Aj keď pôvodné plány hovorili o tom, že nová generácia Fiatu 500 bude už len čisto elektrická, kombinácia viacerých faktorov prinútila automobilku zmeniť plány. Hoci v roku 2020 skutočne bola predstavená len ako elektromobil, pôvodná retro 500-ka z roku 2007 zostala v ponuke až do minulého roka, teda na dnešnú dobu neuveriteľných 17 rokov.
Sprísňujúce sa emisné a bezpečnostné predpisy ju však nadobro vyradili z ponuky v Európe, a to napriek tomu, že išlo o jeden z najpredávanejších modelov vôbec – v roku 2022 sa medzi najpredávanejšími automobilmi v EÚ umiestnila dokonca na 4. mieste. Výroba sa minulý rok presunula z Poľska do Maroka, kde bude pokračovať pre iné trhy.

Aktuálne výrobca poskytol zábery na prvé predsériové kusy nového modelu, ktoré sa zvonku od elektromobilu zatiaľ dizajnovo nelíšia. Zostáva však otázkou ako bude vyzerať predný nárazník, keďže na chladič spaľovacieho motora je potrebný väčší prístup vzduchu, než poskytuje predná mriežka elektromobilu.
Mohlo by vás zaujímať:
- Renault 5 E-Tech: Podarené autíčko do mesta, aj na kľukaté okresky | Prvé jazdy + Rozhovor
- Elektromobil hľadá nového majiteľa: Aktuálne inzeráty z komunity Nearcharger.sk
- Test Volkswagen ID.3 Pure Limited: Aký je najlacnejší elektrický Volkswagen? Takmer nič mu nechýba

Fiat totiž počítal s rýchlejším nástupom elektromobility a vyššími predajmi nového modelu Fiat 500e. To sa nikdy nestalo a minulý rok bolo nutné niekoľkokrát prerušiť výrobu v Turíne z dôvodu nízkych predajov. Domáci trh zatiaľ elektromobilom neprepadol a v porovnaní so staršou benzínovou 500-kou je nový elektromobil podstatne drahší.
Fiat 500 Hybrid: Do elektromobilu zabudovali spaľovací motor
Výpadok v predajoch sa výrobca rozhodol riešiť zabudovaním benzínového motora do nového modelu, pôvodne vyvinutého ako čistý elektromobil. Aktuálne je vo fáze príprave sériovej výroby nového modelu, ktorá je naplánovaná do konca tohto roka. Cieľom je spustiť ju v novembri. O aký motor pôjde zatiaľ výrobca neprezradil, no očakávame použitie známeho trojvalcového motora preplňovaného motora 1,2 Hybrid známeho z iných vozidiel koncernu Stellantis.

Odlišným smerom ako Fiat sa vybralo Mini z portfólia nemeckej automobilky BMW. Na novej platforme vychádzajú čisto elektrické modely Mini Cooper E/SE, zatiaľ čo pôvodná platforma poslúžila ku výrobe modernizovaného modelu, ktorý sa zvonku prispôsobil dizajnu nového elektromobilu. Toto však v prípade Fiatu nebolo možné, nakoľko starší Fiat 500 bol podstatne menší, než jeho nasledovník z roku 2020.