MojElektromobil

Volkswagen ID.3 prišiel do predaja s omeškaním ešte počas jesene, no zároveň aj s kompromismi. Automobilka totiž upozornila majiteľov, že softvér už síce bude funkčný, avšak bez niektorých funkcií. Ako sme si aj my vyskúšali, zatiaľ čo nižším verziám chýba napríklad Android Auto či Apple CarPlay, vyššie verzie sú ochudobnené aj o head-up displej s rozšírenou realitou. Do auta sa dostane neskôr pomocou aktualizácie, no Volkswagen ID.4 túto možnosť má hneď z výroby.

Rôzne funkcie

Nakoľko sa Volkswagen ID.4 dostáva aj k prvým novinárom či YouTuberom na testovanie, môžeme sa pozrieť, ako táto funkcia vôbec funguje v praxi. Jedna z prvých ukážok sa objavila na kanáli Battery Life. Vo videu môžete vidieť, aké všetky informácie sú dostupné v rámci rozšírenej reality a akým spôsobom sú vôbec zobrazované. Funkcia pôsobí celkom dobre, pričom dokáže vodiča upozorniť napríklad na vybočovanie z pruhov. Ak sa priblížite k autu pred vami, zobrazí sa čiara, ktorá vás informuje o tom, čo vidí auto a podľa čoho sa teda aj riadi.

Zaujímavé je tiež zobrazenie zmeny smeru jazdy. Ak je podľa navigácie potrebné odbočiť, začne sa na čelnom skle zobrazovať šípka. Tá sa postupným približovaním ku križovatke či k miestu odbočenia zväčšuje. Zaujímavé je tiež zobrazovanie príchodu do cieľa, kedy sa pred vami začne zobrazovať cieľ. Rozšírenú realitu používajú už nejaký čas vozidlá Mercedes-Benz, tie ale majú túto funkciu zapracovanú do kamery auta, teda virtuálne šípky sa vkladajú do obrazu na displeji. V prípade Volkswagen ID.4 a ID.3 sa nemusíte pozerať na displej a potrebné informácie sú zobrazované priamo pred vami.

Náš tip
VIDEOTEST Volkswagen ID.3: Ďalší skvelý elektromobil, ktorý potrápi konkurenciu

Nová verzia softvéru pre ID.3

Na rovnakom kanáli sa len včera objavilo nové video, ktoré predstavuje funkcie nového softvéru pre ID.3. Ten už obsahuje podporu pre Android Auto či Apple CarPlay, a to aj s bezdrôtovým pripojením. Vylepšenia sú ale viaceré. Podľa slov, ktoré odzneli vo videu, je softvér plynulý hneď od štartu a nie sú tu zdĺhavejšie nahrávacie obrazovky. Taktiež je už možné jednoducho resetovať jazdné údaje.

Čo ale mnohých poteší najviac je automatické pridávanie zastávok pre nabíjanie po zadaní cieľa v navigácií. Napríklad pri ceste z Bratislavy do Košíc si už auto samé naplánuje zastávky aj s časom potrebným pre nabíjanie.

21. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+