Peugeot 408 dorazil na Slovensko. Na čisto elektrickú verziu si počkáme

Peugeot

Nový Peugeot 408 s karosériou „fastback” už dorazil do ponuky aj na Slovensko. Novinka stojí na platforme podvozkovej platforme EMP2, ktorá umožňuje využívanie spaľovacej, elektrickej aj hybridnej verzie.

Aktuálne je Peugeot 408 na Slovensku dostupný v prevedení so benzínovým motorom, aj ako plug-in hybrid. Na čisto elektrickú verziu si ešte nejaký ten čas zjavne musíme počkať. Podľa informácií z tlačovej správy bude nasledovať “o niekoľko mesiacov”. Nová “408-čka” je dlhá 4687 mm, široká 1848 mm a vysoká 1486 mm.

Peugeot 408 | Foto: Peugeot

Rozdielny spaľovací motor

Poďme sa pozrieť na dvojicu plug-in hybridných prevedení s modelovými označeniami 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 a 1.6 Hybrid 225k e-EAT8. Veľmi veľa toho prirodzene majú spoločného a líšia sa prakticky len celkovým výkonom, kde si vyberáme medzi 133 kW (180 koní) a 165 kW (225 koní).

Krútiaci moment je pritom identických 360 Nm a zhodný je aj elektromotor s výkonom 81 kW. Rozdielom je benzínový motor. Výkonnejšia verzia s maximálnou rýchlosťou 233 km/h sa z 0 na 100 km za hodinu rozbehne za 7,8 sekundy, zatiaľ čo model 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 to dáva zvláda za 8,1 sekundy a maximálka sa pri ňom zastavuje na 225 km/h.

Peugeot 408 | Foto: Peugeot

61 až 63 km elektrickej jazdy

Kapacita batérie obidvoch plug-in hybridov Peugeot 408 má zhodných 12,4 kWh a maximálny elektrický dojazd sa pohybuje v rozsahu 61 až 63 km. Elektrickú spotrebuje výrobca udáva na 17,8 až 18 kWh za 100 kilometrov.

Peugeot 408 je v základe vybavený jednofázovou palubnou nabíjačkou s výkonom 3,7 kW. Orientačný čas nabíjania pri jej využívaní je 3 hodiny a 25 minút. V prípade, že siahnete po príplatkovej palubnej nabíjačke (500 €) s výkonom 7,4 kW sa čas nabíjania zníži na 1 hodinu a 40 minút.

Plug-in hybridná verzia má batožinový priestor s objemom 471 litrov, ktorý má po sklopení zadných sedadiel narásť až na 1611 litrov. Objem benzínovej nádrže má 40 litrov.

Súvisiacie články
Peugeot 408 | Foto: Peugeot

Plug-in hybrid Peugeot 408: Cena

  • Cena verzie Peugeot 408 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 v základnej výbave Allure začína 42 990 €.
  • Výkonnejšia verzia Peugeot 408 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 je dostupná od výbavy Allure Pack s cenou začínajúcou na 45 990 €.
  • Peugeot 408 1.6 Hybrid 180k e-EAT8 v najvyššej výbave GT stojí 47 490 €.
  • Peugeot 408 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 vo výbave GT stojí 48 990 €.
  • Peugeot pri uvedení modelu 408 do predaja ponúka odkupný bonus, ktorý cenu zníži až o 2000 €.
  • Bonusom má byť aj nabíjania karta ZSE Drive s kreditom 500 €.

Peugeot prichádza s nečakaným modelom! V ponuke bude zrejme aj plne elektrická verzia

3.6.2022

Do ponuky značky s levom na kapote pribudne nový model. Peugeot oznámil, že nový model 408 spája charakteristické črty SUV s dynamickou siluetou fastbacku a zverejnil ukážku zobrazujúcu masku chladiča a logo nesúce označenie modelu.

Hoci silne maskované vývojové vozidlo malo väčšinu svojich detailov skrytú, jeho siluetu coupe-crossover a zdvihnutú karosériu môžeme vidieť celkom zreteľne. Francúzska automobilka vydala tlačovú správu, v ktorej oznamuje príchod úplne novej 408 už koncom júna 2022. Ide pomerne o nečakaný krok, nakoľko Peugeot príchod niečoho podobného neavizoval.

Zdroj: Stellantis

Inšpirácia vo vlastných radoch

Nie je však prvou značkou v koncerne Stellantis, ktorá kombinuje tvary crossoveru a tradičný dizajn karosérie. V zásade rovnaký koncept využíva najnovší Citroën C4. Nový Peugeot 408 bude založený na platforme Stellantis EMP2, a ako taký bude mať veľa spoločného s 308-kou, Astrou či práve so spomínaným Citrënom C4. Zaujímavosťou je, že francúzska automobilka už označenie 408 využíva pre svoj čínsky model. V podstate ide o Peugeot 308 predchádzajúcej generácie, ale vo vyhotovení sedan, ktorý na európsky trh nezavítal.

Zdroj: motor1

Skutočnosť, že nový Peugeot 408 bude stáť na platforme, ktorú využívajú či už plug-in hybridy alebo plne elektrické modely zaručuje, že novinka bude určite dostupná minimálne so systémom PHEV, ktorý kombinuje 81 kW elektromotor s 1,6-litrovým turbomotorom s výkonom 110 kW alebo 133 kW. Palubná batéria s kapacitou 12,4 kWh vystačí na približne 60 km elektrickej jazdy podľa normy WLTP. Ak by sme sa dočkali aj plne elektrickej verzie, za príklad posúži spomínaný model C4. Ten je vybavený batériou s kapacitou 50 kWh, ktorá mu poskytuje dojazd 357 km podľa režimu WLTP.

Náš tip
Auto z budúcnosti je späť, rovno v elektrike! DeLorean po rokoch prichádza s novým modelom Alpha5
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.