MojElektromobil

Energetické štítky poznáme veľmi dobre z elektrických spotrebičov. V rýchlosti informujú o tom, do akej kategórie energetickej účinnosti patrí daný spotrebič, aby sa zákazník mohol pri výbere rozhodnúť aj na základe tejto informácie. Pri elektromobiloch niečo také momentálne oficiálne nie je zavedené. Namiesto toho automobilky zverejňujú priemerné spotreby a očakávané dojazdy.

Portál Electrifying.com si však povedal, že rýchly vizuálny pomocník vo forme energetických štítkov by sa predsa len hodil aj vo svete elektrických vozidiel. A presne to pod názvom “Efficiency Rating” vytvoril vo vlastnej réžii. Týmto spôsobom chce budúcim majiteľom elektromobilov pomôcť pri výbere nového vozidla a ukázať im, že by sa mali venovať aj otázke energetickej efektivity. Na tému upozornil portál InsideEVs.

Cenový rozdiel na nabíjaní je citeľný

Nabíjanie elektromobilov je síce lacnejšie než taktovanie, no aj v tomto prípade môže dochádzať k výrazným rozdielom v závislosti od energetickej efektivity vozidla. Portál napríklad vypočítal, že rozdiel medzi elektromobilov s hodnotením A++ (BMW i4) a hodnotením E (Mercedes EQV) môže na 16 000 najazdených kilometrov (10 000 míľ) vychádzať až na 690€. 

Za neoficiálnym hodnotením “Efficiency Rating” stojí algoritmus, ktorý zohľadňuje množstvo faktorov a pretavuje ich do jednoduchého vizuálu. Od základov ako je spotreba pri jazde, cez rýchlosť nabíjania a efektívnosť funkcií pre znižovanie spotreby až po reálne skúsenosti získané testovaním vozidiel v premávke. Elektromobily v hodnotení môžu získať známku od A++ až po E, veľmi podobne ako pri klasických energetických štítkoch. 

Najlepšie hodnotenie získali len dva elektromobily

Portál svojmu hodnoteniu podrobil aktuálne predávané elektromobily a zverejnil výsledky. Najlepšie hodnotenie A++ získala len dvojica Tesla Model 3 Long Range a BMW i4. Naopak najhoršie dopadla luxusná elektrická dodávka Mercedes-Benz EQV. Takto vyzerá kompletný prehľad:

  • Tesla Model 3 : A++ 
  • BMW i4 : A++ 
  • Hyundai Ioniq : A+ 
  • Citroën e-C4 : A+ 
  • Fiat 500e : A+ 
  • Hyundai Kona Electric : A+ 
  • Mercedes EQS : A+ 
  • Kia EV6 : A+ 
  • Peugeot e208 : A+ 
  • SEAT Mii : A+ 
  • Tesla Model Y : A+ 
  •  Vauxhall Corsa-e : A+ 
  • Citroën Ami : A+ 
  • Volkswagen ID.3 : A+ 
  • Renault Twizy : A+ 
  • Hyundai IONIQ 5 A+ 
  • Audi Q4 e-tron : A 
  • BMW iX3 : A 
  • DS3 Crossback : A 
  • Ford Mustang Mach-E : A 
  • Kia e-Niro : A 
  • Kia Soul : A 
  • Peugeot e-2008 : A 
  • Renault Zoe : A 
  • Skoda Enyaq : A 
  • Smart EQ ForTwo : A 
  • Tesla Model S : A 
  • Tesla Model X : A 
  • Vauxhall Mokka : A 
  • Volkswagen ID.4 : A 
  • Audi e-tron GT : B 
  • BMW i3 : B 
  • BMW iX : B 
  • Mercedes EQA : B
  • MG MG5 EV : B 
  • MG ZS EV : B 
  • Nissan Leaf : B 
  • Polestar 2 : B 
  • Volvo XC40 Recharge : B 
  • Honda e : C 
  • Jaguar i-Pace : C 
  • Lexus UX300e : C 
  • Mazda MX-30 : C 
  • Porsche Taycan : C 
  • Rimac Nevera : C 
  • Citroën e-Spacetourer : C 
  • Vauxhall Vivaro-e : C 
  • Audi e-tron : D 
  • Mercedes EQC : D 
  • Mercedes EQV : E
Portál celkové hodnotenie zobrazuje ako „E-Rating“ | Foto: Electrifying.com
23. novembra 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+