MojElektromobil

Automobilka Nissan má v pomerne blízkej dobe ambiciózny plán ohľadom predajov svojich elektromobilov. Tie by mohli tvoriť až 20 % z celkového množstva predaných vozidiel v Európe, a to do 3 rokov. To znamená, že každý piaty predaný Nissan má byť plne elektrický. Majú tomu napomôcť až 3 nové modely.

Predstavenie druhej generácie elektrického bestselleru Nissan Leaf je už na spadnutie. Veď sa nám ukáže už 5. septembra. Ambiciózne plány na poli predaja elektromobilov v Európe dávajú tušiť, že svojmu pripravovanému modelu skutočne dôverujú. Ale nemá to byť len Leafe. Hiroto Saikawa, CEO Nissanu, sa vyjadril, že v najbližších 2 rokoch predstaví jeho spoločnosť 2 nové plne elektrické modely.

Pre predstavu, Nissan predal minulý rok v Európe 736 000 vozidiel. Z toho bolo 23 000 elektromobilov (Leaf a e-NV200). Aby dosiahol zamýšľaný 20 % podiel, musel by zvýšiť predaje do roku 2020 na 147 000 elektromobilov ročne.

Náš tip
Nový Nissan Leaf sa nám predstaví 5. septembra. Špionážne fotografie nám odhaľujú aj interiér

nissan vmotion 3.0

Čo príde po Leafe?

Najnovšie sa špekuluje o elektrickom sedane a úžitkovom vozidle. V prípade “úžitkáča” by sa mohlo jednať o novú generáciu Nissanu e-NV200, ktorý je na trhu od roku 2014. Avšak “spaľovák”, z ktorého vychádza to “ťahá” už 9. rok. Sedan by mohol vychádzať z krásneho konceptu Nissan VMotion 2.0 (na titulnej fotografii). V hre je aj koncept malého SUV/crossoveru Nissan VMotion 3.0, ktorý sa má predstaviť ešte tento rok. Ten ale pravdepodobne nestihne prísť na trh do 2 rokov, takže bude zrejme až ďalším elektromobilom v poradí.

Sme zvedaví, či jeden z nich bude vychádzať z tajuplného prototypu, o ktorom pred zhruba 2 mesiacmi hovoril Kazuo Yajima – riaditeľ pre technológie alternatívnych pohonov Renault-Nissan. Ten vraj reálne existuje a má dojazd 550 km.

Zdroj: insideevs.com, fotografie: Nissan

13. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+