MojElektromobil

Štúdia, ktorú realizoval Ford a Michiganská univerzita, potvrdila, že elektrické pickupy by mali byť krokom ku znižovaniu emisií. Zabezpečiť by mali výraznejšie zníženie emisií skleníkových plynov ako je tomu aj pri ľahkých úžitkových autách. O podrobnostiach informoval insideevs.

Štúdie naznačujú, že ideme krok za krokom ku znižovaniu emisií

Štúdia, ktorá bola realizovaná v réžií Michiganskej univerzity a Ford Motor Company, naznačuje, že práve elektrické pickupy poskytujú výraznejšie zníženie emisií skleníkových plynov ako je tomu v prípade iných úžitkových elektromobilov.

Na základe výsledkov tejto štúdie sa potvrdilo, že plne elektrické ľahké úžitkové vozidlá  (vrátane sedanov, crossoverov, SUV a veľkých pickupov) vyprodukujú v priemere o 64 percent menej emisií počas svojho životného cyklu ako je tomu u benzínových áut.

Do tejto štúdie bol pritom zahrnutý aj výrobný proces auta, jeho život u majiteľa, ale aj koniec jeho používania. V tomto prípade platí, že samotný výrobný proces elektromobilu vytvára viac emisií uhlíka. Postupom času sa však táto emisia kompenzuje nulovými výfukovými emisiami.

Profesor Greg Keoleian z Michiganskej univerzity zdieľal v tlačovej správe:

„Je to dôležitá štúdia na informovanie a podporu opatrení v oblasti klímy. Náš výskum jasne ukazuje podstatné zníženie emisií skleníkových plynov, ktoré možno dosiahnuť prechodom na elektrifikované pohonné jednotky vo všetkých triedach vozidiel.”

Úspora je jednoducho výraznejšia

V tejto štúdií sa okrem iného poukazuje aj na to, že náhradou benzínového variantu pickupu od Fordu bude elektromobil. Konkrétne sa spomínal Ford F-150. Priamym následkom bude zníženie emisií uhlíka v priemere o 75 metrických ton uhlíka počas priemerného životného cyklu elektromobilu.

Ford F-150 lightning elektrický pick-up
vzorom je pickup Ford F-150 | Zdroj: Ford

Celkovo 58 percent emisií naviazaných na dopravu v rámci Spojených štátov amerických pochádza z jedného zdroja. Pochádzajú z ľahkých úžitkových a osobných automobilov, pickupov a SUV. Pickupy tvorili v priebehu roka 2020 približne 14 percent všetkých predajov vozidiel v Spojených štátoch amerických. Záujem ľudí o tento typ áut v súčasnosti ešte stále narastá.

Okrem iného sa táto štúdia zaoberala aj porovnaním emisií  počas celého životného cyklu pickupov so sedanmi a SUV. Zistilo sa, že percentuálne úspory sú relatívne blízko seba.  Výmena sedanu poháňaného benzínom za elektromobil ušetrí približne 45 metrických ton uhlíka. V prípade veľkých SUV sa táto hodnota vyšplhá na 56 ton. Výmena pickupu poháňaného benzínovým motorom za plne elektrickú, ale plnohodnotnú alternatívu ušetrí až 74 metrických ton uhlíka počas celého životného cyklu vozidla.

Náš tip
Ktoré automobilky končia s výrobou áut so spaľovacím motorom?
13. marca 2022

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+