MojElektromobil

Po dlhom čakaní prišla s prvým elektromobilom aj talianska legenda Alfa Romeo. Pre vstup do sveta elektrickej mobility automobilka zvolila najpopulárnejší typ vozidla SUV, konkrétne ide o malé SUV (B-segmentu). Informácie poskytol koncern Stellantis. Len pár dní po predstavení však už musí z politických dôvodov zmeniť svoj názov – talianskej nacionalistickej vláde sa totiž nepáči použitie názvu Milano na elektromobil vyrobený v Poľsku. Svoj prvý elektrický model tak premenovala na Junior.

Ochrana spotrebiteľa alebo vytĺkanie politického kapitálu?

Talianska nacionalistická vláda sa v poslednej dobe čoraz častejšie dostáva do konfliktu s koncernom Stellantis. Svoje postoje obhajuje ochranou záujmov talianskych občanov. Ako presne však ochráni záujem talianskych občanov zmena názvu modelu milánskej automobilky na Junior však jej minister neprezradil, najmä keď názov Milano vybrala práve verejnosť v ankete usporiadanej výrobcom.

Kompletne nový je dizajn vozidla, ktorý si len ťažko pomýliť s akoukoľvek inou Alfou. Na tradíciu odkazuje predná maska v typickom tvare znázorňujúca logo Alfa Romeo. S dĺžkou 4,17 metra, šírkou 1,78 metra a výškou 1,5 metra zapadá ku svojim koncernovým súrodencom Fiat 600e, či Jeepu Avenger, ktoré sme testovali nedávno.

alfa romeo milano
Dizajn prednej časti Alfa Romeo Milano ešte s pôvodným názvom | Zdroj: Alfa Romeo

Naopak elektrické pohonné ústrojenstvo je už dobre známe zo spomínaných sesterských modelov – základom je 115 kW (156 koní) verzia Elletrica, ktorú doplní aj športová verzia Elletrica Veloce (po taliansky rýchlosť) s výkonom až 176 kilowattov (240 koní). Tá sa predstavila napríklad už v Abarthe 600e. V oboch prípadoch je poháňaná predná náprava.

Elektromobil Alfa Romeo Junior batéria a dojazd

Obe verzie spája akumulátor s kapacitou 54 kWh, ten poskytne slabšej z nich dojazd až 410 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP.

elektromobil alfa romeo milano elettrica
Alfa Romeo Junior Elettrica | Zdroj: Alfa Romeo

Maximálny nabíjací výkon pri rýchlom DC nabíjaní dosahuje obvyklých 100 kW, čo znamená nabitie z 10 na 80 % SoC akumulátora počas menej než pol hodiny. Vozidlo je vybavené aj palubnou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW.

Alfa Romeo Junior hybrid

Navyše ku čisto elektrickému variantu pribudnú aj dva hybridné. Známy 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor je doplnený o elektromotor s výkonom 21 kW, vďaka čomu dosahuje systémový výkon 100 kilowattov (136 koní).

elektricka alfa romeo milano
Alfa Romeo Junior| Zdroj: Alfa Romeo

Hybridný pohon bude dostupný vo verzii Ibrida alebo Q4 Ibrida, fanúšikovia už vedia, že v tomto prípade ide o pohon 4×4. Tou sa výrobca chváli, že bude jediná štvorkolka v danom segmente. Jej príchod na trh sa však očakáva až neskôr.

V ponuke budú tri stupne výbavy: Základná Techno už ponúka autonómnu jazdu druhej úrovne, LED Matrix svetlá, či navigáciu.

alfa romeo milano interier
Interiér Alfa Romeo Junior | Zdroj: Alfa Romeo

Stupeň Premium rozširuje výbavu o čalúnenie v kombinácii vinylu a tkaniny, elektricky ovládané sedadlo vodiča s masážnou funkciou, alebo ambientné osvetlenie interiéru.

Na vrchole ponuky stojí Sport, ktorý už z definície ponúka to najlepšie zo športového charakteru so športovými sedadlami (na obrázku vyššie), čalúnením Alcantara a športovými prvkami exteriéru, ako aj 20-palcovými kolesami z ľahkých zliatin

cena alfa romeo milano
Alfa Romeo Milano Elettrica | Zdroj: Alfa Romeo

Mohlo by vás zaujímať:

Konkurenciu pre novú Alfu Romeo Junior môžu tvoriť koncernoví súrodenci z dielne Stellantisu ako napríklad Fiat 600e, Jeep Avenger, Peugeot e-2008 či Opel Frontera. Na prahu prémie sa ocitnú spolu s Volvom EX30, zatiaľ čo o zákaníkov môže Alfa súperiť napríklad aj s nedávnom testovaným Mercedesom EQA či BMW iX2.

Náš tip
Test Volvo EX30: Švédska imidžovka nielen do mesta

16. apríla 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+