MojElektromobil

Smart predstavil kompletný dizajn svojho ďalšieho plne elektrického modelu, ktorý dostane názov #3. Ide o nástupcu modelu #1, ktorý sa má odlišovať najmä dizajnom, informuje Electrive.

Toto plne elektrické SUV kupé vyzerá veľmi podobne ako jeho predchodca, model #1. Podľa prvých ohlasov verejnosti však novinka vyzerá o niečo príjemnejšie a modernejšie. Pripomína viac konvenčné kompaktné auto, a to najmä pre jeho oblé tvary.

Mohlo by vás zaujímať:

Oproti predchodcovi je dlhší o 13 cm (4 400 mm), o 8 cm nižší (1 550 mm) a jeho rázvor je o 3,5 cm väčší (2 785 mm). Úplne technické údaje však spoločnosť ešte nezverejnila. O vozidle sa najviac dozvedáme zo žiadosti o registráciu v Číne, ktorú podali na jeseň minulého roka. Podľa tejto prihlášky majú prísť dve verzie elektromobilu.

Smart #3
Smart #3 zvnútra | Zdroj: Smart

Prvá jednomotorová verzia má prísť s výkonom 200 kW. Dvojmotorová verzia ponúkne o niečo vyšší výkon, a to 315 kW, čo je rovnako ako pri modeli #1. Motory má pripravovať spoločnosť Weirui Electric Auto Technology. Batérie majú potom dodávať spoločnosti CALB a Sunwoda, konkrétne špecifikácie a veľkosti však zatiaľ nepoznáme. Ak by však ostali rovnaké ako pri modeli #1, mali by veľkosť 66 kWh.

Smart #3: Cena a dostupnosť

Na európskom trhu si však ešte počkáme. Podľa dostupných informácií je Smart #3 stále v prebiehajúcom procese homologizácie pre EÚ. Predpokladaný termín dokončenia tohto procesu sa datuje na druhú polovicu tohto roka. Aj preto zatiaľ stále nepoznáme informácie ako napríklad o dojazde podľa WLTP.

Podľa dostupných informácií by chcela spoločnosť Smart predstaviť tento model európskej verejnosti na septembrovom podujatí IAA. Uvedenie na globálny trh a očakáva koncom roka 2023. Ďalšie podrobnosti ako cena a konkrétne špecifikácie oznámi spoločnosť Smart až neskôr.

Náš tip
Polestar 4: najrýchlejšie vozidlo od švédskej automobilky
20. apríla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+