Prvá jazda s Renault Megane E-Tech: Množstvo skvelých riešení

Zdroj: Miroslav Schwamberg

Áno, už aj Renault Megane je elektrický. Nový Megane E-Tech je elektromobil, ktorý zaujme. Automobilka na to išla múdro. Nenaháňa sa za najväčšími batériami, hlavné slovo tu má efektivita. To ale neznamená, že iné vlastnosti išli bokom. Renault Megane E-Tech som mal možnosť vyskúšať a v tomto článku prinášam prvé dojmy z vozidla, ktoré zaujalo aj mňa.

Renault Megane E-Tech: Cena a dostupnosť na Slovensku

Novinka bude dostupná v dvoch základných variantoch, ktoré sa okrem iných vlastností líšia najmä výkonom a kapacitou batérie. Verzia EV40 má batériu s využiteľnou kapacitou 40 kWh a elektromotor ponúka výkon 96 kW. Cena tohto modelu je 34 000 eur.

Renault Megane E-Tech | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Variant s batériou, ktorá má využiteľnú kapacitu 60 kWh, ponúka výkon 160 kW a začína na cene 38 800. Pre všetky varianty je k dispozícii rôzna príplatková výbava, no mňa zaujal napríklad kábel pre nabíjanie z bežnej domácej zásuvky, ktorý je za príplatok 300 eur (bez ohľadu na výbavu). Súčasťou základnej výbavy všetkých verzií je tepelné čerpadlo a aj 22 kW palubná nabíjačka. Renault Megane E-Tech bude na Slovensku dostupný od augusta.

Variant, ktorý som mal k dispozícii na prvú jazdu ja, bol v plnej výbave. Nechýbal napríklad vyhrievaný volant či sedadlá, ktoré sú dokonca aj masážne a samozrejme aj elektronicky nastaviteľné. Po každom nastavení sa vozidlo dokonca aj opýta, či si želáte toto nastavenie uložiť. Užitočná vec, ktorá sa zíde.

MotorizáciaEV40 boost chargeEV60 optimum charge
Rozmery (dĺžka x šírka x výška)4200 x 1768 x 1505 mm
šírka vrátane spätných zrkadiel - 2055 mm
4200 x 1768 x 1505 mm
šírka vrátane spätných zrkadiel - 2055 mm
Prevádzková hmotnosť1612 kg1711 kg
Batéria40 kWh (využiteľná)60 kWh (využiteľná)
Palubná nabíjačka22 kW22 kW
DC nabíjanie85 kW130 kW
Výkon96 kW (130 koní), predný náhon160 kW (220 koní), predný náhon
Krútiaci moment250 Nm300 Nm
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h10 s7,5 s
Maximálna rýchlosť150 km/h160 km/h
WLTP spotreba (kombinovaná)15,8 kWh/100 km16,1 kWh/100 km
Kombinovaný dojazd300 km450 km
Maximálna povolená hmotnosť prívesu500 kg (brzdený aj nebrzdený)900 kg (brzdený)
750 kg (nebrzdený)
Objem batožinového priestoru389 l389 l

Elektrická platforma a príjemné rozmery

Nový Renault Megane E-Tech je v porovnaní so spaľovacou verziu o trochu vyšší, konkrétne o 6 centimetrov. Hlavným dôvodom je použitie batérie v podvozku. Automobilka sa nezabudla pochváliť jej hrúbkou, ktorá je len 11 cm.

Elektrická platforma CMF-EV umožnila trochu zmenšiť dĺžku vozidla, najmä jeho nos je podstatne kratší. Priestor vo vnútri tým našťastie nijako neutrpel, keďže kolesá sa nachádzajú takmer až na úplnom kraji. Rázvor je 2685 mm, čo nie je vôbec zlé.

Renault Megane E-Tech | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Priestoru vpredu aj vzadu je dostatok. Podlaha je síce kvôli batérii trochu vyvýšená, no určite sa nebudem sťažovať na to, že by som nemal kam dať nohy. Subjektívne je to vzadu trochu lepšie ako v Tesla Model 3. Sedenie vpredu je veľmi pohodlné. Sedadlá boli vo verzii, ktorú som vyskúšal, vyhrievané a ponúkli mi aj príjemnú masáž.

Renault Megane E-Tech a šikovné riešenia v interiéri

Interiér ako taký vo mne zanechal pozitívne dojmy. Nie je síce tvorený prémiovými materiálmi, ale to neznamená, že je to zlé. Práve naopak. Interiér je pomerne priestranný, moderný a atraktívny. Lesklé čierne plasty tu prakticky vôbec neexistujú, takže neexistujú ani zbytočné odtlačky prstov a neustále leštenie.

Vozidlo neustále sleduje kvalitu ovzdušia v interiéri a na infotainmente si môžem pekne pozrieť, ako je na tom aktuálne. Sťažovať sa nemôžem ani na úložný priestor. Nechýba tu priehradka na mobil s podporou bezdrôtového nabíjania (vozidlo o nabíjaní informuje na infotainmente) a veľkým lákadlom je 9 reproduktorov od vyhlásenej značky Harman Kardon s výkonom 410 W. A hrajú naozaj vynikajúco.

Súvisiacie články
Interiér | Zdroj: Renault
Interiér | Zdroj: Renault

Tlačidiel na volante je neúrekom, ale po čase som si na ne zvykol. Oceňujem veľký displej pred šoférom, ktorý dokáže zobrazovať aj navigáciu. Vidím tu aktuálnu spotrebu, výkon v reálnom čase (aj rekuperačný), stav batérie v percentách a aj aktuálny dojazd. Takže absolútne všetko, čo potrebujem. Konkurencia by sa mohla v tomto smere učiť.

Špičkový infotainment

A učiť by sa mohla aj v oblasti infotainmentu. V tomto prípade ide o systém Android. To znamená, že mám k dispozícii plnohodnotné Google Mapy informáciami o premávke v reálnom čase a podobne. Pokiaľ by ste potrebovali, nechýba tu ani podpora Android Auto či Apple CarPlay. Obe bezdrôtovo.

Navigácia je napojená na riadiacu jednotku, takže výborne spolupracuje s autom. Nechýba ani pokročilé plánovanie trasy. Stačí zadať cieľ a vozidlo mi ukáže informáciu o tom, s koľkými percentami batérie tam dorazím. Renault ale išiel ešte ďalej a pod touto informáciou vidím aj to, koľko percent budem mať po návrate na miesto začiatku navigovania (čiže moju aktuálnu polohu). Skvelé.

Renault Megane E-Tech a jeho infotainment | Zdroj: Renault

Pokiaľ do navigácie zadám vzdialenejší cieľ, ktorý Megane nezvládne bez nabíjania, trasu naplánuje aj s nabíjaním. Ukáže mi, kde mám nabíjať, s koľkými percentami tam prídem, ako dlho budem nabíjať a s koľkými percentami odídem. Presne takto to má byť. Všetko navyše v skvelej navigácii Google Mapy, ktorej štandardné navigácie v automobiloch iných značiek jednoducho konkurovať nemôžu.

Renault Megane E-Tech ponúka dobrý výkon a 26 asistenčných systémov

Jazdenie je tiež príjemné. Výkon 160 kW je cítiť, len škoda, že nie je prenášaný na zadnú nápravu, ktorá by ho zvládala lepšie. Za volantom mám svoje obľúbené páčky na regulovanie úrovne rekuperácie. Po naštartovaní je rekuperácia štandardne nastavená ja úroveň 1. Maximom je úroveň 3, kedy auto brzdí veľmi slušne. Počas jazdy som si všimol menšiu nepríjemnosť, ktorá sa spája práve s rekuperáciou. Ide o akési puknutie v situácii, kedy vozidlo prepína medzi ťahom a brzdením. Toto puknutie je prítomné pri všetkých nastaveniach rekuperácie, zmizne len pri jej úplnom vypnutí. Vozidlo samozrejme v tomto režime pri brzdení pedálom najskôr rekuperuje, a ak je potrebné prudšie zabrzdenie, pridá aj mechanické brzdy.

Renault Megane E-Tech | Zdroj: Renault

Renault Megane E-Tech je vybavený až 26 asistenčnými systémami. Bez problémov dokáže držať jazdný pruh, zatiaľ čo tempomat číta značky a rýchlosť upravuje podľa nich. V nastaveniach si môžem zvoliť aj odchýlku rýchlosti. Takže ak jazdím v meste, kde je povolená rýchlosť 50 km/h a nastavím si odchýlku 5 km/h, tak vozidlo jazdí rýchlosťou 55 km/h.

Chýbať nesmie ani aplikácia

K dispozícii je aj aplikácia My Renault, ktorá ponúka základné možnosti ovládania vozidla na diaľku. Viem si napríklad zapnúť klimatizáciu, zistiť stav batérie, aktuálny dojazd, prípadne naprogramovať nabíjanie. Aktualizácie systému prebiehajú OTA, takže nie je potrebné ísť do servisu. Nový majiteľ dostane neobmedzený internet (eSIM) na 5 rokov v cene vozidla.

Veľmi dobrá spotreba

Prvá jazda potvrdila, že ide o úsporné vozidlo. Podarilo sa mi dosiahnuť spotrebu 10,8 kWh/100 km pri jazde výlučne po okresných cestách. Ale to som sa naozaj snažil dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu. Viem si však bez problémov predstaviť, že bežný používateľ bude jazdiť so spotrebou pod 12 kWh/100 km. V tomto prípade by sa celkový dojazd zastavil niekde na hodnote okolo 500 km. Ak by som počítal so spotrebou 10,8 kWh/100 km, ktorú som dosiahol, celkový dojazd pri jazde po okresných cestách by bol až 555 km.

Renault Megane E-Tech | Zdroj: Miroslav Schwamberg

Renault Megane E-Tech: Krátke zhrnutie prvých dojmov

Nový Renault Megane E-Tech sa mi páči. Je to elektromobil, ktorý je doslova prepletený výbornými riešeniami. Oceňujem skvelý infotainment, výborné plánovanie trasy, ale aj dostatočný výkon, atraktívny dizajn a dostatok priestoru vo vnútri. Veľkou výhodou môže byť aj veľmi dobrá spotreba, tú som zatiaľ otestoval len na okreskách. Už onedlho budeme mať toto auto k dispozícii aj na dlhšie testovanie, všetky naše postrehy prinesieme v plnohodnotnom teste.

Náš tip
Prvá jazda s Volkswagen ID.5: Novinka má čo ponúknuť
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.