MojElektromobil

Aktualizácia: Tohtoročný autosalón v Ženeve museli organizátori zrušiť. Dôvodom je nariadenie švajčiarskej vlády, ktorá v súvislosti so šírením koronavírusu zakázala akcie, kde počet účastníkov môže presiahnuť tisícku.


ŠKODA AUTO na videu prvýkrát odhaľuje detaily nového modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV. Táto vrcholná športová verzia štvrtej generácie modelu OCTAVIA spája tradíciu s inováciami. Typické čierne prvky na karosérii a športovo ladený interiér nadväzujú na históriu modelov RS.

Prvý plug-in hybridný pohon vo vozidle ŠKODA v prevedení RS ukazuje cestu ekologickej budúcnosti. Popri svetovej premiére modelu OCTAVIA RS iV, ktorá prebehne 3. marca, predstaví ŠKODA na autosalóne v Ženeve aj ďalšie elektrifikované modely OCTAVIA iV a aj nový KAMIQ SCOUTLINE.

Nová ŠKODA OCTAVIA RS iV je ďalším členom rodiny RS. Novinka dostala typické prvky športovo ladených modelov značky ŠKODA – čiernu masku chladiča, vzduchové clony Air Curtains v športovo ladenom prednom spojleri, zadný spojler s aerodynamickými dekoračnými prvkami Aero Flaps a zadný čierny difúzor.

Cez čierne kolesá z ľahkých zliatin sú vidieť červené lakované brzdové strmene, piate dvere verzie liftback zdobí čierny RS spoiler a verzia kombi má strešný spojler vo farbe vozidla. Charakteristickú atmosféru prevažne čierneho interiéru dotvára kontrastné prešitie športových sedadiel s integrovanými hlavovými opierkami a trojramenný multifunkčný športový volant.

Športové jazdné výkony, typické pre vozidlá ŠKODA s prívlastkom RS, prvýkrát zaisťuje plug-in hybridný hnací ústroj. Benzínový motor 1,4 TSI a elektromotor s výkonom 85 kW spolu generujú systémový výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 400 Nm, emisie CO2 pritom tvoria približne 30 g/km v cyklu WLTP (predbežné údaje). OCTAVIA RS iV zájde v cykle WLTP až 55 kilometrov s čisto elektrickým pohonom, teda lokálne celkom bezemisne. Dynamické jazdné vlastnosti podporuje aj športový podvozok.

Ďalšie modely radu OCTAVIA s hybridnou technikou

ŠKODA v Ženeve predstaví popri modeli OCTAVIA RS iV aj ďalšie elektrifikované varianty svojho bestselleru. Plug-in hybridným pohonom je rovnako vybavená OCTAVIA iV, v tomto prípade podáva motor 1,4 TSI spolu s elektromotorom systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny točivý moment 350 Nm.

Lítium iónová vysokonapäťová batéria tohto variantu pohonu, ktorý je možné kombinovať s výbavami Ambition a Style, má kapacitu 37 Ah, resp. 13 kWh. Model OCTAVIA iV je možné nabíjať, rovnako ako RS iV, z pohodlia domova pomocou 230 V zásuvky alebo wallboxu.

Prvý SCOUTLINE medzi SUV

Svoju výstavnú premiéru bude mať v Ženeve aj KAMIQ SCOUTLINE. ŠKODA tak prvýkrát ponúkne SUV vo verzii SCOUTLINE. Dobrodružný vzhľad mestskému SUV dodávajú matne čierne lemy blatníkov a robustné strieborné prvky na karosérii.

Celkový vzhľad ďalej zvýrazňujú aj veľké sedemnásťpalcové alebo osemnásťpalcové kolesá z ľahkých zliatin. KAMIQ SCOUTLINE bude k dispozícii pre všetky motory tohto modelového radu, pokrývajúce výkonové spektrum od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k).

Interiér modelu ŠKODA KAMIQ SCOUTLINE zaujme veľkorysým priestorom a špecifickými dekoračnými prvkami – sériovo v dekore jaseňového dreva alebo na želanie v dekore Dark Brushed – a výduchmi ventilácie s chrómovaným vzhľadom. Nášľapy pedálov sú vyhotovené v hliníkovom dekore.

Výškovo nastaviteľné predné sedadlá majú špeciálne poťahy z priedušnej látky ThermoFlux a mikrovlákna Suedia; volant, madlo páky ručnej brzdy a hlavice radiacej páky sú potiahnuté kožou.

Stredový panel, úložné vrecká výplní dverí, madlá dverí a priestor pre nohy sú podsvietené LED ambientným osvetlením (voliteľne bielym, červeným alebo oranžovým). Okrem toho má nový KAMIQ SCOUTLINE aj LED lampičky na čítanie. Na želanie interiér dopĺňa aj čierny strop.

Náš tip
ŠKODA OCTAVIA RS iV: Takto bude vyzerať nový plug-in hybrid
27. februára 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+