MojElektromobil

A je to tu zase. Súboj na poli cenovo dostupných elektromobilov neutícha, práve naopak. Automobilky sa predbiehajú v tom, ktorá z nich ponúkne lepšie vozidlo. Práve nízka cena je jedným z kľúčových faktorov ďalšieho rozvoja elektromobility. Zameriavajú sa na ňu nielen európske automobilky, ale aj čínske. Portál Carnewschina teraz informoval o tom, že svoju lastovičku pripravuje aj čínske Nio.

Automobilka je veľmi dobre známa nielen zaujímavými elektromobilmi, ale aj výmennými batériovými stanicami. V Číne ich už má tisícky, stanice ale vyrastajú aj v Európe. Možno by ste si povedali, že vás nejaký čínsky elektromobil, ktorý sa u nás nikdy nebude predávať, nezaujíma. Avšak Nio plánuje novinku predávať práve v Európe.

2 podznačky, 2 novinky

Nemá ísť pritom o vyslovene najlacnejší model, no s cenou pod 30 tisíc eur medzi ne rozhodne patriť bude. Vlastne, v ponuke by mali byť dva elektromobily. Tým prvým je Onvo L60. Globálne predstavenie tohto vozidla je naplánované na posledný kvartál tohto roka a predávať by sa malo v Číne za približne 220 000 yuanov. V prepočte 28 300 eur. V ponuke bude variant so 60 kWh akumulátorom, prípadne drahší model s veľkým 90 kWh akumulátorom. Infotainment pobeží na výkonnom čipsete Snapdragon 8295 od Qualcomm a chýbať nebude ani moderná 900 V architektúra. Cena elektromobilu Onvo L60 však bude v Európe určite vyššia.

Mohlo by vás zaujímať:

Z pohľadu na cenu by mohol zaujať skôr druhý plánovaný model, ktorý bude predstavený pod druhou podznačkou automobilky s názvom Firefly. Pôjde vôbec o prvý Firefly elektromobil na trhu, pričom jeho európska cena by nemala prekročiť hranicu 30 tisíc eur. Áno, práve s týmto vozidlom má Nio veľké plány a chce s ním preraziť na starom kontinente, kde momentálne prevládajú pôvodné európske značky v kombinácii s Teslou.

Firefly EV
Zdroj: Carnewschina

Firefly má byť cenovo dostupným modelom od Nio, ktoré je špeciálne navrhnuté pre európskeho zákazníka. Pôjde o elektrický hatchback, ktorý už bol párkrát dokonca videný na špionážnych záberoch pri testovaní v Číne. Dizajnovo by mohlo ísť o konkurenciu obľúbenému Volkswagenu ID.3, prípadne jeho koncernovej dvojičke Cupra Born. Veľkou výhodou má byť aj podpora technológie battery swap (rýchla výmena batérie vo výmennej stanici značky Nio). Bohužiaľ, na Slovensku zatiaľ nemáme žiadnu a v Európe ich tiež veľa nie je. Nejaké by sme našli napríklad v Nemecku, Holandsku či v Škandinávii.

Náš tip
Kia zverejnila prvé zábery modernizovanej EV6, odhaľujú prvky podobné EV9
8. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+