MojElektromobil

Zdieľaná mobilita je dôležitou súčasťou dopravy a efektívnym riešením v preplnených mestách, ale aj vo vybranej firemnej sfére. Seat štartuje svoj nový projekt pre zdieľanú mobilitu v Španielsku, pričom v rámci portfólia vozidiel ponúkne elektrickú verziu svojho modelu Seat Mii. Tento model bol predstavený ešte v roku 2017 a je postavený prakticky na identickej platforme ako koncernový kolega Volkswagen UP! Použitá elektrická verzia je následne odvodená od modelu Volkswagen e-UP!

Náš tip
POZNÁTE SEAT IBE? ELEKTRICKÝ KONCEPT, KTORÝ NEUZREL SVETLO SVETA

Seat eMii

Nová služba pre zdieľanie dopravy ponúkne odvoz pre viac ako 1000 zamestnancov spoločností SEAT Metropolis: Lab Barcelona a Pier 01 Barcelona Tech City. Výrobca nepotvrdil presný počet vozidiel Seat eMii, avšak podporuje službu zdieľania áut a verí, že do roku 2025 bude celosvetovo zdieľanie áut využívať viac ako 36 miliónov používateľov.

“Je to praktické a ideálne pre mesto. Zvyčajne beriem jedno vozidlo pre účasť na stretnutiach v Barcelone. Keď ho vrátim, môže si ho následne vziať ďalší kolega,” hovorí Sergi Vila, ktorý je zodpovedný za finančné operácie v SEAT Metropolis: Lab Barcelona a je tiež pravidelným užívateľom flotily zdieľaných vozidiel Seat eMii.

Vozidlá Seat eMii určené pre službu zdieľania vozidiel budú vybavené batériou s kapacitou 18,7 kWh, čo by malo dostačovať pre dojazd na úrovni 160 kilometrov na jedno nabitie. Nabíjanie na plnú kapacitu by malo následne potrvať 8 hodín v prípade štandardnej nabíjačky a len 35 minút v prípade rýchlonabíjačky pre elektromobily.

Prostredníctvom tohto projektu v Barcelone podniká spoločnosť SEAT ďalší krok smerom k cieľu analyzovať a nájsť riešenia problémov, ktorým čelí mobilita v budúcnosti.”

Zdroj: insideevs.com

28. mája 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+