výška105 mm
Maximálna svetlá výška (lift)145 mm
Pohotovostná hmotnosť2 410 kg
Celková hmotnosť2 880 kg
Maximálna hmotnosť prívesu750 kg nebrzdený, 2 100 kg brzdený
Koeficient odporu vzduchu (cx)0,24
Maximálny kombinovaný výkon elektromotorov370 kW (503 k), pohon oboch náprav (AWD)
Najvyšší 30-minútový výkon elektromotorov138 kW (188 k)
Krútiaci moment855 Nm
Kombinovaná spotreba (WLTP)17,0 kWh / 100 km
Kombinovaný dojazd (WLTP)625 km
Maximálna rýchlosť240 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h3,9 s
Kapacita batérie100 kWh (94,9 kWh využiteľných)
Maximálny výkon DC nabíjania270 kW
Výkon palubnej AC nabíjačky11 kW
Objem batožinového priestoru502 l / 1 422 l + frunk 27 l
Cena testovaného vozidla135 648 €

Test Audi S6 Avant e-tron: Cena a konkurencia

Základná cena Audi A6 e-tron v roku 2025 začína na úrovni 67 390 eur s DPH (23 %). Ide o vstupný model s karosériou Sportback, výkonom 210 kW, pohonom zadnej nápravy a zároveň menšou baterkou (využiteľná kapacita 75,8 kWh).

cena audi a6 s6 e-tron price preiss slovensko
Audi A6 / S6 e-tron: Cena na Slovensku

Príplatok za karosériu kombi (Avant) činí rozumných 1 780 eur, rozdiel od základnej dieselovej Audi A6 Avant novej generácie C9 s motorom 2,0 TDI s výkonom 150 kW je len 2 270 eur. Avšak po započítaní „audi prémium bonusu“ pre elektromobily v hodnote 6 000 eur je dokonca elektrické Audi A6 Avant e-tron dokonca o 3 730 eur lacnejšie, než jeho dieselový bratranec.

Väčšia baterka (94,9 kWh) sa aktuálne viaže na výkonnejšiu verziu s pohonom 4×4 (Audi A6 e-tron quattro), ktorá stojí o tučných 12 400 eur viac. Nami testovaná kombi verzia Audi S6 e-tron s pohonom všetkých štyroch kolies a výkonom 370 kW štartuje na sume 101 800 eur. Cena testovaného kusu Audi S6 Avant e-tron sa zastavila na cifre 135 648 eur.

recenzia audi a6 s6 avant etron test recenze
Testovaný kus Audi S6 Avant e-tron stojí dvojnásobok toho, čo základná verzia

V tomto kontexte prekvapí cenotvorba oproti SUV Audi Q6 e-tron, ktoré začína na cifre 62 660 eur. Oproti základnej A6 e-tron však ponúkne nižší výkon (185 kW), naopak má ponúknuť nová A6 niekoľko prvkov výbavy navyše. Zmieniť môžeme napríklad tzv. soft-close, teda automatické doťahovanie dverí, ktoré má byť exkluzívne pre model A6 e-tron.

Konkurenčné BMW i5 eDrive 40 s akumulátorom s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh začína na sume 72 800 eur. Výkonné elektrické kombi (601 koní) BMW i5 M60 xDrive Touring potom začína od 105 850 eur.

BMW i5 M60 Touring

V prípade Mercedes-Benz EQE 300 s výkonom 180 kW a využiteľnou kapacitou akumulátora 89 kWh štartuje základná cena na úrovni 71 413 eur. Ten však na rozdiel od BMW a Audi neponúka elektrické kombi.

Galéria

Záverečné hodnotenie

Nové Audi A6 e-tron, či v našom prípade S6 e-tron je výborné vozidlo a minimálne za posledných 20 rokov najlepšie Audi. S progresívnym dizajnom, špičkovou technikou pohonu, výbornými jazdnými vlastnosťami a zaujímavými technológiami na palube. V prípade digitálnych spätných zrkadiel by sme však túto investíciu zvážili, či minimálne odporúčali vyskúšať na niekoľko dní ešte pred objednávkou vozidla.

Potešilo nás, že nejde len o „zníženú Q6“, ale novinka prináša množstvo svojbytných riešení. Tie idú zväčša správnym smerom, z vecí vyčítaných SUV Q6 e-tron tu nenájdeme takmer žiadnu. Ocenili by sme akurát možnosť manuálnej aktivácie predohrevu batérie, čo sa z neznámeho dôvodu do inak výbornej platformy PPE zatiaľ nedostalo (na rozdiel od lacnejšej MEB).

verdict test electric audi a6 s6 e-tron ev 2025
Test Audi S6 etron: Verdikt

Vrcholné verzie modelu A6 či S6 e-tron najmä s karosériou liftback (resp. Sportback) možno stoja za zváženie, nakoľko sa rýchlo dostanú na dostrel ceny vyslovene športového elektromobilu Audi S e-tron GT. Naopak praktické elektrické kombi je na trhu relatívne ojedinelé a dozaista si nájde fanúšikov najmä medzi vodičmi, ktorí pri zachovaní priestoru pre rodinu preferujú športový pocit z jazdy pred vysokým a častokrát nemotorným SUV.

✅ Klady

  • športové jazdné vlastnosti pri zachovaní komfortu
  • odladený nástup výkonu a vysoká úroveň rekuperácie
  • ukazovateľ teploty trakčného akumulátora
  • vysoký nabíjací výkon
  • nízka spotreba

❌ Zápory

  • volant nesadne do ruky každému
  • infotainment by mohol byť intuitívnejší
  • orientácia s virtuálnymi zrkadlami je obtiažnejšia

Náš tip
Test BMW i5 M60 xDrive Touring: Elektromobil len pre silné žalúdky
2. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Nie je možné pridávať komentáre.

+