MojElektromobil

Salón Elektromobilov 2023 Bratislava priniesol množstvo zaujímavých informácií, diskusií a prednášok. Nosnou témou bola prirodzene elektromobilita. So svojou prezentáciou vystúpil aj Lukáš Ginič z Motor-Car Zvolen, ktorý v krátkosti predstavil pripravovanú minisériu o cestovaní na elektromobiloch.

Na elektromobiloch KIA EV6 sa vydali na výlet po Európe s dĺžkou viac ako 2000 kilometrov. Vzniklo z toho video, ktoré bude čoskoro zverejnené a počas Salónu Elektromobilov 2023 Bratislava boli stručne prezentované základné informácie z cesty:

  • Výlet na štyroch elektromobiloch KIA EV6 začínal na Slovensku, odkiaľ sa vyrážalo s plne nabitou batériou, a smerom cez Rakúsko, cez Viedeň, Salzburg, Mníchov, Norimberg, potom Plzeň, Praha a cesta späť na Slovensko. Trasa mala cez 2000 kilometrov.
  • Tím pozostával z 10 ľudí. Štyri elektromobily boli zvolené schválne, aby počas výletu zaťažili a otestovali nabíjacie stanice.
  • Výlet trval 3,5 dňa, takže to celé bolo dosť náročné aj z pohľadu dĺžky šoférovania, ubytovania či logistiky nabíjania. Dosť sa na tom celom podpísala skutočnosť, že na výlet sa vyrážalo s nulovou prípravou – dopredu sa nehľadali nabíjacie stanice, neoveroval sa výkon ani nič podobné.
  • Z celého výletu vznikal „minidokument“, ktorý by mal obsahovať až 5 dielov mapujúcich všetko, čo sa dialo.
  • Na niektorých nabíjacích bodov sa tím na elektromobiloch KIA EV6 dokázal nabiť za 15 až 20 minút a počas celého výletu nabíjal 5-krát.
  • Len raz sa stalo to, že posádky na seba museli čakať, pretože nabíjacie stanice boli obsadené a nemohli nabíjať súčasne. Vtedy došlo k zdržaniu približne 20 minút.
  • Celkovo na nabíjacích staniciach počas výletu tím strávil približne 2 hodiny a 20 minút. Nikdy to ale nebolo o tom, že by len sedeli a čakali na nabitie. Nabíjacia prestávka bola spojená a návštevou toaliet, reštaurácií/fast foodov, nákupného centra a podobne.
  • Výlet priniesol aj niekoľko zaujímavých postrehov a tipov. Napríklad to, že niekedy stačí v nabíjacej službe aktivovať „malý paušál za 10 €“ a cena nabíjania sa náhle zníži z 0,50 € za 1 kWh na 0,19 € za 1 kWh. Viac praktických tipov sa máme dozvedieť z pripravovaných videí.
  • Problémová situácia nastala v momente, kedy mobilná aplikácia ukazovala „nabíjací bod ako nabíjaciu stanicu“. Stalo sa jednoducho to, že po príchode na miesto tím zistil, že nabíjacia lokalita nedisponovala káblami a vyžadoval použitie tých vlastných, ktoré tím zjavne nemal.
    • Auto malo v tomto momente dojazd cca 30 kilometrov a vyriešili to tak, že sa presunuli do najbližšieho mesta, kde našli nabíjaciu stanicu.
    • Tento moment bol ponaučením a ukázal, že dnes vznikajúca infraštruktúra, napríklad aj na Slovensku, je na vyššej úrovni ako tomu bolo pred rokmi. Staršie lokality jednoducho môžu nepríjemne prekvapiť a dnešný štandard je omnoho vyšší.
    • Pri cestovaní do zahraničia, ale aj všeobecne, je dobré so sebou nosiť vlastný nabíjací kábel.
  • Cestovateľská séria bude čoskoro zverejnená na oficiálnej stránke KIA Zvolen. Čakanie si medzičasom môžete skrátiť prečítaním niektorých našich cestovateľských blogov:
27. mája 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

Jedna odpoveď na “Pripravovaná miniséria o cestovaní na elektromobiloch po Európe | Salón Elektromobilov 2023”

  1. Kabel je snad mozne povazovat za povinnu vybavu EV. 4 auta a ani jedno nemalo kabel? Ved bezne sa uz montuju nove DC nabky bez zabudovaneho AC kabla je len zasuvka, co si vsimam. Take nevedia odbornici co sa vydaju do neznama?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

+