MojElektromobil

Peugeot e-2008 bol ako druhé elektrické elektrické vozidlo francúzskej značky predstavený ešte v roku 2019. Odvtedy prešiel niekoľkými úpravami, pričom tá najvýraznejšia sa týkala optimalizácie pre predĺženie dojazdu z pôvodných 320 na výsledných 345 kilometrov, podľa metodiky WLTP. V pozadí stála úprava prevodového pomeru, nové pneumatiky či tepelné čerpadlo.

Od prvého predstavenia plne elektrického modelu Peugeot e-2008 bolo vyrobených viac ako 75 000 kusov, no teraz prichádza čas na zmenu. A tou zmenou je nová verzia Peugeot e-2008, ktorá buduje na silných stránkach pôvodného modelu a posúva ich o stupienok vyššie.

Vizuálne úpravy a zmeny vo výbave

Okrem vylepšení “pod kapotou” sa modernizovaný Peugeot e-2008 dočkal aj drobných vizuálnych úprav. Značka spomína napríklad nový vzhľad svetiel, zvislé LED pásy denného svietenia na krajoch prednej masky, nové zadné svetlomety či celkovú úpravu prednej strany, kde už sídli najnovšia verzia znaku Peugeot. K vizuálnym zmenám medzigeneračného posunu sa pridávajú nové laky, nový dizajn hliníkových kolies či nové čalúnenie.

Vynovené malo byť aj prevedenie dotykovej obrazovky, ktorá pre všetky verzie výbavy narástla na 10-palcov. Medzi ďalšími novinkami nájdeme viac USB portov, výkonnejšiu bezdrôtovú nabíjačku pre smartfóny (až 15 W) či parkovaciu kameru s HD rozlíšením (predný aj zadný parkovací asistent).

Nový Peugeot e-2008 (2023) | Foto: Peugeot

Vyšší výkon, dojazd cez 400 km

Úpravy techniky pritom prebiehajú v podobnom duchu ako tomu nedávno bolo v prípade modelu Peugeot e-208. To znamená, že výkon elektromotora narástol o 15 % z pôvodných 100 kW na nových 115 kW a kapacita batérie bola navýšená z 50 kWh na 54 kWh. Vďaka vyššiemu výkonu sa nový Peugeot e-2008 z nuly na stovku rozbehne za 9,1 sekundy. Maximálna rýchlosť plne elektrickej verzie sa zastavuje na 150 km/h.

Napriek tomu, že kapacita batérie bola navýšená len mierne, celkový dojazd na jedno nabitie poskočil statočne. Nový Peugeot e-2008 zjavne prešiel celkovou optimalizáciou, pretože po novom má dojazd až 406 kilometrov, čo je o 61 kilometrov viac než v prípade doterajšej verzie. Kombinovaná spotreba sa má pohybovať na úrovni 15,2 až 15,3 kWh na 100 km.

Nový Peugeot e-2008 (2023) | Foto: Peugeot

Pre potreby nabíjania je v základe dostupná palubná nabíjačka s výkonom 7,4 kW. V príplatkovej výbave je potom možné zvoliť trojfázovú nabíjačku s výkonom 11 kW.

Na verejných DC nabíjacích staniciach bude možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW,  kedy nabíjanie z 20 na 80 % kapacity potrvá približne 30 minút. Pri využití AC nabíjania s výkonom 3,2 kW to má trvať 11 hodín a 10 minút a pri využívaní wallboxu s výkonom 7,4 kW pôjde o 4 hodiny a 40 minút.

Nový Peugeot e-2008 sa do predaja má dostať už počas leta 2023. Vyrábať sa bude v španielskom meste Vigo. Konkurencia je vzhľadom na segment pomerne široká. Peugeot e-2008 stojí napríklad proti modelom Citroën ë-C4 X KIA Niro EV, Mazda MX-30 či Volkswagen ID.4.

Nový Peugeot e-2008: Cena a dostupnosť

Nový model PEUGEOT 2008 sa zjaví na slovenskom trhu koncom augusta 2023. Predajná cena začína na 36 490 € pri verzii s výbavou Active, 37 790 € pri verzii Allure a s najvyšším stupňom výbavy GT sa predáva od 39 790 €.  Všetky tri verzie majú totožné parametre ako výkon a dojazd, líšia sa len obsahom výbavy.

Nový Peugeot e-2008 (2023) | Foto: Peugeot
3. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+