MojElektromobil

Luxusná divízia Toyoty predstavila koncept elektromobilu Lexus LF-Z. Elektrický pohon uvidíme vo vozidlách značky v roku 2025.

Koncept Lexus LF-Z

Toyota pomaly vyvíja a prináša na trh aj elektromobily. Oznámila, že do roku 2025 predstaví 10 nových modelov s plne elektrickým, hybridným, alebo vodíkovým pohonom. Jedno z nich bude vozidlo založené na koncepte LF-Z od Lexusu. Ten má v roku 2025 priniesť prvý elektromobil a ponúknuť elektrifikovanú verziu z každého svojho modelu. Dnes ponúka šesť hybridných verzií svojich modelov.

Lexus plánuje dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2050. V tom mu veľmi nepomôže materská firma Toyota. Stále sa dominantne zameriava na hybridy so spaľovacími motormi a výkonný riaditeľ Akio Toyota pred nedávnom povedal, že elektrické vozidlá sú “precenené”. Automobilka stále nemá na trhu jediný elektromobil a neplánuje sa tak skoro vzdať spaľovacích motorov.

Zatiaľ len nápady a predstavy

Elektrický koncept Lexus má hranaté tvary, vyzerá agresívne a futuristicky, ako väčšina konceptov. Je kratší ako dnešné modely značky, má panoramatické sklo a predná maska je vo farbe karosérie. Interiér má radikálnejšie dizajnové riešenia. Dominujú hranaté, nepohodlne vyzerajúce sedadlá, zrezaný volant (ako nová Tesla Model S) a displeje orientované na vodiča. Cez celú zadnú stranu vozidla sa tiahne dlhá svetelná lišta.

Tento koncept je skôr o nápadoch a víziách, ako by mohli modely Lexusu vyzerať v budúcnosti. Lexus spomína v rámci tohto konceptu funkciu “Direct4”, čo je prakticky systém vektorovania krútiaceho momentu, ktorý by poháňal každé koleso nezávisle a zabezpečoval by priľnavosť v športových situáciách. Niečo podobné má aj automobilka Nissan v novom elektrickom crossoveri Ariya.

Umelá inteligencia

V koncepte LF-Z je aj digitálny kľúč, ktorý umožní odomknúť vozidlo viacerým ľuďom, vidíme tu vysúvateľné kľučky dverí alebo “spätné kamery” namiesto klasických spätných zrkadiel. Takéto funkcie však sú dnes relatívne bežné v niektorých elektrických vozidlách.

Koncept LF-Z bude využívať umelú inteligenciu (AI) napríklad na autonómnu jazdu „Level 3+“, čo môže znamenať o niečo vyspelejšiu úroveň autonómie ako dnešný systém Tesla Full Self-Driving Beta. Okrem toho bude umelú inteligenciu používať aj na vykonanie objednávky v reštaurácii alebo iných služieb (concierge). Okrem týchto funkcií nie sú známe ďalšie detaily alebo technické parametre.

31. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+