MojElektromobil

Mercedes-Benz GLC 350 e sa nabíja prostredníctvom nabíjacie portu Type 2 (Mennekes), čo je dnes bežný štandard. Takže v rámci Slovenska a Európy nebude mať žiadny problém s kompatibilitou nabíjacích staníc. Potešiteľné je, že v štandardnej výbave nájdeme kábel pre nabíjanie z klasickej domácej zásuvky, za ktorý si iné automobilky pýtajú nemalé peniaze. Naopak 240 € si treba priplatiť za kábel Type  2 – Type 2 pre pripojenie k AC nabíjacím staniciam. Avšak drvivá väčšina verejných nabíjačiek má tento kábel integrovaný, takže je malá šanca, že ho budete potrebovať.

Čo sa týka rýchlosti nabíjania, výrobca hovorí o 2 hodinách pri nabíjaní z nabíjacej stanice (minimálne 7,4 kW) a o 4 hodinách z bežnej domácej zásuvky. My sme nabíjali GLC-éčko na nabíjacej stanici, pričom auto sme mali nabité do 2 a štvrť hodiny.

mercedes-benz glc 350 e kufor batozinovy nabijanie nabijaci port

Rekuperácia

Ako sme už spomínali, batériu je možne nabíjať aj prostredníctvom rekuperácie, teda premenou zostatkovej pohybovej energie na elektrickú, s následným uložením do batérie. Rekuperačný systém vozidla funguje dobre, pričom pri pustení plynového pedálu takmer vôbec nie je cítiť pribrzďovanie, ako býva zvykom pri elektro-autách. To môže byť spôsobené vyššou hmotnosťou vozidla, kedy je kinetická sila vozidla väčšia a teda sa ťažšie brzdí.

Účinok rekuperačného systému je možné navyše citeľne zvýšiť pomocou režimu Charge, kedy sme na 5 až 7 km trase nabili batériu o 12 až 20 %. To sa však výrazne prejavilo na spotrebe. Z toho teda vyplýva, že časť energie vyrobí samotný spaľovací motor.

 

Záverečné hodnotenie

Prvé, čo nás pri hodnotení plug-in hybridu Mercedes-Benz GLC 350 napadne, sú prívlastky ako univerzálny, všestranný či „all in one“.  Je to automobil, ktorý vie jazdiť ticho, ekonomicky a ekologicky na elektrinu a zároveň po prepnutí do športového režimu vám jeho jazdné vlastnosti a zvuk vyčaria úsmev na tvári. A navyše sa určite nestratí ani v ľahšom teréne. Môže obsahovať všetky výdobytky moderných technológií, ktoré fungujú naozaj ukážkovo. Pri bežnej jazde je veľmi komfortný, a to aj bez príplatkového vzduchového pruženia. V interiéri nájdeme bohatý priestor a kvalitné materiály, ako aj spracovanie.

Náš tip
Novinka! Zabezpečíme Vám skúšobnú jazdu na vybranom e-aute. Stačí vyplniť jednoduchý formulár

mercedes-benz glc 350 e

Na druhej strane zamrzí vzhľadom na plug-in hybridný pohon vyššia spotreba, a tým pádom aj emisie, ako aj menší batožinový priestor, z ktorého si ukrojila batéria 150 litrov. So zreteľom na prémiovosť vozidla a značky sme očakávali rýchlejšie reakcie infotainmentu či elegantnejší centrálny displej. A určite by sme sa nenahnevali, keby dostalo plug-in hybridné GLC-éčko do vienka najmodernejšiu 9-stupňovú prevodovku, ako jeho spaľovací súrodenci.

Čo sa týka ceny, tú asi netreba špeciálne riešiť, keďže sa jedná o prémiového „Nemca“, ktorý si nechá za kvalitu, výkon a technológie patrične zaplatiť. Cena plug-in hybridnej verzie začína na sume 53 706 €, pričom testovaný model s množstvom príplatkovej výbavy má cenovku 66 672 €. Napriek tomu mu chýbala navigácia. Netreba však zabudnúť na to, že vám naň štát prispeje sumou 3 000 €, a to z programu na podporu elektromobility. Ďalšie príspevky môžete získať priamo od Mercedesu. Viac informácií nájdete v našom článku na nasledujúcom odkaze.

Náš tip
Mercedes-Benz rozdáva príspevky na ekologické vozidlá, vrátane nízkoemisných dieselov, a to do výšky 7 400 €

za

+ Všestranne využiteľné vozidlo
+ Jazdné vlastnosti
+ Vnútorný priestor
+ Komfort
+ Kvalita materiálov a spracovania

proti

– Spotreba mohla byť nižšia
– Menší batožinový priestor

 
Tento článok je rozdelený na niekoľko častí: 


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

18. septembra 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+