MojElektromobil

Každých 771-tisíc kilometrov v USA havaruje automobil (dáta NHTSA). Tesla v správe o bezpečnosti svojich vozidiel za 3. kvartál 2020 tvrdí, že jej vozidlá s aktivovaným systémom Autopilot majú len jednu nehodu za 7,39 milióna kilometrov.

Ide o takmer 10x vyššiu bezpečnosť softvéru v porovnaní s človekom a Tesla v správe tvrdí, že sa časom zvyšuje. V 2. kvartáli 2020 havarovala Tesla s aktivovaným Autopilotom raz za 7,29 milióna najazdených kilometrov.

Tesla Full Self Driving Beta
Tesla Full Self Driving Beta (Foto: Youtube/James Locke)

Majitelia Tesiel bez Autopilota, avšak s aktívnymi bezpečnostnými prvkami (automatické núdzové brzdenie, výstraha kolízie spredu a zboku) havarovali raz za 3,89 milióna km, čo je takisto zlepšenie oproti Q2 2020 (3,65 mil. km). Tesly bez aktívnych bezpečnostných prvkov (vyrobené pred septembrom 2014) havarovali raz za 2,88 milióna najazdených km.

Z najnovších dát americkej agentúry pre cestnú bezpečnosť (NHTSA) vyplýva, že v USA havaruje vozidlo každých 771-tisíc km. Tesla s aktívnymi bezpečnostnými prvkami je teda 5x bezpečnejšia ako bežné vozidlo na amerických cestách. Tesly bez aktívnych bezpečnostných prvkov zase jazdia 2,7x bezpečnejšie ako bežné vozidlá v USA. Tesla na svojom webe zverejňuje informáciu aj o tom, že viac ako 35% havárií vozidiel Tesla nastáva narazením iným vozidlom zozadu.

Plne autonómne Tesly

Tesla pred pár dňami vypustila niektorým majiteľom v USA plne autonómny softvér (Full Self-Driving Beta), ktorý dokáže jazdiť z bodu A do bodu B bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Nie je dokonalý, no odkedy je softvér vo vozidlách, Tesla nezaznamenala žiadne kolízie a problémy.

Širšie vypustenie tohto softvéru plánuje Tesla na konci tohto roka. Bude zaujímavé sledovať, akú bezpečnosť má tento softvér. V budúcnosti by mal slúžiť hlavne pre účely služby Tesla Robotaxi.

25. októbra 2020
Zdroj: Tesla Vehicle Safety Report Q3 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+