MojElektromobil

Mercedes-Benz EQT je prémiová verzia elektrickej dodávky pre zákazníkov so záujmom o nulové emisie. Hoci je podobný eCitanu, líši sa vo výbave a v luxusných dotykových častiach kabíny. eCitan navyše zdieľa platformu s Renault Kangoo Van E-Tech a Nissan Townstar Electric. Mercedes predstavuje množstvo elektrických modelov EQ, pričom EQT je založený na T-Classe, čo je vlastne alternatíva dodávky Citan. Toto je test elektromobilu Mercedes-Benz EQT.

ČSOB Leasing
EKO financovanie Mercedes-Benz EQT 200
Elektromobily majú u nás vždy zelenú. Pozrite si našu ponuku financovania, a vyberte si tú, ktorá vám najviac vyhovuje. Jazda v elektromobile nemusí byť len sen. Financovanie od ČSOB Leasing je skvelou možnosťou.

Mercedes-Benz EQT 200 môžete mať za 717 € mesačne. Ponuka platí pre podnikateľské subjekty.

Test Mercedes-Benz EQT: Batéria a nabíjanie

EQT má 45 kWh lítium-iónovú batériu s dojazdom 170 – 270 km. Nabíjanie je možné výkonom až 80 kW (v realite bol dosiahnutý najväčší výkon 78,3 kW) z DC nabíjačky, čo znamená, že batéria sa nabije od 10 % na 80 % za 38 minút a z 20 % na 80 % za 35 minút. Nájdeme tu aj možnosť pomerne rýchleho AC nabíjanie vo forme 3-fázového 32A vstupu, ktorý nabíja až 22 kW, čo zabezbečí dobu nabíjania 2 h 30 minút.

Krivka nabíjania elektromobilu Mercedes-Benz EQT200
Krivka nabíjania Mercedes-Benz EQT 200 z 17% na 100%

Nenechajte sa zmiasť zadným vekom, kde by ste si na prvý pohľad mysleli, že sa nachádza nabíjací port, sú tam len záslepky. Nabíjací port sa v skutočnosti nachádza vpredu v znaku. Štandardne tu nájdeme tepelné čerpadlo pre klimatizáciu, ktoré zvyšuje aj jeho vhodnosť pre chladné počasie a efektívnosť vykurovania kabíny.

test Mercedes-Benz EQT 200-nabíjací port
Mercedes-Benz EQT 200 nabíjací port | Zdroj: Michal Lauko

Dojazd sa veľmi odvíja od štýlu a typu jazdy. Ak jazdíte po meste veľmi opatrne, viete dosiahnuť dojazd už spomínaných 270 km. Ak sa na diaľnici ponáhľate rýchlosťou 132 km/h, čo je konštrukčný limit vozidla a auto vás už viacej nepustí, môžete očakávať dojazd približne 170 km. Pri úspornejšej jazde 90 km/h dojazd veľmi narastá a môže byť až okolo 276 km.

Typ jazdy Spotreba Dojazd
Mesto

16.5 kWh/100 km

~270 km

Mesto + Okresky

17.2 kWh/100 km

~261 km

Diaľnica 130 km/h

26.7 kWh/100 km

~173 km

Diaľnica 90 km/h

16.3 kWh/100 km

~276 km

Jazdné režimy, výkon a rekuperácia

Mercedes-Benz EQT je vybavený 90 kW elektrickým motorom, čo je ekvivalentom 122 koní s krútiacim momentom 245 Nm. Je to bežný výkon, aký nájdeme vo väčšine malých SUV alebo mini dodávkach. Zrýchlenie z 0 na 100 je 12,6 sekundy, napriek tomu je auto v bežnej premávke pružné a na pocit rýchle.

Mercedes-Benz EQT 200 pohľad z predu
Mercedes-Benz EQT 200 | Zdroj: Michal Lauko

Podvozok je na dodávku tvrdý, čo má svoje výhody aj nevýhody. Drží dobre v zákrutách, čomu pomáha aj batéria uložená pod podlahou. Na druhej strane je auto menej pohodlné, no ja by som to zhrnul tak, že ho Mercedes vyladil dobre. Keď naprší, treba si dávať pri jazde pozor, pretože auto má pohon prednej nápravy a pri akcelerácii má vo zvyku roztočiť predné kolesá až pokým sa po sekunde nespamätá trakčná kontrola. Obzvlášť by som si na to dával pozor v prudších zákrutách.

Jazdné režimy sú 2: Eco a Comfort. Režim Eco vám limituje výkon na 75 % a zapne obmedzovač už na 110 km/h, no v každodennej premávke po meste to bohato stačí.

Rekuperácia sa dá nastaviť na 3 režimy pomocou riadiacej páky na D+, D a D-, v ktorom je rekuperácia najsilnejšia. Ak chcete zmeniť režim rekuperácie, musíte mať vozidlo v režime Drive (D), posunúť páku doprava a následne hore alebo dole podľa toho či chcete zvýšiť alebo znížiť množstvo rekuperácie. Auto nemá funkciu auto hold, ktorá mi veľmi chýbala.

Test Mercedes-Benz EQT: Infotainment

Svižný, rýchly, dotykový MBUX infotainment je presne taký, aký by mal byť v každom aute. Má 7-palcové rozhranie ale na pokyny reaguje okamžite a nikdy naň nemusíte čakať. Spracovanie a dizajn je jednoduché, štýlové a ľahko sa dostanete k všetkému potrebnému.

V systéme nechýba ani podpora Android Auto a Apple CarPlay, avšak iba v káblovej verzii, čo mi osobne neprekáža, pretože sa mobilný telefón dá pohodlne odložiť nad radiacu páku. K dispozícii tu sú 2 USB-C porty a 12V zásuvku, jeden na nabíjanie a druhý na nabíjanie a komunikáciu. Bezdrôtovú nabíjačku na telefón nájdeme dole pod radiacou pákou.

Mercedes-Benz EQT 200 nabíjacie konektory v interiéry
Mercedes-Benz EQT 200 nabíjacie konektory v interiéri | Zdroj: Michal Lauko

Reproduktory sú vzhľadom na typ vozidla kvalitné, ale na reproduktory Burmester, ktoré nájdeme v prémiovejších modeloch, sa pochopiteľne nechytajú. Na volante mi chýbajú multimediálne tlačidlá na zmenu skladby.

Test Mercedes-Benz EQT: Jazdní asistenti

Bezpečnosť je zásadná. Tu Mercedes nešetril a EQT 200 vybavil naozaj prémiovými funkciami ako napríklad asistent brzdenia, lane asistent, sledovanie mŕtveho uhla a snímanie dopravného značenia. Za zmienku stojí aj sedem airbagov ako súčasť sériovej výbavy.

Chýba mi tu adaptívny tempomat a aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu funguje až na poslednú chvíľu, keď sa kolesom dotknete čiary. Až vtedy sa spamätá a snaží sa vás rýchlym otočením volantu vrátiť naspäť do stredu jazdného pruhu. Nájdeme tu aj zadnú kameru s dostatočným rozlíšením a širokým záberom.

Test Mercedes-Benz EQT: Exteriér

Je to elegantne vyzerajúca malá dodávka. Jednoduché línie exteriéru sú nielenže v súlade s najnovším dizajnovým prístupom osobných áut značky Mercedes-Benz, ale aj vďaka nim je auto pre moje oči luxusnejšie a prvotriednejšie než jeho výrazný rival Volkswagen Caddy.

Interiér

Kľúčovým rozdielom medzi eCitan Tourer a Mercedes-Benz EQT je luxusný interiér. EQT má na dverách a prístrojovej doske vysoko kvalitné takmer semišové čalúnenie a na iných miestach syntetickú kožu.

test Mercedes-Benz EQT 200 interiér predná časť
Mercedes-Benz EQT 200 interiér | Zdroj: Michal Lauko

Z kabíny som mal dobrý pocit a celkovo je solídne navrhnutá. Okrem štandardného bezkľúčového štartu má auto aj automatické stierače a svetlomety.

test Mercedes-Benz EQT 200 budíka a klíma
Mercedes-Benz EQT 200 budíka a klíma | Zdroj: Michal Lauko

Mercedes-Benz EQT má tiež tri montážne body Isofix pre detské sedačky. Detskú autosedačku je možné umiestniť na sedadlo predného spolujazdca a na ľavé a pravé zadné sedadlá. Na sedadle predného spolujazdca je tiež nainštalované automatické rozpoznávanie detskej sedačky pre deaktiváciu airbagu predného spolujazdca.

Mercedes-Benz EQT 200 isofix body
Mercedes-Benz EQT 200 isofix body | Zdroj: Michal Lauko

Nachádza sa tu veľa úložného priestoru vzadu – predsa len ide o vozidlo založené na princípe dodávky. Verzia s piatimi sedadlami má kufor s objemom 551 litrov a po sklopení sedadiel sa toto číslo zvýši na 1979 litrov.

Ak potrebujete viac miesta alebo maximálna dĺžka priestoru 1804 mm nie je dostatočná, môžete využiť strešné lišty. Tie dokážu uniesť až 80 kg. EQT tiež dokáže ťahať príves – čo je praktická vlastnosť pre elektrické vozidlo tohto typu. Ťažná kapacita pre príves s brzdami je až 1500 kg. To sa však určite odrazí na spotrebe a celkovom dojazde.

Ako sa žije s Mercedes-Benz EQT?

Keď v ňom sedíte a trávite veľa času, ide o sympatickú, tichú dodávku s dostatkom miesta a kvalitnými materiálmi. Hoci je EQT príjemné, stále máte pocit, že ste vo vozidle podobnom dodávke a jeho hranatý interiér je na diaľnici hlučnejší, ako by ste čakali. Ak chodíte po meste, vozidlo je veľmi tiché no zvuk z elektrického motora počujete viac ako pri ostatných modelov EQ.

Miesta na zadných sedadlách je dosť. Zadné sedadlá sú vyvýšené oproti predným, aby poskytli pasažierom viac miesta na nohy, no stále by som si prial, aby boli predsa len o niečo vyššie. To znamená, že dospelí budú hľadieť priamo alebo mierne vyššie ako osoba sediaca vpredu. Výhľad zozadu na cestu je dobrý, ale cítite sa byť veľmi blízko stropu nad vami.

Mercedes-Benz EQT 200 interiér v zadej časti
Mercedes-Benz EQT 200 interiér v zadej časti | Zdroj: Michal Lauko

Test Mercedes-Benz EQT: Cena a záverečné hodnotenie + konkurencia

Nemôžu byť pochybnosti o tom, že Mercedes-Benz EQT je vynikajúcim zdokonalením bežnej dodávky. Hoci je lepšie vybavený ako komerčné vozidlo, stále disponuje rovnakým výkonom a dojazdom vo svojej kategórii.

Porovnávajúc ho s tým, čo predstavujú a ako vyzerajú ostatné modely Mercedes EQ, EQT pôsobí mierne jednoducho vzhľadom na svoju cenu ktorá začína na 48 684 € a pri našom testovacom modeli sa vyšplhala na 55 054 €. Keby išlo len o osobnú verziu eCitana, možno by som mal menej očakávaní, ale meno Mercedes a schopnosti jeho väčších elektrických vozidiel z rady EQ trochu zatienia to, čo sa snaží najmenší model v ponuke dosiahnuť.

Mercedes-Benz EQT 200 pohľad na volant
Mercedes-Benz EQT 200 pohľad na volant | Zdroj: Michal Lauko

Ak hľadáte úplne elektrické vozidlo pre prepravu ľudí v duchu starých MPV, EQT je správnou voľbou. Rozhodne však nie je v triede sám. Hoci nie je v kategórii ako Volkswagen ID Buzz a Volkswagen ID Buzz Cargo, EQT je stále auto pre piatich pasažierov a teda určitým spôsobom ich konkurentom. Súperom mu bude aj Ford E-Transit Courier a existuje mnoho verzií z rodiny Stellantis, ako sú Peugeot, Citroen a Opel, ktoré sú v rovnakej kategórii.

  • Kvalitný interiér a výbava. EQT má luxusný interiér s vysoko kvalitným čalúnením a syntetickou kožou. Vozidlo je tiež vybavené špičkovým infotainment systémom MBUX, ktorý je svižný a rýchly.
  • Funkcionalita a priestor. Vozidlo ponúka veľa úložného priestoru, možnosť ťahania prívesu a tri montážne body Isofix pre detské sedačky.
  • Bezpečnostné prvky. Mercedes nešetril na bezpečnostných funkciách, a tak EQT ponúka asistenta brzdenia, lane asistent, sledovanie mŕtveho uhla a snímanie dopravného značenia, okrem iného.
  • Dobre vyvážený dojazd a nabíjanie. V závislosti od štýlu jazdy môže mať EQT dojazd až 270 km. Rýchlonabíjanie umožňuje nabíjať batériu od 10% na 80% za 38 minút.

  • Vyššia cena v porovnaní s konkurenciou. Cena testovaného modelu bola 55 054€, čo sa môže zdať vysoké v porovnaní s tým, čo ponúkajú ostatné značky. Rovnako oproti verziám so spaľovacím motorom.
  • Zvýšená hlučnosť na diaľnici. Hoci je EQT tiché v mestskom prostredí, jeho hranatý interiér môže byť na diaľnici hlučnejší, ako by sa očakávalo.
  • Absencia niektorých funkcií a asistentov. Vozidlo nemá autohold, adaptívny tempomat a aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu funguje až v poslednej chvíli.
  • Podvozok môže byť pre niektorých príliš tvrdý. Aj keď to má výhody v zákrutách, môže to znamenať menej pohodlnú jazdu na nerovnom teréne (slovenských cestách).
Náš tip
Test Mercedes-Benz EQE SUV: Maximálny luxus v elektrike
5. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+