MojElektromobil

Jeep pred časom ohlásil novú generáciu kompaktného SUV Compass, ktorá príde s čisto elektrickým pohonom, ako hybrid a aj so spaľovacím motorom. Doplní tak portfólio elektromobilov Jeep Avenger, Renegade, Jeep Wagoneer a off-road Jeep Recon, ktorý bol inšpirovaný legendárnym Wranglerom.

Pôvodne o tom informoval na svojom portáli koncern Stellantis. Pred časom sa však objavili aj prvé zábery vozidla, ktoré priniesol brazílsky portál Quatrorodas. Neskôr ich doplnili oficiálne údaje parametre vozidla.

2026 BEV Jeep Compass electric
2025 Jeep Compass príde aj ako hybrid, PHEV, či BEV | Zdroj: Quatrorodas

Práve Compass je celosvetovo najrozšírenejší Jeep, hoci na technike súčasnej generácie už cítiť jej vek. Dá sa kúpiť v rôznych kútoch sveta, a vzhľadom na jeho veľkosť je tretím najpredávanejším Jeepom v USA, no zároveň sa dobre predáva aj v Európe.

Dostane novú variabilnú platformu

Elektrické SUV bude postavené na platforme STLA Medium, ktorá ponúka veľkú variabilitu pohonov. Na nej stojí napríklad aj nový Peugeot E-3008. Zákazníci budú mať spočiatku na výber dva druhy pohonu: 1,2-litrový trojvalcový e-Hybrid s výkonom 107 kW (145 k) alebo elektrický pohon (BEV) s výkonom 157 kW (213 k). Elektrická verzia, ktorá je novinkou v modelovom rade Compass, bude mať pohon predných kolies a dojazd do 500 km zabezpečí akumulátor s kapacitou 74 kWh.

Nová platforma STLA Medium | Zdroj: Stellantis

Neskôr rozšíria ponuku aj ďalšie dve výkonové alternatívy elektrického pohonu. Základná má pohon predných kolies a výkon 157 kW (213 k), špičková verzia s pohonom všetkých kolies 4xe dosahuje systémový výkon až 276 kW (375 k). Tieto pôsobivé hodnoty bolo možné dosiahnuť vďaka použitiu elektrickej platformy exkluzívne vyhradenej pre značku Jeep, ktorá má zadný elektromotor s maximálnym výkonom 49 kW (67 k) a maximálnym krútiacim momentom 232 Nm.

Elektrický Compass má palubnú AC nabíjačku s výkonom 22 kW, okrem toho je k dispozícii aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom (DC) výkonom do 160 kW – ktorý umožní nabiť batériu z 20 na 80 % kapacity za 30 minút. S najväčšou 98 kWh batériou má nový Jeep Compass dojazd do 650 km.

2026 BEV Jeep Compass interior
Interiér Jeep Compass EV | Zdroj: Quatrorodas

K dispozícii bude aj verzia plug-in hybrid s výkonom 143 kW (195 k) a 1,6-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Ten bude mať batériu s kapacitou približne 21 kWh pre čisto elektrický dojazd približne 60 kilometrov.


Nemali by ste prehliadnuť:


Podobne ako prvé globálne elektrické SUV značky Jeep, model Wagoneer S, aj Compass EV si pravdepodobne zachová tradičné dizajnové prvky tejto americkej značky.

elektricky Jeep Compass EV 2026
2026 BEV Jeep Compass | Zdroj: Quatrorodas

Napriek americkej DNA sa však vozidlo bude vyrábať v Talianskom závode v Melfi. Samozrejmosťou má byť možnosť voľby pohonu 4×4.

Značka tak postupne elektrifikuje takmer celé svoje portfólio vozidiel. Pred časom avizovala aj nový dostupný elektromobil Renegade, pri ktorom sľubuje základnú cenu pod 25 000 USD (22 800 eur).

Jeep Avenger

Úspechy zožal najmä model Avenger, ktorý sa stal Európskym Autom Roka 2023. Ten dokonca v súťaži o európske auto roka 2023 porazil aj modely ako Kia NiroNissan AriyaToyota bZ4X a Volkswagen ID.Buzz. Pred časom sme ho podrobili aj redakčnému testu.

Elektrický Jeep Compass: Cena a konkurencia

Cena nového modelu zatiaľ nie je známa, no očakáva sa približne okolo 40-tisíc eur. Konkurencia v segmente kompaktných SUV sa zahusťuje. Na rovnakej platforme ako Jeep stojí aj Citroen e-C5 Aircross, ktorý si odbil premiéru pred pár dňami.

Citroën C5 Aircross
Citroën C5 Aircross | Zdroj: Stellantis

V Európe aj na Slovensku sa v tejto triede teší úspechu nová Škoda Elroq, ktorá do súboja vyzýva kórejských konkurentov, ako napríklad Kia EV3.

Náš tip
Test Audi S6 Avant e-tron: Elektrické kombi poteší vodiča aj rodinu. Kúpa SUV či dieselu nedáva zmysel
6. mája 2025

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+