MojElektromobil

Salón Elektromobilov sa vracia aj v roku 2023, aby hneď v štyroch slovenských mestách naplno predstavil svet e-mobility so všetkým, čo k tomu patrí. Po Bratislave a Trenčíne sa svojej vlastnej akcie dočká aj Martin. Salón Elektromobilov 2023 tu svoje brány naplno otvorí počas víkendu 8. až 9. júla v priestoroch obchodného centra OC Tulip.

Už tradične bude hostiť tie najväčšie mená automobilového priemyslu s desiatkami elektromobilov a plug-in hybridov, ale aj elektrických motocyklov. Prezentácie, diskusie a vystavené modely poskytnú prierez svetom elektrických vozidiel každého druhu a testovacie jazdy sa zase postarajú o praktické zoznámenie s elektrickou jazdou na vlastnej koži. Samozrejmosťou je sprievodný program, súťaže o rôzne ceny a najnovšie aj nedeľný koncert pre najmenších. O príjemné spestrenie programu sa postará Motoshop Žubor s plne elektrickými motorkami ZERO DSR, ZERO FX, ZERO SR/S a ZERO SR/F.

Salón Elektromobilov 2023 Martin vypúšťa registráciu a generovanie vstupeniek s QR kódom. Tie neboli povinné ani doteraz, no v rámci predošlých ročníkov bola registrácia naviazaná na vybrané súťaže o ceny. Tentokrát sa už ale súťaží bude môcť zúčastniť každý návštevník priamo na mieste akcie a nebude na to potrebovať žiadnu registráciu! Jednoducho príďte na Salón Elektromobilov 2023 do Martina, užite si deň plný pohody v duchu elektromobility a vyhrajte pekné ceny.

Každý z modelov ZERO ponúka nielen rôzny dizajn, ale aj mierne odlišné parametre. Rozdiel je predovšetkým v dojazde či výkone, avšak vďaka vlastnostiam elektrického motora je možné pri každom modely počítať s naozaj výborným zrýchlením a dostatkom sily. Výkon začína na 33 kW pri modely ZERO FX, pričom najvyššie čísla ponúka dvojička ZERO SR/S a ZERO SR/F, kde sa nachádza elektromotor s výkonom až 82 kW.

Nabíjanie elektrických motocyklov ZERO pri využívaní obyčajnej zásuvky trvá približne 3 až 9 hodín (podľa modelu), no pri využívaní voliteľnej rýchlonabíjačky sa tento čas dramaticky skracuje – napríklad z 9,3 hodiny na 2 hodiny v prípade modelu ZERO DSR. Pri 100 kilometrovej jazde po meste sa náklady ledva šplhajú k jednému €, pri jazde po diaľnici je to približne dvojnásobok, čo opäť len ukazuje aká lacná vie byť elektrická jazda. Netreba zabúdať ani na to, že údržba je pri týchto modelov prakticky nulová. Neriešite žiadne výmeny olejov, sviečok, tesnení a podobne.

ZERO DSR

  • Maximálny výkon 52 kW, maximálny krútiaci moment 146 Nm
  • Maximálna rýchlosť 163 km/h
  • Dojazd až 262 kilometrov
  • Ekvivalent spotreby: 0.54 l/100 km (mesto) / 1.13 l/100 km (diaľnica)
  • Nabitie na 95 % kapacity cez rýchlonabíjačku Charge Tank za 2 hodiny
  • Prevádzková hmotnosť 190 kg
  • Nosnosť 221 kg
Zdroj: Zero Motorcycles

ZERO FX

  • Maximálny výkon 33 kW, maximálny krútiaci moment 106 Nm
  • Maximálna rýchlosť 137 km/h
  • Dojazd až 146 kilometrov
  • Ekvivalent spotreby: 0.48 l/100 km (mesto) / 1.13 l/100 km (diaľnica)
  • Nabitie na 95 % kapacity cez štandardnú nabíjačku za 9,2 hodiny
  • Prevádzková hmotnosť 131 kg
  • Nosnosť 155  kg
Zdroj: Zero Motorcycles

ZERO SR/S

  • Maximálny výkon 82 kW, maximálny krútiaci moment 190 Nm
  • Maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Dojazd až 251 kilometrov
  • Ekvivalent spotreby: 0.57 l/100 km (mesto) / 1.14 l/100 km (diaľnica)
  • Nabitie na 95 % kapacity cez rýchlonabíjačku za 0,9 hodiny
  • Prevádzková hmotnosť 235 kg
  • Nosnosť 219 kg
Zdroj: Zero Motorcycles

ZERO SR/F

  • Maximálny výkon 82 kW, maximálny krútiaci moment 190 Nm
  • Maximálna rýchlosť 200 km/h
  • Dojazd až 259 kilometrov
  • Ekvivalent spotreby: 0.57 l/100 km (mesto) / 1.14 l/100 km (diaľnica)
  • Nabitie na 95 % kapacity cez rýchlonabíjačku za 1 hodinu
  • Prevádzková hmotnosť 226 kg
  • Nosnosť 227 kg
Zdroj: Zero Motorcycles
Zdroj: Salón Elektromobilov 2023
3. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+