MojElektromobil

Ešte v septembri nám Hyundai predstavil novú verziu Hyundai Tucson, ktorá bude dostupná hneď v troch rôznych motorizáciách. Samozrejme bude prítomná klasická spaľovacia verzia, ktorú bude dopĺňať mild-hybridná so 48 V systémom a taktiež plnohodnotná plug-in hybridná. K tej nám ale Hyundai priniesol podrobnosti až teraz.

Hyundai Tucson PHEV

Hyundai sa elektrifikovanej verzii modelu Tucson nechcel vyhnúť, nakoľko práve takéto modely sa už pomaly stávajú štandardom ich ponuky. Okrem plne elektrických vozidiel majú v ponuke aj plug-in hybridy či dokonca elektromobil NEXO poháňaný palivovými článkami. Budúci rok majú v pláne priniesť nový face lift obľúbeného modelu Hyundai Kona Electric a na jar sa elektrifikovaná ponuka rozšíri aj práve o plug-in hybridný Hyundai Tucson.

Hyundai Tucson

Hyundai vozidlo vybavuje celou paletou aktuálnych technológií, no určite vás zaujíma, ako sa postavili práve k plug-in hybridnému pohonu. Nebude to vôbec zlé, nakoľko z pohľadu spaľovacieho motora tu bude osadený benzínový štvorvalec 1,6 T-GDi Smartstream so zatiaľ bližšie nešpecifikovaným výkonom. Spájaný ale bude s elektromotorom s výkonom 90 koní a krútiacim momentom 304 Nm. Celkový systémový výkon však ma byť veľmi slušných 265 koní a 350 Nm.

Celý tento komplexný systém je pochopiteľne riadený automatickou šesťstupňovou prevodovkou, ktorá výkon posúva na všetky štyri kolesá. Už pri pohone sa Hyundai zameral na efektivitu: „Nový Tucson Plug-in Hybrid je tiež vybavený klapkou Active Air, ktorá upravuje nasávanie vzduchu v závislosti od teploty chladiacej kvapaliny motora, rýchlosti vozidla atď. Účelom tejto funkcie je minimalizovať odpor vzduchu a maximalizovať efektivitu spotreby,“ uvádza sa v tlačovej správe.

Hyundai Tucson

Elektrický dojazd

V aute je umiestnená štandardná lítium-iónová batéria s kapacitou 13,8 kWh. Predpokladáme, že toto je celková a nie využiteľná kapacita batérie. Z pohľadu čisto elektrického dojazdu nemá Hyundai Tucson ešte oficiálnu certifikáciu, teda neprebehli merania WLTP. Automobilka ale podľa interných testov predpokladá, že by sa mal pohybovať okolo štandardnej hodnoty 50 kilometrov. To síce nie je zlé, no očakávali by sme už posun vpred od zabehnutých čísiel.

Veľká revolúcia sa nebude odohrávať ani pri nabíjaní, ktoré je riešené štandardné cez striedavý prúd, teda vstavanú palubnú nabíjačku. Poteší, že Hyundai siahol po stredne-rýchlej palubnej nabíjačke s výkonom 7,2 kW. Je vítané nabíjať dvakrát rýchlejšie ako pri základnej nabíjačke s hodnotou 3,3 alebo 3,7 kW. Ísť ale ešte vyššie by mohlo byť určite zaujímavé pre lepšie využívanie plug-in hybridného režimu. A zároveň mohlo ísť o istú odpoveď Mercedes-Benz, ktorý prechádza v plug-in hybridoch aj na rýchlejšie DC nabíjanie.

Hyundai Tucson interiér

Dostatok priestoru

Hyundai neumiestnil vysokonapäťovú batériu do priestoru kufra ako je to v prípade plug-in hybridou bežné. Batériu dokázali dostať do podvozku, čo sa má odraziť vo veľkorysom vnútornom priestore. Pre pasažierov vzadu má byť k dispozícii až 9,5 centimetra pre nohy a viac priestoru sa dostalo aj do kufra. Ten má v základe 558 litrov a po sklopení sedadiel ide až o 1 737 litrov. Aj napriek umiestneniu batérie do podvozku je ale tento priestor o niečo menší ako v prípade klasickej spaľovacej verzie. Tá ponúka 620, respektíve až 1 799 litrov.

Rozmery Dĺžka x Šírka x Výška: 4520 x 1865 x 1650 mm | Rázov: 2680 mm  | Previsy: 895 mm vpredu a 925 mm vzadu

Spomínaný pohon všetkých štyroch kolies bude v Tucson dostupný od základnej výbavy. Distribúcia výkonu pre všetky kolesá v náročnom teréne je premyslená: „Vozidlo je vybavené technológiou pohonu všetkých kolies Hyundai HTRAC a voličom režimu Terrain Mode pre bezpečnú jazdu v náročnom teréne. HTRAC dokáže variabilne distribuovať hnaciu silu na predné a zadné kolesá v závislosti od podmienok trakcie a charakteru jazdy, zatiaľ čo volič režimu Terrain Mode optimalizuje výkon, krútiaci moment a brzdenie v závislosti od typu povrchu, ktorý vodič nastaví.“ Do terénu taktiež oceníte technológiu ECS pre adaptívne tlmenie a čo najlepší komfort.

Pripojenie a asistenti

Konektivita vozidla bude bohatá a zároveň štandardná v rámci súčasných modelov. K dispozícii bude aj vzdialený prístup cez Hyundai Bluelink. Samozrejmosťou je podpora pre Android Auto a Apple CarPlay. Zobrazovaný bude na displeje infotainmentu s veľkosťou 10,25 palca, čo je rovnako štandard u nových vozidiel Hyundai.

Hyundai sa postaral aj o bezpečnosť s ponukou asistenčných systémov: „Vozidlo je vybavené technológiou pohonu všetkých kolies Hyundai HTRAC a voličom režimu Terrain Mode pre bezpečnú jazdu v náročnom teréne. HTRAC dokáže variabilne distribuovať hnaciu silu na predné a zadné kolesá v závislosti od podmienok trakcie a charakteru jazdy, zatiaľ čo volič režimu Terrain Mode optimalizuje výkon, krútiaci moment a brzdenie v závislosti od typu povrchu, ktorý vodič nastaví.

V budúcom roku ponuku plug-in hybridov rozšíria aj ďalšie automobilky. Ešte koncom tohto roka sa do predaja dostávajú novinky od Citroën, Renault či Škoda. Do budúceho roka preto môžeme počítať s ešte širšou ponukou viacerých výrobcov.

9. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+