Hyundai nedávno realizoval slovenskú premiéru nového športového modelu Hyundai IONIQ 5 N a teraz na rad prichádza ďalšia novinka v ponuke tejto značky. Klasický Hyundai IONIQ 5 prešiel modernizáciou, ktorá prináša množstvo zaujímavých vylepšení. Za zmienku stojí, že k výrazným zmenám prišlo už v marci 2023, kedy bol predstavený modelový rad IONIQ 5 MY23.
Okrem iného vtedy došlo k navýšeniu kapacity batérie z pôvodných 72,6 kWh na 77,4 kWh, čím sa navýšil aj dojazd tohto elektromobilu. Rovnaký scenár sa teraz opakuje aj pri vynovení modelu pre rok 2024. Kapacita batérie narastie o necelých 7 kWh na najnovšiu hodnotu 84 kWh. Podľa informácií z tlačovej správy by sa mal dojazd po tejto úprave zvýšiť z 507 na 570 kilometrov, podľa metodiky WLTP.
Zmeny sa dotkli vonkajšieho dizajnu aj interiéru. Zmenené malo byť napríklad tvarovanie predných aj zadných nárazníkov, v dôsledku čoho IONIQ 5 na dĺžku narástol o 20 mm na novú hodnotu 4 655 mm. Ostatné rozmery zostali zachované. Spomína sa aj predĺženie zadného spojlera o 50 mm a osadenie nových ráfikov kolies. Tieto úpravy sa majú prejaviť na lepších aerodynamických vlastnostiach vozidla.
Zvýšená mala byť aj pevnosť karosérie spolu so zlepšením odhlučnenia. Tieto zmeny sa majú prejaviť na vyššom komforte a zvýšenej bezpečnosti posádky, primárne pri bočnom náraze. Z oblasti bezpečnosti sa spomína aj systém ôsmich airbagov, ktoré obsahujú aj bočné airbagy pre pasažierov na zadných sedadlách. Vylepšené boli aj tlmiče pre zníženie prenosu vibrácii z vozovky na vozidlo, ako aj na volant. Posilnenie zadnej nápravy a podlahy sa má podpísať na vylepšenej stabilite a agilnosti vozidla.
Naprázdno neobišiel ani interiér. Hyundai na ovládaciu konzolu “Universal Island” pridal fyzické tlačidlo. Slúži na ovládanie často používaných funkcií ako je napríklad vyhrievanie a ventilácia sedadiel, vyhrievanie volantu alebo parkovací asistent. Zmenené malo byť aj umiestnenie podložky pre bezdrôtové nabíjanie smartfónov zo spodnej do hornej časti. Ďalšími zmenami je nový dizajn volantu s interaktívnymi pixelovými svetlami a upravené malo byť aj rozmiestnenie ovládacích prvkov pre infotainment a klimatizácie.
Modernizovaná verzia Hyundai IONIQ 5 prichádza aj s novým infotainment systémom Navigation Cockpit (ccNC). Príjemným prekvapením je pridanie podpory pre softvérové aktualizácie vzduchom, takzvané OTA aktualizácie. Pridané boli aj dodatočné asistenčné a bezpečnostné systémy: detekcia držania rúk na volante, asistent jazdy v jazdnom pruhu druhej úrovne, diaľkový inteligentný parkovací asistent RSPA 2 a asistent pre predchádzanie kolíziám pri parkovaní (predné, zadné aj bočné).
V ponuke pribúda športové prevedenie N Line. Ponúkať má agresívnejší, športový dizajn, unikátne nárazníky a bočné prahy, ako aj 20-palcové kolesá. Unikátne prvky N Line sú osadené aj do interiéru – športový volant, prístrojová doska, kovové pedále či športové sedadlá. Vynovený Hyundai IONIQ 5 aj s verziou N Line sa na globálne trhy začne dostávať v priebehu roka 2024. Medzi priamu konkurenciu IONIQ 5 treba brať do úvahy modely Kia EV6, Škoda Enyaq ako aj VW ID.4.