MojElektromobil

Elektromobilita v Číne rastie raketovým tempom. Tamojšie automobilky predstavujú jeden zaujímavý elektromobil za druhým, pričom tým etablovaným konkurujú nielen parametrami, ale aj cenou. Li Auto Mega je aktuálnou novinkou, ktorá sa v týchto dňoch oficiálne dostáva na čínsky trh. A rozhodne má čo ponúknuť, či už pri pohľade na parametre alebo dizajn. Téme sa venoval portál Carnewschina.

Li Auto Mega
Li Auto Mega | Zdroj: Carnewschina

Ide o veľké MPV, do ktorého sa pohodlne zmestí aj väčšia rodina. Medzi jeho hlavné zaujímavosti patrí veľká batéria, mimoriadne rýchle nabíjanie či vzhľadom na špecifikácie aj veľmi zaujímavá cena. Poďme si tento elektromobil, ktorého predaj začína 11. marca, predstaviť trochu bližšie.

Exteriér a interiér Li Auto Mega

Už pri prvom pohľade zaujme netradičným futuristickým dizajnom. Ešte pred pár rokmi by sme si povedali, že takéto autá budú vždy jazdiť len v sci-fi filmoch, no dnes už začínajú byť bežnou realitou. Dizajn je mimoriadne atraktívny a štýlový, no určite si nájde aj svojich neprajníkov. Inžinieri ale takýto dizajn nepoužili len kvôli tomu, aby sa o ňom hovorilo. Cieľom bolo v prvom rade znížiť aerodynamický odpor, aby dosiahli čo najnižšiu spotrebu a tým aj dlhší dojazd. A to sa podarilo, keďže koeficient aerodynamického odporu sa zastavil na čísle 0,215. To je napríklad ešte lepšie ako má Porsche Taycan.

Li Auto Mega
Li Auto Mega | Zdroj: Carnewschina

Vo vnútri sa nachádza pohodlné sedenie pre 7 osôb, no s trochu netradičným rozložením. Zatiaľ čo prvé dva rady sedadiel sú po 2, tretí rad obsahuje 3 sedadlá. Konštrukcia vozidla umožňuje aj to, aby sa dozadu bez problémov zmestil bežný dospelý človek. Minimálne prvé dva rady sedadiel vyzerajú mimoriadne pohodlne, s vlastnými lakťovými opierkami pripomínajú kreslá.

Najmodernejšie technológie všade, na čo siahnete

Interiér tiež zaujme dvoma veľkými obrazovkami s uhlopriečkou 15,7 palca a zaujímavý je aj tenučký dotykový displej priamo na volante. O výkon infotainmentu sa stará čipset Qualcomm Snapdragon 829P. Vozidlo je doslova prešpikované modernými technológiami. Nechýba napríklad ani bezdrôtová nabíjačka pre smartfón s výkonom až 50 W či 17-palcový displej pre druhý rad sedadiel.

Li Auto Mega
Li Auto Mega | Zdroj: Carnewschina

Výrobca sa pohral aj s autonómnym riadením a hardvérovo ho dohnal takmer k dokonalosti. Li Auto Mega obsahuje LiDAR senzor, 11 kamier, 12 ultrasonických radarov a mmWave radar. Automobilka tvrdí, že dokáže samostatne jazdiť nielen po diaľnici, ale aj v meste.

Výkon, batéria a nabíjanie

Dostávame sa k tomu, čo elektromobilistu zaujíma najviac a novinka v tomto smere určite nesklame, práve naopak. Ponúka dva elektromotory s celkovým výkonom 400 kW a krútiacim momentom 542 Nm. Na MPV veľmi slušné parametre. Aj napriek hmotnosti až 2,7 tony sa na stovku dokáže dostať len za 5,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je limitovaná na 180 km/h. Zaujímavý je aj údaj o priemernej spotrebe na úrovni len 15,9 kWh/100 km.

Li Auto Mega
Li Auto Mega | Zdroj: Carnewschina

To je pri 102,7 kWh batérii hodnota, ktorá poskytne skvelý dojazd na jedno nabitie. WLTP číslo síce nepoznáme, no podľa metodiky CLTC je na úrovni až 710 km. Takto veľkú batériu je možné nabíjať extrémnym výkonom na úrovni až 400 kW, pričom peak siaha až na 520 kW. To znamená, že z 10 na 80 percent je vozidlo nabité len za 10 minút, teda pokiaľ ste našli dostatočne výkonnú nabíjačku.

Mohlo by vás zaujímať:

Na Slovensku máme momentálne najviac 350 kW stojany, no ZSE Drive už stavia svoj špeciálny hub v downtowne Bratislavy, ktorý ponúkne stojany s výkonom 400 kW. Li Auto má v Číne postaviť svoje vlastné utlra-rýchle nabíjačky, do konca tohto roka by ich malo byť viac ako 2000.

Li Auto Mega a jeho cena

A teraz prichádza to najlepšie. Bežná etablovaná automobilka by si za takéto vozidlo s týmito parametrami určite vypýtala čiastku, ktorá vysoko prevyšuje hranicu 100-tisíc eur. V prípade prémiových automobiliek by to možno bolo ešte viac. Avšak cena Li Auto Mega na čínskom trhu je nastavená na 559 800 yuanov. Po prepočítaní do eur podľa aktuálneho kurzu to vychádza na skvelých 72 600 €.

Náš tip
Nearcharger.sk: Prvé skúsenosti, spotreby, požiar aj diskusia o funkcii Tesla Autopilot | Prehľad T9/2024
2. marca 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+