Tesla majiteľom starších elektromobilov ponúka LFP batérie. Má to háčik

Tesla začala vybraným majiteľom elektromobilov ponúkať výmenu pôvodnej batérie so staršou chémiou za novú batériu s chemickým zložením LFP (lítium-železo-fosfát). Ako informuje portál Electrek, ponuku dostávajú majitelia niektorých elektromobilov Tesla Model 3.

Podľa dostupných informácií to vyzerá tak, že ide o výmenu v rámci servisného zásahu pre elektromobily s platnou zárukou. To znamená, že LFP batérie je ponúkaná ako náhrada v situáciách, kedy už pôvodnú batériu nie je vhodné/možné využívať. Nejedná sa o ponuku na “vylepšenie” elektromobilu, ktorú by za poplatok mohol využiť úplne každý, ale o servisnú opravu.

Otázka dostupnosti

LFP batérie sú dnes štandardom pre veľkú časť elektromobilov na trhu. Platí to aj pre Tesla Model 3, ktorý za ostatných 7 rokov svojho predaja prešiel viacerými zmenami. Tie sa týkali aj typu používaných batérií, preto niektoré staršie vozidlá majú batérie odlišného typu. Predpokladá sa, že hlavným dôvodom prečo sú teraz LFP batérie ponúkané aj majiteľom elektromobilov Tesla Model 3, ktoré boli dodané s iným typom batérií, je jednoducho dostupnosť.

Súvisiacie články

LFP batérie Tesla využíva ako štandard, čo znamená, že ich má neustále k dispozícii, zatiaľ čo získanie batérií s odlišnou chémiou musí zabezpečiť. Tento predpoklad podporuje aj informácia od majiteľa, ktorý dostal spomínanú ponuku na výmenu batérie. Uviedol, že si mohol zvoliť buď osadenie LFP batérie alebo mohol počkať na dodanie pôvodného typu batérie s približne mesačnou dodacou lehotou.

Plusy aj mínusy

Čakať mesiac na opravu svojho elektromobilu sa javí ako príliš dlhá doba, napriek tomu môžu nájsť majitelia, ktorí zvolia túto možnosť. Dokument od servisu totiž majiteľom popisuje výhody LFP batérie oproti pôvodnému typu, no súčasne uvádza, že táto batéria je podstatne ťažšia, a preto je nutné osadiť nové tlmiče a pruženie. Čo je ale dôležitejšie, rozdiel má byť až tak veľký, že zrýchlenie elektromobilu z 0 na 100 km/h sa predĺži o 0,5 sekundy. A to už sa nemusí pozdávať úplne každému.

Náš tip
Aká je degradácia batérie na Tesla Model X po 320 000 kilometroch?


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.