MojElektromobil

Ak si človek kúpi elektromobil, zistí, že možností na nabíjanie zatiaľ nemusí byť práve najviac. Infraštruktúra a rýchlo-nabíjacie stanice sú ešte stále dôvodom, prečo v niektorých krajinách zatiaľ nepreprepukol elektromobilový ošiaľ. Množstvo štátov sa však snaží pristúpiť k tejto veci zodpovedne a budujú, respektíve dávajú priestor spoločnostiam na budovanie nabíjacích staníc.

V Európe sa okrem rýchlonabíjacích staníc Tesla stretávame aj s Ionity, ktorá patrí pod BMW, Mercedes, Ford a Volkswagen. Druhou známou nabíjacou sieťou je Ultra-E, kde sa spojili Allego, Audi, BMW, Magna, Renault, Huject a ďalší. Obe tieto siete ponúkajú nabíjaciu kapacitu do 350 kW, čo je na dnešné pomery extra dobrý údaj.

MEGA-E – viac ako nabíjacia stanica

Momentálne oznámila spoločnosť Allego, že ide budovať ešte väčšiu sieť nabíjacích staníc MEGA-E, ktorá má obsahovať až 322 Ultra-rýchlych nabíjačiek (do 350 kW), ktoré budú združené v 27 smart-huboch v 20 európskych krajinách.

“Okolo 70 % dopravy v Európe sa uskutočňuje v mestských častiach, kde je najvyššia koncentrácia CO2. S nabíjacou sieťou staníc MEGA-E uľahčíme niekoľko foriem e-mobility a podporíme bezemisné cestovanie nie len v krajine, ale aj medzi metropolami. V našich unikátnych e-nabíjacích huboch kombinujeme viaceré tipy nabíjačiek na jednom mieste. Tieto e-nabíjacie stanice by tak mali mať optimálny vplyv na energetický systém aj mobilitu,” hovorí Anja van Niersen, SEO Allego.

Náš tip
Tesla otvorila v Pekingu (ďalšiu) najväčšiu rýchlonabíjaciu stanicu na svete

Projekt bude financovaný aj Európskou Úniou a spoločnosť vraví, že je vítaný každý ďalší partner. V priebehu prvého polroka 2018 bude spoločnosť riešiť financie, k samotnej stavbe dôjde v druhej polovici tohto roka. Projekt zatiaľ začína v Belgicku, Dánsku, Estónsku, Fínsku, Francúzsku, Nemecku, Litve, Lotyšsku, Luxembursku, Holandsku, Nórsku, Poľsku, Švédsku a Veľkej Británii.

Zdroj: electrek.co

1. februára 2018

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+