MojElektromobil

Nemecký Opel najnovšie predstavil úplne novú Mokku, ktorá príde do predaja aj v plne elektrickej verzii. Ide o prvý elektromobil automobilky v rámci danej triedy, ktorým sa snažia zaujať dojazdom či rýchlym nabíjaním.

Prvý elektrický crossover Opel

Automobilka predstavila novú Mokku ako v klasickej, tak aj čisto elektrickej verzii so zaujímavými parametrami. Tie sa však postupne stávajú štandardom medzi elektromobilmi, čím sa najmä zapĺňa trh vozidlami v rôznych segmentoch, no s podobnými parametrami. Opel má už skúsenosti s elektromobilmi vďaka modelu Corsa-e, z ktorého, po stránke elektrifikácie, aj nová Mokka vychádza.

Z pohľadu dizajnu a vybavenia ide o miernu zmenu, ktorá si však so sebou nesie pevnú filozofiu značky Opel: „S modelom Mokka prinášame nové poňatie značky Opel a predstavujeme náš dizajn nového desaťročia. Prináša všetko, čo značka predstavuje dnes aj v budúcnosti: Mokka je zábavná, výkonná a inovatívna po všetkých stránkach. Okrem toho je dokonalým stelesnením hodnôt značky Opel – je vzrušujúca, dostupná a nemecká – v tom najprogresívnejšom zmysle slova,“ hovorí šéf firmy, Michael Lohscheller.

opel mokka bev

Keď je však reč o elektrifikácií, ako správne Lohscheller upozorňuje, Mokka je predsa len niečim výnimočná: „Je to prvý Opel, ktorý je elektrický už od samotného uvedenia na trh; pravý dôkaz toho, že značka Opel prechádza na elektrinu.“ Zmena parametrov prebehla aj v rámci karosérie, vďaka čomu je Mokka o 12,5 centimetra kratšia ako predchádzajúca generácia, no stále v nej nájdete dostatok priestoru v kufri. Ten ponúka objem 350 litrov. Na dĺžku ide o veľmi kompaktné auto s rozmermi 4,15 metra. Konkrétne dizajnové detaily si môžete všimnúť na priložených fotografiách.

Moderný interiér a slušná výbava

Vo vnútri sa Opel nenechal zahanbiť a prináša digitálny kokpit pod názvom Pure Panel, ktorý neobsahuje žiadne analógové ukazovatele. Priamo vo vodorovne roztiahnutom prístrojovom paneli sa nachádzajú dva širokouhlé displeje, pričom vodič má priamy výhľad na celkom veľký, až 12 palcový displej. Z auta sa však nevytratili analógové tlačidlá, čo obhajuje vyššou bezpečnosťou – namiesto skúmania infotainmentu a dostupných nastavení môžu vykonať potrené zmeny jedným tlačidlom.

Vo vyššej triede budú samozrejmosťou adaptívne a neoslňujúce maticové svetlomety IntelliLux LED. Všetky modely sú však vybavené štandardnými LED svetlami vpredu a vzadu, elektrickou parkovacou brzdou a systémom rozpoznávania dopravných značiek. Poteší tiež prítomnosť adaptívneho tempomatu či asistenta udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu. Za príplatok, okrem spomínaných špeciálnych LED svetiel, je aj 180 stupňová panoramatická zadná kamera.

opel mokka bev

Elektrická verzia so 100 kW nabíjaním

V rámci elektrickej verzie s označením Mokka-e sa budúci majitelia môžu tešiť na 100 kW elektromotor s krútiacim momentom 260 Nm. Z pohľadu nabíjania má byť k dispozícii taktiež široká variabilita, nakoľko si má poradiť ako s jednofázovým, tak aj trojfázovým nabíjaním s výkonom 11 kW. Samozrejmosťou je aj prítomnosť DC nabíjania, a to o výkone 100 kW. Čas nabíjania na 80 % kapacity nemá presiahnuť 30 minút.

Vďaka akumulátoru s kapacitou 50 kWh je normovaný WLTP dojazd stanovený na 322 kilometrov pri bežnom jazdnom režime Normal. Celkovo však sú k dispozícii tri jazdné režimy, a to spomínaný Norma, taktiež Eco a Sport. Pri režime Eco by preto dojazd mohol byť ešte o pár kilometrov vyšší. Ako sme spomínali už v úvode, Mokka-e je prvým elektrickým crossoverom od automobilky Opel, no zároveň vychádza z parametrov, ktoré poznáme ako z elektrickej Corsa-e či ďalších elektrických koncernových modelov – napríklad Peugeot e-208.

Do predaja príde už koncom tohto leta, pričom k predajcom sa dostane začiatkom budúceho roka.

25. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+