MojElektromobil

Kolobežka Vsett 10+ nie je na trhu žiadnym nováčikom. Nám sa podarilo otestovať v redakcii inovovaný model 2023, ktorý disponuje väčším displejom a nastavenia jednotlivých módov sú oveľa jednoduchšie. Cenovka začína na 2100 € a my sme boli zvedaví, či je táto relatívne vysoká cena za model s 20,8 Ah batériou naozaj opodstatnená. Aký je reálny dojazd Vsett 10+? Toto je recenzia kolobežky Vsett 10+.

Vsett je britská spoločnosť zameraná na vývoj a výrobu elektrických kolobežiek a bicyklov. Firma bola založená v roku 2019 a jej sídlo sa nachádza v meste Newcastle upon Tyne v Anglicku. Vsett sa snaží priniesť na trh inovatívne a výkonné elektrické vozidlá, ktoré majú minimalizovať emisie a zlepšiť mobilitu v mestách.

Vsett predbieha kvalitou viacerých konkurentov

Môžeme potvrdiť, že značka Vsett sa radí medzi lídrov vo výrobe kvalitných kolobežiek. Ich produkty sú navrhnuté tak, aby boli kvalitatívne na vysokej úrovni, spoľahlivé a tiež bezpečné pre jazdu v rôznych podmienkach. Mohutná a pevná hliníková konštrukcia si však vyžiadala svoju daň a s hmotnosťou 35 kg pri 20,8 Ah batérii bude mať každý pri transporte čo robiť. A to aj v prípade, že je zložená.

Vsett 10+ | Foto: Michal Kováčik

Výhodou odomykania kolobežky je využitie NFC kľúča. V prípade, že vlastníte smartfón s touto technológiou, kolobežku si viete odomknúť kedykoľvek aj s telefónom, podmienkou je však operačný systém Android. Majitelia iPhonov, túto možnosť využiť bohužiaľ nemôžu.

Najnovší model Vsett 10+ prináša pár zmien

Do redakcie sa nám na testovanie dostal inovovaný model 2023, ktorý disponuje viacerými novinkami. Tie si môžete ako majitelia starších modelov zakúpiť dodatočne bez nutnosti väčších prerábok, pretože fungujú spôsobom plug and play.

Nový displej je umiestnený v strede riadidiel, je dostatočne veľký a vďaka vysokému jasu je dobre čitateľný aj na slnku. Na spodnej strane sa nachádzajú 3 základné tlačidlá, vrátane napájacieho tlačidla kolobežky. Displej zobrazuje všetky dôležité údaje, ktoré sa však zobrazia až po odomknutí kolobežky.

Čo nám na displeji chýbalo, bola informácia o použití smerových svetiel. Žiadna blikajúca ikona ani indikátor sa bohužiaľ nikde nezobrazuje, ani sa žiadnym iným spôsobom neprejavuje ich použitie. Stav ich použitia by bol viac než vítaný, nakoľko každá smerovka bliká automaticky 12 sekúnd a nedá sa žiadnym spôsobom deaktivovať.

Inovovaný displej | Foto: Michal Kováčik

Pomocou displeja je ďalej možné prispôsobovať aj všetky nastavenia kolobežky, ktoré od výrobcu nemusia každému jazdcovi vyhovovať. Ako prvé odporúčame zmeniť veľkosť pneumatík na hodnotu 8,9″, nakoľko pôvodné hodnoty 10″ ukazujú na displeji vyššiu rýchlosť oproti tej skutočnej o približne 5 km/h.

Čo sa týka tempomatu, ten je od výrobcu zapnutý automaticky, čo takisto môže ohroziť jazdca, ktorý tempomat bežne pri jazde nepoužíva. Ten sa vypína napr. v nastavení č. P17.

Aký je reálny výkon hydraulických bŕzd?

Predošlá verzia obsahovala hydraulické brzdy značky Zoom. Brzdy na novom modeli nesú označenie výrobcu kolobežky. Aj napriek tomu, že sú hydraulické, ich brzdný účinok je podľa nášho názoru nedostatočný. V prípade, že by sme pri brzdení nevyužívali aj elektronickú brzdu, 35 kg vážiacu kolobežku s približne 80 kilovým jazdcom by bolo v núdzovej situácii problematické zastaviť.

Hydraulické kotúčové brzdy | Foto: Michal Kováčik

V prípade elektronickej brzdy v spolupráci s hydraulickými sa dá kolobežka dostatočne ovládať a s predvídaním aj relatívne rýchlo zastaviť. Pri vyšších rýchlostiach však určite treba počítať aj s dlhou brzdnou dráhou a tak isto s relatívne silným “kopnutím” v prípade použitia silnejšej elektronickej brzdy.

Plnia blatníky dostatočne svoju funkciu?

V novej verzii sme očakávali aj inovované blatníky. Ich vzhľad je totožný s predošlým modelom a tak naše vysoké očakávania spojené s ich funkčnosťou opadli. Bohužiaľ predné a rovnako aj zadné odpruženie dostáva plnú dávku nečistôt priamo od kolies rovnako, ako to bolo aj v predošlej verzii.

Čo sa týka jazdca, tam nemáme najmenšie výhrady. V prípade pružín však určite bude do budúcnosti lepšie ich prekrytie vhodným materiálom. Zabezpečíte im tak nielen dlhšiu životnosť ale aj dostatočnú funkčnosť. Tá sa vplyvom rôznych nečistôt a hlavne prachu rapídne znižuje.

Akcelerátor je pohodlnejší a ovládanie praktickejšie

Keďže sa displej presunul do strednej časti riadidiel, akcelerátor je odlišný najmä po dizajnovej stránke. Tá funkčná sa nezmenila. Pohodlnejšie si však viete pri novom modeli na akceleráciu nastaviť polohu ukazováka. Na moduli pribudli dve tlačidlá, ktorými si meníte pohodlne a rýchlo stupne maximálnej dosahovanej rýchlosti 1 – 3.

reálny dojazd Vsett 10+
Inovovaný ovládač výkonu | Foto: Michal Kováčik

Ovládacie prvky sú umiestnené vhodne a ovládať ich viete intuitívne aj počas jazdy. Akcelerácia po pridaní plynu ide stále naplno, takže zmenu ohľadom postupného dávkovania plynu nepriniesla bohužiaľ ani novšia verzia.

Vsett 10+: Na kompaktnosť zabudnite

Dĺžka kolobežky je 130 cm. V prípade stability a komfortného postoja počas jazdy je tento údaj potešujúci, čo sa však týka menších áut alebo výťahov, ktoré sú bežné vo väčšine bytových domov, tam ju bohužiaľ nedostanete. Prípadne je nutné kolobežku zložiť a umiestniť čiastočne na výšku. Výška riadidiel je približne 105 cm od decku (130 cm od zeme), čo bude vyhovovať aj vyšším postavám.

Čo sa ale týka skladania, opäť rovnaký problém – rukoväte je potrebné poskladať na maximum, inak by vám pri transporte pravdepodobne prekážali.

Riadidlá | Foto: Michal Kováčik

Celková šírka riadidiel 65 cm je v porovnaní s konkurenčnými modelmi dostatočná, v prípade vyššej bezpečnosti a lepšej ovládateľnosti by bolo určite pohodlnejšie a efektívnejšie využitie šírky riadidiel viac ako 70 cm. To by však znemožnilo ich následné skladanie.

Aj napriek obavám bol skladací mechanizmus po 500 kilometroch stále pevný a neprejavovala sa na ňom žiadna vôľa. Sem tam sa však ozývalo z riadenia nepríjemné vŕzganie, ktoré sa nám ani pomocou maziva nepodarilo odstrániť.

Duálne motory poskytnú dostatočný výkon

Testovaný model Vsett 10+ disponuje dvomi výkonnými bezuhlíkovými elektromotormi s jednotlivým výkonom 1 400 W. Tie môžu v špičke produkovať každý až 1 800 W a kolobežka tak dokáže poskytnúť celkový výkon až 3600 W. V kombinácii s duálnou 35 ampérovou riadiacou jednotkou a časovo obmedzenou funkciou “šport” vie kolobežka neuveriteľnou rýchlosťou stúpať aj do strmšieho kopca. A to bez problémov aj maximálnou rýchlosťou.

V prípade, že máte maximálnu rýchlosť obmedzenú napríklad na 25 km/h, ani v takomto prípade sa elektromotory do prudšieho kopca netrápia. Všetko je to len o preferenciách jazdca, či uprednostní vyšší výkon vrátane vyššej rýchlosti, alebo chce jazdiť úspornejšie a s vyšším reálnym dojazdom.

Je výrobcom udávaná maximálka naozaj dosiahnuteľná?

Maximálnu rýchlosť udáva výrobca až 80 km/h, nám sa nepodarilo ani raz prekonať rýchlosť 70,7 km/h a to ani so zapnutým športovým režimom. V prípade bežného režimu bola opakovane dosiahnutá maximálna rýchlosť 68,8 km/h. Rozdiel bol teda zanedbateľný. V každom prípade nám do výrobcom udávanej maximálky chýbalo až 10 km/h.

Vsett 10+ | Foto: Michal Kováčik

Vzhľadom na vysoký “nárazový” výkon pri využívaní oboch motorov sme si po prejazdených 250 km znížili v nastaveniach výkon motora na 65 %. Tým sme dosiahli maximálne rýchlosti nasledovne: 1 – 30 km/h, 2 – 40 km/h, 3 – 60 km/h. Aj napriek “iba” 65 % výkonu oboch motorov je maximálna rýchlosť 60 km/h s 82 kg jazdcom plne postačujúca aj v bežnej premávke, pričom zrýchlenie je vo všetkých prípadoch totožné ako pri 100 % výkone kolobežky.

Výhodou takéhoto nastavenia je využitie nižších rýchlostí napríklad pri jazde v teréne, na cyklistických chodníkoch či na miestach, kde je zvýšený pohyb osôb, prípadne je nutné jazdiť pomalšie. V takom prípade nemusíte mať obavy, že náhodné pridanie plynu doslova “odstrelí” kolobežku v tom najnevhodnejšom okamihu.

Vsett 10+: Zvládne aj ľahký terén

10″ kolesá sú kompromisom z hľadiska ceny a komfortu, ktoré poskytujú. To platí ale iba v prípade, že sa kolobežka využíva prevažne na asfaltových cestách. Tam je jej ovládateľnosť, komfort a celkový dojem z jazdy na vysokej úrovni. Pri bežných rýchlostiach sú riadidlá pevné, tzv. vobling začína až od rýchlosti približne 55 km/h. Ten sa dá eliminovať vhodným postojom, no najefektívnejším riešením by bol tlmič riadenia.

Nastaviteľné odpruženie | Foto: Michal Kováčik

Vďaka možnosti nastavenia oboch tlmičov vie byť jazda aj pri nerovnom povrchu naozaj pohodlná a tlmenie vie eliminovať viaceré nerovnosti. Problémom nie sú pre Vsett 10+ ani nespevnené cesty, trávnaté plochy či “uhladené” lesné cesty.

Ak sa však dostávame do terénu, kde sú jamy alebo viaceré vyššie prekážky, tam sa začínajú prejavovať iba 10″ kolesá, ktoré sú pre takýto typ jazdy absolútne nevhodné. V takom prípade nepomáha ani odpruženie a jazda sa stáva nielen nekomfortnou, ale miestami až nebezpečnou.

Okrem toho kolobežka od výroby disponuje pneumatikami s dezénom vhodným na cesty a dostatočne podrží aj pri väčšom náklone pri manévrovaní. Pneumatiky zvládnu aj jemnejší štrk či tvrdšie blato, no využívať ich pre off-road jazdu je nevhodné. Vsett 10+ je jednoducho stavaná prevažne na cesty a tam bude vždy 100 % spoločníkom.

Reálny dojazd Vsett 10+

Na testovanie kapacity batérie a samotného reálneho dojazdu kolobežky sme si vybrali okruh v okolí Popradu, ktorý meral približne 40 km. Bol kombináciou cesty, cyklistického chodníka, nespevnenej cesty a jazdy v meste. Vo všetkých prípadoch sme mali zapnuté osvetlenie, jazdili sme pri teplote 10 – 13 °C, prevýšenie dosahovalo približne 403 metrov a všetky údaje nám vyhodnocovali smarthodinky Garmin Fenix 6 Pro.

reálny dojazd Vsett 10+
Graf nadmorskej výšky testovacieho okruhu | Zdroj: Michal Kováčik

Snažili sme sa skombinovať všetky podmienky jazdy, s ktorými sa bežný používateľ stretne a kolobežku sme ani v jednom prípade nešetrili. Jednoducho sme jazdili podľa aktuálnych podmienok či dopravnej situácie.

Single MotorDual MotorKombinované motory
Vzdialenosť39,88 km39,78 km39,77 km
Celkový čas jazdy01:07:5601:04:3801:08:45
Celkové klesanie/stúpanie405 m404 m405 m
Maximálna rýchlosť49,3 km/h48,1 km/h48,4 km/h
Priemerná rýchlosť35,2 km/h36,9 km/h34,2 km/h
Počiatočný stav batérie66 V66 V66 V
Zostatkový stav batérie55,6 V56,1 V56 V
Zostatkový stav batérie38,82 %41,8 %41,2 %

Najväčším prekvapením bola pre nás jazda s permanentne zapnutými oboma motormi. Najlepší výsledný čas sme v tomto prípade očakávali a takisto aj najvyššiu priemernú rýchlosť. Skutočnosť, že využívané oba motory počas 40 km jazdy budú aj najúspornejšie z hľadiska konečnej kapacity batérie, bola prekvapením.

Pred testom bola naším favoritom jazda pozostávajúca z kombinovania oboch motorov pri jazde do kopcov a jazda po rovine s využívaním iba jedného motora. Test však tieto očakávania vyvrátil a kolobežka podáva po všetkých stránkach najlepšie výkony práve s permanentne zapnutými oboma motormi.

reálny dojazd Vsett 10+
Testovací okruh | Zdroj: Michal Kováčik

V prípade, že chce jazdec dosiahnuť vyšší reálny dojazd, stačí znížiť priemernú rýchlosť. Ak zas požaduje vyšší výkon, treba sa zmieriť s priemerným reálnym dojazdom približne 40 – 55 km pri 20,8 Ah batérii. Takéto hodnoty sme dosahovali pri bežnej jazde, kedy sme jazdili priemernou rýchlosťou približne 35 – 40 km/h. Potenciál kolobežky bol využívaný na maximum a to na všetkých druhoch ciest či už v meste alebo mimo neho, na asfaltových cestách alebo v miernom teréne.

Treba však poznamenať, že kolobežka absolvovala takmer pri každej jazde prevýšenia od 200 – 700 metrov. V prípade, že by sme jazdili prevažne v rovinatej oblasti, 65 km reálny dojazd udávaný výrobcom, by bol viac než dosiahnuteľný a určite aj prekonaný.

Maximálny reálny dojazd atakoval hranicu až 80 km

A čo range test pri maximálnej rýchlosti 30 km/h? Tam sa nám podarilo na jedno nabitie s 20,8 Ah batériou dosiahnuť reálny dojazd až 77,3 km, pričom sme prekonali počas jazdy celkové stúpanie 840 m. V rovinatej oblasti by bol tak reálny dojazd ešte o niečo vyšší. Priemernú rýchlosť sme pri dosahovaní maximálneho dojazdu mali na hodnote 26 km/h a batéria sa na záver testovania “odpojila” pri dosiahnutí napätia 49 V.

reálny dojazd
Priemerná rýchlosť počas reálneho dojazdu | Zdroj: Michal Kováčik

Aj keď sa maximálna rýchlosť 30 km/h zdá ako mrhanie potenciálu kolobežky, pre bežnú pokojnú jazdu s cieľom dosiahnutia čo najvyššieho reálneho dojazdu je takáto rýchlosť postačujúca a dostatočne komfortná. Udávané hodnoty výrobcom pre jednotlivé verzie kolobežiek s rôznymi batériami sú tak adekvátnym odrazom reálneho dojazdu, ktorý kolobežka poskytuje. Okrem toho sme viackrát počas testu dosiahli reálny dojazd vyšší, ako bol udávaný výrobcom, čo sa pri používaní konkurenčných kolobežiek tak často nestáva.

Vsett 10+: “Najslabšia” batéria ako najlepšie riešenie?

Najväčším sklamaním bolo pre nás počas celého testu nabíjanie. Výrobca dodáva ku kolobežke iba 2 A nabíjačku. Našťastie pre nás sme mali “iba” 20,8 Ah batériu a nabíjanie nepresiahlo ani pri plne vybitej batérii na 49 V približne 11 hodín.

Pri každodennom používaní kolobežky to môže znamenať problém, pretože párkrát nastali situácie, kedy jedna nabíjačka jednoducho nestihla batériu nabiť na 100 %. Nabíjacie konektory sú na kolobežke 2, preto je viac ako nevyhnutné si dokúpiť výkonnejšiu nabíjačku prípadne využívať na nabíjanie 2 kusy.

Oplatí sa priplatiť za silnejšie verzie?

Otázkou ostáva čo s verziami s 25,6 Ah batériou a 28 Ah batériou. Výkon poskytujú všetky 3 verzie rovnaký, batérie pracujú všetky pri 60 V. V neprospech “silnejších” verzií hrá vyššia váha, výrazne vyššia cena a samozrejme aj dlhšia doba nabíjania. Je preto na zvážení, či sa oplatí priplatiť si približne 500 € za najvýkonnejšiu verziu.

Na začiatku testovania sa aj nám zdal reálny dojazd 65 km nedostatočne atraktívny. Po komplexnom teste však musíme zhodnotiť, že aj napriek rôznorodému terénu a rôznym dĺžkam testovacích jázd je 55 – 65 km dojazd pri relatívne vysokom výkone pre bežné používanie plne postačujúci.

Vsett 10+ | Foto: Michal Kováčik

S batériou sme išli počas 550 testovacích km na jej minimálne použiteľné napätie 49 V iba dvakrát, aj to kvôli testovanému maximálnemu reálnemu dojazdu. Pri bežných jazdách nám ostávala kapacita od 30 – 50 %, čo boli z hľadiska dĺžky nabíjania a samotnej životnosti batérie ideálne hodnoty.

Čo sa týka vypínania kolobežky pri dosiahnutí minimálneho použiteľného napätia 49 V, kolobežka vypísala chybové hlásenie, výkon motora sa obmedzil na minimum, no kolobežka sa v tom momente nevypla. Jednoducho bolo možné na nej jazdiť ďalej, no rýchlosť sa pohybovala iba približne okolo 15 km/h. Treba však počítať s tým, že úsporný režim funguje iba na rovine aj to iba pár desiatok, možno za priaznivých podmienok stovku metrov.

Ovplyvnia negatíva reálny dojazd?

Aj napriek našej celkovej spokojnosti sú veci, na ktorých by mal výrobca do budúcnosti popracovať. Predsa len cenovka presahuje 2 000 EUR a očakávania používateľov sú vysoké. Veľkým sklamaním boli pre nás jednoznačne nedostatočné brzdy.

Aj napriek využívaniu elektronickej brzdy bolo brzdenie nekomfortné, miestami až kopavé a v prípade, že ste chceli využiť prednostne zadnú brzdu, zadná pneumatika išla pravidelne nebezpečne do šmyku na akomkoľvek povrchu a to aj v prípade jemnejšieho brzdenia. Problémom je hlavne malý priemer kolesa v pomere s priemerom brzdového kotúča.

Druhým negatívom je nedostatočná krycia schopnosť blatníkov. Z hľadiska čistoty jazdca blatníky v spolupráci s rámom kolobežky fungujú 100 %. Čo sa však týka odpruženia, to dostáva aj vpredu aj vzadu plné dávky nečistôt rovno od pneumatík. V prípade zachovania čo najdlhšej životnosti a čo najlepšej funkčnosti je potrebné obe pružiny prekryť vhodným materiálom.

To isté platí aj pre spodnú časť rámu so záhybmi. Tie bude potrebné určite pravidelne čistiť, pretože nečistoty sa zachytávajú takmer všade.

Vsett 10+ | Foto: Michal Kováčik

Po nájazde približne 500 km sa z priestoru riadidiel začali ozývať vŕzgavé zvuky. Riadidlá boli pritom pevne dotiahnuté a všetky mechanizmy dostatočne premazané. Vzhľadom na kvalitu použitých materiálov a vysokú cenu považujeme takéto prejavy materiálu za neprípustné.

Ďalej spomenieme už len väčšiu dĺžku kolobežky, ktorá môže byť v niektorých prípadoch negatívom. čo sa však týka stability a komfortu počas jazdy to považujeme skôr za výhodu. Takže rozmery budú skôr závisieť od individuálnych preferencií. Tak isto aj čo sa týka dlhého nabíjania, to viete odstrániť výkonnejšou nabíjačkou.

Pozitíva samozrejme prevyšujú

Predností má Vsett 10+ doslova na rozdávanie. Dostatočný výkon, pevná a robustná konštrukcia, nastaviteľné pruženie vpredu a vzadu, vďaka ktorému je bežná jazda naozaj komfortná. Pohodlné rukoväte, dostatočne viditeľný displej na slnku a vhodne zvolené pneumatiky na jazdu po asfalte.

Pozitívnych stránok má Vsett 10+ naozaj veľa a v porovnaní s podobnými konkurenčnými kolobežkami je vidieť už na prvý pohľad odlišnosti, ktoré robia túto kolobežku výnimočnou.

Kolobežka sa nám počas celého testu ani raz bezdôvodne nevypla, nenastali žiadne iné problémy s poklesom napätia batérie, či iné nedostatky, ktoré by nám bránili ju využívať naplno.

Recenzia Vsett 10+: Tabuľka s parametrami

Verzia20,8 Ah25,6 Ah28 Ah
Veľkosť kolies10"10"10"
Výkon motora2 x 1400 W
(sport: 2 x 1800 W)
2 x 1400 W
(sport: 2 x 1800 W)
2 x 1400 W
(sport: 2 x 1800 W)
Maximálna rýchlosť80 km/h
(reálne 70,7 km/h pri hmotnosti jazdca 82 kg)
80 km/h
(reálne netestované)
80 km/h
(reálne netestované)
DisplejVsett LCDVsett LCDVsett LCD
Maximálny dojazd65 km
reálne 77,3 km v "ECO" režime
(82 kg jazdec)
80 km
reálne netestované
100 km
reálne netestované
BrzdyVsett: hydraulickéVsett: hydraulickéVsett: hydraulické
Elektronický zámokNFCNFCNFC
Tlmičepružinovépružinovépružinové
Batéria1248 Wh
(60 V 20,8 Ah)
LG 1536 Wh
(60 V 25,6 Ah)
LG 1680 Wh
(60 V 28 Ah)
Nosnosť130 kg130 kg130 kg
Čistá hmotnosť35 kg37 kg39 kg
Cena2 100 EUR2 400 EUR2 600 EUR

Vsett 10+: záverečné hodnotenie

Počas testu sme kolobežku využívali na každodenné výlety, testovacie okruhy, jazdy do práce alebo len na zábavu. Očakávania boli na začiatku vysoké. Dojmy po testovaní sú ešte lepšie. Aj napriek niektorým negatívam môžeme potvrdiť, že si kolobežka zaslúžene nesie viaceré pozitívne ohlasy či videorecenzie aj od iných používateľov.

Jej cenovka začína približne na 2 100 EUR, čím prekonáva viaceré konkurenčné aj výkonnejšie modely. Táto cenovka je aktuálna pre najslabšiu 20,8 Ah verziu. Za 28 Ah s udávaným dojazdom od výrobcu 100 km si priplatíte takmer 500 EUR.  Kvalita spracovania rámu, batéria, celkový výkon, funkcie ktorými disponuje ju však jednoznačne stavajú medzi najlepšie kolobežky vo svojej triede. A oprávnene.

V prípade, že výrobca odstráni negatívne stránky, prípadne prinesie kolobežku s väčším priemerom kolies za primeranú cenu, bude sa jednať jednoznačne o jednu z najlepších kolobežiek, aké budú v tejto kategórii na Slovensku v ponuke.

  • Kvalitná a robustná konštrukcia
  • Vysoký výkon
  • Dostatočný dojazd (reálny vs. udávaný výrobcom)
  • Nastaviteľné pruženie vpredu aj vzadu
  • Ideálna cestná kolobežka
  • Jednoduché a pevné skladanie
  • Veľký a jasný displej

  • Vysoká cena
  • Nepraktické rozmery a váha pri prenášaní
  • Nedostatočná funkčnosť blatníkov
  • Brzdný účinok pri vysokých rýchlostiach
  • Funkcia smeroviek na pevne stanovený interval 12 sekúnd
Náš tip
Polícia nakúpila nové plug-in hybridné BMW automobily
5. júna 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+