MojElektromobil

Ako bolo opakovane hlásené, Škoda po prvý raz predstavila model svojej športovej rodiny RS s pohonom plug-in hybrid. Pôvodne na to chcela využiť autosalón v Ženeve, no keďže ten bol zrušený, stiahla sa do online priestoru.

Pod kapotou sa ukrýva kombinácia benzínového motora 1.4 TSI a elektromotora 85 kW, ktoré spolu novému modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV poskytujú systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm, ktorý sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG.

Emisie CO2 dosahujú približne 30 g/km v cykle WLTP a vozidlo už dnes spĺňa novú, prísnejšiu emisnú normu EU6d, ktorá bude od 1. januára 2021 záväzná pre všetky novo prihlásené automobily v EÚ.

Lítiovo-iónová vysokonapäťová batéria má kapacitu 13 kWh a umožňuje dojazd s elektrickým pohonom do 60 kilometrov v cykle WLTP.

Maximálny krútiaci moment elektromotora 330 Nm, ktorý je k dispozícii okamžite po rozbehu, zabezpečuje energickú akceleráciu. V športovom režime, ktorý poskytuje celý systémový výkon, OCTAVIA RS iV zrýchľuje za 7,3 sekundy z 0 na 100 km/h.

Maximálna rýchlosť je 225 km/h. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje sériové progresívne riadenie a charakteristické dynamické vyladenie športového podvozka.

Športové čierne akcenty ako vizuálne rozpoznávacie znaky

ŠKODA OCTAVIA RS iV má sériovo špecifické LED svetlomety do hmly a čierne 18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny, strmene bŕzd sú lakované v typickej červenej farbe RS.

Na želanie výrobca montuje 19-palcové kolesá. Maska ŠKODA, vzduchové zásterky, difúzor na špecifickom prednom nárazníku RS, aeroflaps, difúzor v zadnom nárazníku a rámy okien sú v športovej čiernej farbe. Limuzína má čierny zadný spojler RS, COMBI má strešný spojler lakovaný vo farbe karosérie.

Dynamický interiér v štýle RS

Pri pohľade do kabíny modelu OCTAVIA RS iV upúta interiér prevažne čiernej farby. Trojramenný kožený multifunkčný športový volant nesie logo vRS a páčky na ovládanie DSG. Predné športové sedadlá sú potiahnuté čiernou látkou, voliteľné ergonomické sedadlá majú poťah z alcantary a kože, ako aj nastavovanie dĺžky sedáka.

Na sedadlách je logo RS a farebné dekoračné stehy červenej alebo striebrosivej farby, ktoré možno nájsť aj na koženom poťahu volantu, lakťových opierkach a prístrojovom paneli potiahnutom alcantarou. Športový interiér dopĺňajú dekoračné lišty RS a pedále v hliníkovom vyhotovení.

OCTAVIA iV – plug-in hybrid aj pre výbavové stupne Ambition a Style

Okrem modelu OCTAVIA iV RS ponúka ŠKODA pohon plug-in hybrid aj pre výbavové stupne Ambition a Style. Pod kapotou modelu OCTAVIA iV benzínový motor 1.4 TSI a elektromotor 85 kW vytvárajú systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm.

Aj táto verzia plugin hybrid umožňuje elektrický dojazd do 60 kilometrov v cykle WLTP a má 6-stupňovú prevodovku DSG, ovládanú technológiou Shiftby-Wire. Emisie CO2 majú hodnotu približne 30 g/km. Aj OCTAVIA iV spĺňa emisnú normu EU6d.

Vysokonapäťová lítiovo-iónová batéria obidvoch modelov iV s kapacitou 13 kWh sa dá pohodlne nabíjať z bežnej zásuvky v domácnosti alebo z nástennej nabíjacej stanice Wallbox.

V batožinovom priestore, ktorý má pri limuzíne objem 450 litrov a pri COMBI 490 litrov, je uložená normálna olovená batéria 12 V. Benzínová nádrž má objem 40 litrov, čo je o 5 litrov menej ako pri modeloch OCTAVIA so spaľovacím motorom.

3. marca 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+