MojElektromobil

Nový IONIQ Electric má väčšiu batériu. Oblúbený elektromobil má po novom kapacitou 38,3 kWh a dojazd až 311 km (WLTP). Okrem faceliftu sme našli veľmi dobre zvládnutý aj nový interiér. Nechýbali sme na predstavení v Amsterdame.

Prvé dojmy z Amsterdamu

Dnes som mal možnosť jazdiť nový Ioniq Electric. Naša cesta viedla z hotela z centra Amsterdamu do miestneho HUB centra, ktoré bolo vzdialené približne 120 kilometrov. Väčšina trasy bola diaľnica. Auto na prvý pohľad zvonku zaujme novými svetlami, táto zmena je viditeľná na prvé pozretie. Páči sa mi nové LED svietenie. V noci sme autom nešli, zážitky s jazdou po mne si vyskúšame priamo v teste doma.

Po nastúpení do vozidla ma v momente zaujal obrovský displej a nové ovládacie prvky systému a klimatizácie. Displej je veľmi dobre čitateľný, pribudli aj nové funkcie ako napríklad aktuálne počasie. Širokouhlá obrazovka poskytuje dostatok informácií pre vodiča, je možné si ju rozdeliť až na tri časti. Nechýbajú ani informácie pre jazdu elektromobilom – aktuálna spotreba, graf, dojazd a najbližšie nabíjacie stanice. Hyundai zašiel ešte ďalej a poskytuje aj zrozumiteľné informácie o dĺžke dobíjania vozidla rôznymi nabíjačkami. Užitočná informácia hlavne pre začínajúceho elektromobilistu.

Cestou sme mali možnosť vyskúšať výkonnejší elektromotor. Ten má výkon 100 kW a 136 koní. Batéria je väčšia a má kapacitu 38,3 kWh. Priemerná spotreba počas nášho cestovania sa pohybovala na úrovni 13,3 kWh/100 km. V aute sme sedeli štyria dospelí ľudia. Vonku pieklo slnko a teplomer ukazoval 32 stupňov. Klimatizácia bola nastavená na 23 stupňov a išla naplno. Keď sme do auta nastupovali, dojazd ukazoval 305 kilometrov a batéria bola na úrovni 98%.

Nabíjanie sme otestovať nestihli, výrobca však zlepšil integrovanú nabíjačku s výkonom 7,2 kW. Nový Ioniq dostáva aj podporu rýchlonabíjania s výkonom 100 kW. Na 80% sa jednosmerným prúdom nabije za 54 minút. Vyskúšame to v našich podmienkach.

Potešila ma aj informácia o novej aplikácií Bluelink, vďaka ktorej je možné ovládať tento elektromobil. U nás bude táto aplikácia podporovaná začiatkom budúceho roka. My sme ju zatiaľ otestovali na iPhone. Pomocou aplikácie je možné otvoriť a zatvoriť vozidlo, nastaviť si teplotu v aute či poslať adresu novej destinácie, ktorú potrebujem navštíviť. Nechýba ani kontrola nabíjania batérie. Aplikácia reagovala rýchlo a auto ju poslúchalo na slovo presne.

Je možné tomuto autu niečo vyčítať? Na prvý pocit ide len o drobnosti, na ktoré si asi časom aj tak zvyknete. Napríklad ovládanie klimatizácie iba cez dotykové tlačidlá. Vodiča takýto jednoduchý úkon na chvílu rozptýli od riadenia. A bude si musieť zvyknúť žiť aj so zacapkaným stredovým panelom. Chýba aj redukcia pre USB-C, poteší určite bezdrôtové nabíjanie. To bolo už aj v prvej verzii.

Cestou sme sa striedali traja šoféri, celkovo sme prešli 120 kilometrov. Nie je to veľa, ale prvé dojmy ostali v nás rovnaké. Nový Hyundai Ioniq je auto, ktoré výrobca vylepšil na správnych miestach. Tento elektromobil zanechal veľmi dobrý pocit a už teraz sa teším na testovanie na slovenských cestách. Na Slovensku bude mať premiéru na autosalóne v Nitre, kde sa aj dozvieme oficiálny cenník pre náš trh.

Ešte lepší elektromobil

Spoločnosť Hyundai Motor modernizovala modelový rad IONIQ, mierne upravila dizajnu a zlepšila sa konektivita. Elektrický model dostal lepší motor a väčšiu batériu.  Akumulátorová batéria nového modelu IONIQ Electric má zväčšenú kapacitu z 28 kWh na 38,3 kWh, čo predstavuje zvýšenie o 36 %. Výkonnejšia batéria prispela k predĺženiu dojazdu na 311 km.

Elektromotor dosahuje výkon 100 kW (136 k) a maximálny krútiaci moment 295 Nm. Okrem toho má nový IONIQ Electric integrovanú nabíjačku na striedavý prúd s väčším výkonom 7,2 kW oproti pôvodným 6,6 kW. Na rýchlonabíjacej stanici s výkonom 100 kW sa nová batéria dá nabiť jednosmerným prúdom na 80 % využiteľnej kapacity za iba 54 minút.

Hyundai IONIQ 2019 kolesá

Zlepšenie rekuperácie

Z modelu Kona Electric nový IONIQ Electric prebral ovládací prvok zvyšujúci efektivitu rekuperácie – ovládanie elektrických bŕzd  prostredníctvom ľavej radiacej páčky na volante. Vodič tak môže úplne zastaviť vozidlo pritiahnutím a podržaním tejto páčky bez toho, aby musel použiť brzdový pedál. Intenzita rekuperácie sa pri dobiehaní bez motora vozidla automaticky prispôsobuje sklonu cesty a dopravnej situácii. Hyundai túto funkciu nazýva Smart Regenerative Braking.

Hyundai predstavenie

Okrem toho má nový IONIQ Electric ďalší jazdný režim Eco+, dopĺňajúci štandardné režimy Eco, Comfort a Sport. Nastavením režimu Eco+ vodič výrazne zníži spotrebu energie a ušetrenú energiu môže využiť v nepredvídateľných núdzových situáciách.

Lepšie technológie

Nový IONIQ Electric vo verzii Plug-in a Hybrid, dostal podporu služby Bluelink, aktívne bezpečnostné a asistenčné systémy SmartSense.

Hyundai Bluelink umožňuje pri elektrickej verzii IONIQ Electric pomocou aplikácie na diaľku ovládať kúrenie/klimatizáciu vozidla. Vodič môže kontrolovať a programovať aj nabíjanie batérie. Pri ostatných verziách Bluelink umožňuje vozidlo len zamknúť alebo odomknúť na diaľku. 

Hyundai aj eCall je systém automatického volania záchranného dispečingu, ktorý sa aktivuje keď sa nafúknu airbagy. Vodič môže eCall ovládať aj manuálne tlačidlom na strope kabíny nad vnútorným spätným zrkadlom. Pri núdzovom volaní systém do záchranného dispečingu posiela aj relevantné informácie o nehode.

Ak si majitelia nového modelu IONIQ objednajú príplatkový navigačný systém AVN (Audio Visual Navigation), získajú služby Hyundai LIVE Services, predplatené na 5 rokov. Zahŕňajú dopravné informácie v reálnom čase, správy o počasí, zobrazovanie najbližších čerpacích staníc paliva aj s cenami, zobrazovanie voľných parkovacích miest na uliciach, online vyhľadávanie bodov záujmu POI a informácie o autorizovaných predajcoch a servisoch. Vodičov tiež potešia informácie o stacionárnych radaroch. 

Hyundai IONIQ 2019 interiér

Voliteľný systém AVN zobrazuje širokú škálu užitočných informácií na delenom dotykovom displeji s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a je vybavený hlasovým ovládaním v šiestich jazykoch. Obrazovka sa dá individualizovať výberom z dvoch zobrazení a editáciou ikon. Okrem štandardných funkcií Android Auto a Apple CarPlay – ktoré podporuje už aj základný systém infotainmentu – má systém AVN novú funkciu Multi-Bluetooth, ktorá umožňuje súčasné pripojenie dvoch smartfónov na prehrávanie hudby cez Bluetooth streaming.

Nová predná maska

Predná časť karosérie nového modelu IONIQ Electric bola modifikovaná novým charakteristickým štruktúrovaným reliéfom na uzatvorenej prednej maske.  Predný nárazník má v spodnej časti strieborný obklad. Denné LED svetlá majú dynamickejší vzhľad. Zadné skupinové svetlá z LED dostali úplne nový dizajn a svetelnú grafiku. Modely IONIQ Electric a Plug-in majú 16-palvové disky z ľahkej zliatiny s novým dizajnom.

Hyundai IONIQ 2019 spredu

Pre nový IONIQ je na výber 9 farieb laku karosérie, z ktorých štyri sú nové: Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand a Typhoon Silver. Z pôvodnej palety zostali zachované farby Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue a Fiery Red.

Bezpečnosť na prvom mieste

Pre komfortnú a bezpečnú jazdu majú všetky nové modely IONIQ komplet bezpečnostných technológií Hyundai SmartSense. Je to komplet asistenčných systémov, ktoré počas jazdy  monitorujú prostredie okolo vozidla a pomáha predchádzať nebezpečným situáciám.

Hyundai IONIQ 2019 zbokuŠtandardné bezpečnostné vybavenie nového modelu IONIQ zahŕňa:

  • protikolízny asistenčný systém Front Collision Warning,
  • Avoidance Assist s detekciou chodcov a cyklistov,
  • výstražný systém Driver Attention Warning upozorňujúci vodiča na únavu,
  • výstražný systém Lane Keeping Assist upozorňujúci na neúmyselné opustenie jazdného pruhu,
  • asistent diaľkových svetiel High Beam Assist.

Voliteľným prvkom je asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu Lane Following Assist, ktorý udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu. Systém Intelligent Speed Limit Warning  pomocou prednej kamery a s podporou informácií z navigačného systému rozoznáva dopravné značky. Upozornenia o rýchlosti jazdy či zákazu predbiehania zobrazuje Ioniq na displeji v reálnom čase

Adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC) s funkciou Stop & Go využíva predný radarový senzor na monitorovanie vozidla idúceho vpredu a udržiava vodičom nastavený odstup v rámci predvolenej maximálnej rýchlosti. Ak vozidlo vpredu zastane, SCC automaticky zastaví IONIQ a opäť ho rozbehne, keď sa premávka dá do pohybu.

Nová funkcia Leading Vehicle Departure Alert upozorní vodiča, keď sa vozidlo idúce vpredu opäť rozbehne. Ďalším voliteľnými bezpečnostnými systémami je monitorovanie mŕtvych uhlov vonkajších spätných zrkadiel Blind-Spot Collision Warning a asistenčný systém pre vyparkovanie Rear Cross-Traffic Collision Warning.

Úspech zaznamenal už prvý model

Pri svojom uvedení na trh v roku 2016 bol IONIQ prvým automobilom na svete konštruovaným výlučne pre tri elektrifikované pohonné agregáty – hybridný, plug-in hybrid a plne elektrický. Hyundai od predstavenia predal viac ako 60-tisíc automobilov.

„Náš nový IONIQ Electric nadväzuje na úspech predchodcu radom vylepšení v oblasti konektivity, dizajnu a dojazdu,“ povedal Thomas A. Schmid, prevádzkový riaditeľ Hyundai Motor Europe. „V segmente vozidiel Hyundai šetrných k životnému prostrediu je IONIQ lídrom, pretože spĺňa všetky požiadavky zákazníkov vďaka moderným technológiám, ktoré sa dajú jednoducho využívať a uľahčujú každodenný život.“

Cena a dostupnosť u nás

Nový IONIQ Hybrid a Plug-in sa oficálne predáva od júla 2019. Elektrická verzia bude nasledovať v septembri 2019. Ceny výrobca oznámi na autosalóne v Nitre v októbri, kedy sa vozidlá dostanú aj na Slovensko.

 

Technické údaje

Elektromotor 
Typ Synchrónny s permanentnými magnetmi 
Maximálny výkon 100 kW (136 k)
Maximálny krútiaci moment 295 Nm
Maximálna rýchlosť 165 km/h
Kombinované emisie CO2  0 g/km
Dojazd (WLTP) 311 km

 

Batéria
Typ Lítiovo-iónová polymérová
Kapacita  38,3 kWh
Elektrický výkon 113 kW
Energetická hustota wh/kg 112,4 wh/kg (bez vyhrievania batérie)

111,2 wh/kg (s vyhrievaním batérie) 

Napätie  319,4 V

 

Integrovaná nabíjačka
Maximálny výkon  7,2 kW
Čas nabíjania
Čas nabíjania na 80 % (z “0 %”)/ štandardne jednosmerným prúdom Minimum 6 hodín 5 minút
Čas nabíjania na 80 % (z “0 %”)/ rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom  Na 50 kW nabíjacom stojane: cca 57 minút

Na 100 kW nabíjacom stojane: cca 54 minút 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

27. augusta 2019

+