MojElektromobil

Ropní giganti Shell a OMV sa stali partnerom joint venture Ionity, vďaka čomu vybudujú na svojich vybraných staniciach viac ako 500 ultra-výkonných nabíjacich miest. Tieto nabíjačky neobídu ani Slovensko.

Nie je tomu tak dávno, čo automobilky BMWMercedes-BenzAudiPorsche a Ford ohlásili založenie spoločného podniku Ionity. Ten sa chystá vybudovať v Európe sieť 400 ultra-výkonných nabíjacích staníc s výkonom až 350 kW. Ionity vyzvalo aj ďalšie spoločnosti, aby sa zapojili do ambiciózneho projektu. A odpoveď na seba nenechala dlho čakať. Partnermi Ionity sa totiž stali veľký ropní hráči Shell a OMV.

Náš tip
Automobilky predstavili spoločný podnik Ionity, ktorý vybuduje v Európe 400 ultra-výkonných nabíjacích staníc

ionity

350 kW nabíjačky aj v SR

Približne 500 nabíjacích miest vznikne na vybraných čerpacích stanciach spoločnosti Shell. A to v 10 európskych krajinách, ktorými sú: Belgicko, Francúzsko, Holandsko, Rakúsko, České republika, Maďarsko, Poľsko, Slovinsko, Veľká Británia a čo je najviac potešiteľné, tak aj Slovensko. Na každej vybranej “čerpačke” Shell bude k dispozícii priemerne 6 nabíjacích miest. Celkovo ich má byť až okolo 500. Výkon nabíjačiek bude až 350 kW, pričom podporovaným nabíjacím štandardom bude CCS.

“Shell prináša do tohto projektu skúsenosti z predaja služieb koncovým zákazníkom. My zas dodáme najpokročilejšie technológie pre ultra-rýchle nabíjanie elektrických vozidiel. Z tohto prepojenia budú najviac ťažiť spokojní zákazníci,” hovorí Michael Hajesch – šéf Ionity.

V prípade OMV budú takéto nabíjačky budovať na čerpacích staniciach v Rakúsku, Českej republike, Maďarsku a Slovinsku. Spoločnosť aktuálne hľadá najvhodnejšie”čerpačky” na vybudovanie nabíjacích staníc, a to z hľadiska ich strategickej polohy.

Ionity začína budovať prvé nabíjacie stanice už tento rok, pričom kompletná sieť bude dokončená do roku 2020.

Zdroje: tlačové správy, titulná fotografia: Tesla

28. novembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+