MojElektromobil

Greenway na včerajšom neformálnom stretnutí s majiteľmi elektromobilov odprezentoval pripravovaný nový cenník a viaceré pozitívne novinky pre elektromobilitu na Slovensku.

Program ONE končí

Pôvodný program ONE, ktorý bol terčom kritiky pre jeho spoplatňovanie po minútach, končí. Greenway už dávnejšie uviedol program ENERGIA spoplatnený spravodlivejším spôsobom po kWh. Keďže v niektorých veľmi špecifických prípadoch mohol byť program ONE výhodnejší, spoločnosť ho ponechala v ponuke spolu s novším programom ENERGIA a voľbu programu nechala na zákazníkov. To sa teraz zmení a od 1. 1. 2020 program ONE už nebude možné využívať.

Prídu ale nové programy služieb a teda okrem ENERGIA STANDARD (na ktorý sa po 1. 1. 2020 zmení súčasný program ENERGIA) pribudnú aj programy ENERGIA PLUS a ENERGIA MAX. Pri tých budú ceny DC nabíjania výhodnejšie, výmenou za mesačný poplatok 14,90 eur, resp. 24,90 eur.

Greenway cenník

Náhľad na nový cenník Greenway. Ceny sú vrátane DPH.

Podľa výkonu konektora

Greenway bude po novom cenu za kWh určovať v závislosti od rýchlosti nabíjania. Narozdiel od konkurenčného ZSE Drive však nebude zohľadňovať aktuálne dosahovaný reálny nabíjací výkon, ale maximálny dostupný výkon daného konektora.

To bude motivovať zákazníkov využívať konektor s ohľadom na možnosti konkrétneho elektromobilu. V prípade ak napríklad elektromobil neumožňuje nabíjať viac ako 50 kW, nebude zbytočne blokovať ultrarýchlu nabíjaciu stanicu. Tá zostane voľná pre tých, ktorí by jej výkon využili.

Mierne zdraženie aj zlacnenie

Oproti pôvodnému programu ENERGIA je v nadväzujúcom programe ENERGIA STANDARD cena za najbežnejšie 50 kW DC nabíjanie zvýšená z 0,45 na 0,49 eur za kWh. Rovnaká cena však platí pre nabíjanie až do výkonu konektora 150 kW vrátane. Nabíjanie s výkonom 40 kW a menej bude stáť 0,44 eur za kWh. To sa po výmene DBT nabíjačiek u nás týka najmä poľského trhu. Greenway sa ale netají ambíciou priniesť na náš trh aj DC nabíjačky so stredne veľkým výkonom 25 kW, vhodné napríklad do nákupných centier či reštaurácii.

Lacnejšie bude AC nabíjanie. Pri ňom sa cena znižuje z 0,30 na 0,25 eur za kWh. To je síce stále drahšie ako u konkurencie, má však jednu výhodu.

Nočné nabíjanie bez merania času

Pri AC nabíjaní v čase 20.00 – 8.00 sa nebude merať čas pripojenia. Nočné AC nabíjanie na verejných nabíjačkách Greenwayu tak bude potenciálne zaujímavé pre obyvateľov bytových domov, ktorí nemajú vlastnú garáž či možnosť nabíjania v práci. Okrem spomínaného nemeraného časového pásma sú k nemu k dispozícii ďalšie 3 hodiny, počas ktorých sa časová tarifa AC nabíjania neuplatňuje. Ak sa tak zákazník pripojí napríklad o 17.30 a odpojí až o 8.30 nasledujúceho dňa, zaplatí iba za reálne odobraté kilowatthodiny, bez časovej penalizácie.

Greenway spomína, že v budúcnosti plánuje časové pásma prispôsobovať konkrétnym potrebám. Napríklad AC nabíjačky v garážach biznis centier môžu mať nemerané časové pásmo nastavené na dennú dobu.

Medzinárodný roaming za domáce ceny

Úplnou novinkou na našom trhu je predstavenie možnosti nabíjania v sieťach zahraničných roamingových partnerov za rovnaké ceny ako doma. To však bude platiť iba pre programy služieb ENERGIA PLUS a ENERGIA MAX a bude podliehať pravidlám férového využívania služby. Teoreticky tak síce bude možné si drahšie programy aktivovať napríklad iba po dobu letných prázdnin, bude však potrebné splniť podmienky podielu nabíjaní vo vlastnej sieti ku nabíjaniam v roamingu.

Za nabíjanie vo vlastnej sieti sa pritom bude považovať nabíjanie na ktorejkoľvek nabíjačke Greenway, bez ohľadu na to či je na Slovensku alebo v zahraničí.

Nový nabíjací hub pri Avione

Výstavba nového nabíjacieho hubu pri Avion Shopping Parku v Bratislave sa už začala. Bude sa nachádzať vedľa prevádzky McDonalds a ponúkne 2 rýchlonabíjacie stojany (50 kW) a 2 ultrarýchle stojany (175 kW).

Greenway siahol po technológii od firmy EV Tronic. Tú testovalo aj ZSE Drive v Budči, pre svoje ďalšie ultrarýchle stanice však už radšej siahlo po overenej značke ABB. Greenway ubezpečuje že je v ich záujme, aby technológia nabíjačky fungovala bez problémov. V konečnom dôsledku ani Greenway nechce opakovanie situácie s problémovými nabíjačkami DBT.

Podľa aktuálnych informácií má k dnešnému dňu v sieti Greenway vymenené už všetky DBT nabíjačky.

Zvyšovať nabíjací výkon plánuje spoločnosť aj na ďalších nabíjačkách, kde to je technicky možné. Ide o stanice značky Delta. Podľa našich informácií je v plánoch zvýšenie výkonu na staniciach OMV Todos v Ružomberku (100 kW) a Dalitrans pri Trenčíne (150 kW).

Nové programy aj okamžite

Ak si prajete začať využívať niektorý z nových programov, môžete tak urobiť aj hneď:

„Noví klienti majú možnosť si už zvoliť iba z nových cenových programov. Existujúci klienti si môžu nový cenový program zvoliť ihneď (s platnosťou od nasledujúceho dňa), avšak mali by tak urobiť najneskôr do 31. 12. 2019“, vysvetlil Adam Perger z Greenway.

Ďalšie novinky

  • Bola zverejnená vlastná natívna mobilná aplikácia pre Android a iOS
  • Po novom bude potrebné si k svojmu účtu zaregistrovať platobnú kartu, z ktorej budú platby automaticky zúčtované
  • Greenway je technicky pripravený aj na národný roaming. Chce aby majiteľom elektromobilov stačila iba jedna karta na čo najväčší počet nabíjačiek

Mohlo by vás zaujímať

Náš tip
ZSE Drive spustí nové ultrarýchle nabíjacie stanice. Aktualizuje cenník
Náš tip
Potvrdené: Greenway vymení problémové DBT nabíjačky, poznáme detaily
7. novembra 2019

+