MojElektromobil

Hoci je Toyota Hilux s konvenčným spaľovacím motorom pravidelne jedným z najpredávanejších automobilov na svete (napríklad v 1. kvartáli 2023 obsadila tretiu priečku globálneho rebríčka), značka prichádza aj s elektrickou verziou populárneho pick-upu. Zaujímavosťou je, že toto vozidlo neponúka práve na severoamerickom trhu, kde sa pick-upy dlhodobo tešia veľkej obľube. O novom elektromobile informoval portál insideevs.

Presné špecifikácie vozidla zatiaľ nepoznáme, ale Toyota už skôr uviedla, že plánovaný dojazd je pribilžne 200 kilometrov. Tento údaj však uviedla bez konkretizácie na základe akého testovacieho cyklu bol vypočítaný. V rozhovore pre agentúru Reuters uviedol Pras Ganesh, viceprezident spoločnosti Toyota Motor Asia:

“Čím väčší dojazd mám dosiahnuť, tým väčšiu batériu musím na vozidlo umiestniť, čo znamená, že aj hmotnosť vozidla sa stáva výrazne vyššou, čo znamená, že užitočné zaťaženie môže byť oveľa menšie.”

Pras Ganesh, viceprezident spoločnosti Toyota Motor Asia

Elektromobil Toyota Hilux Revo
Elektromobil Toyota Hilux Revo | Zdroj: Toyota

To naznačuje, že elektrický Hilux (ktorý by sa mal volať Toyota Hilux Revo) bude mať relatívne malý akumulátor, prioritou zostáva zachovanie nosnosti. Novinári, ktorí jazdili na prototypoch, naznačili, že Toyota by mohla použiť batériu s kapacitou 71,4 kWh, ktorou disponuje model bZ4X. Toto tvrdenie však nebolo potvrdené.

Ponuka elektrických pick-upov rastie

Elektrická verzia sa začne vyrábať budúci rok v Thajsku a bude určená najmä pre miestny trh, ale výrobca nevylúčil jej export aj na iné trhy. Elektromobil Toyota Hilux Revo zároveň nebude jediným elektrickým pick-upom, ktorý sa začne vyrábať v Thajsku v roku 2025. Spoločnosť Isuzu tiež oznámila plány na výrobu elektrickej verzie vozidla Isuzu D-Max, ktoré v krajine vyrába už od roku 2002.

interier toyota hilux revo
Interiér Toyota Hilux Revo | Zdroj: Toyota

Na rozdiel od Toyoty však spoločnosť Isuzu zverejnila niektoré špecifikácie elektromobilu Isuzu D-Max BEV, ktorý bude mať batériu s kapacitou 66,9 kWh. V ponuke bude s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies, ktorý pozostáva z predného motora s výkonom 40 kW (54 koní) a zadného motora s výkonom 90 kW (120 koní), ktoré poskytujú systémový výkon 130 kW (174 koní). Krútiaci moment je podobný ako v prípade naftovej verzie modelu D-Max a dosahuje 240 Nm.

Mohlo by vás zaujímať:

elektromobil Isuzu D-Max
Elektrický pickup Isuzu D-Max | Zdroj: Isuzu

Aj keď bude ťažší ako bežný spaľovací D-Max, ale bude mať rovnakú nosnosť 1 t a ťažná kapacita bude rovnako 3,5 t. Spoločnosť Isuzu však nezverejnila žiadne odhady dojazdu modelu D-Max BEV a nepotvrdila ani dostupnosť modelu mimo thajského trhu.

Toyota v minulosti testovala aj verziu modelu Hilux na vodíkový pohon, ale v súčasnosti neplánuje jeho uvedenie do výroby. Tento pohon zostáva zatiaľ vyhradený osobnej limuzíne Toyota Mirai.

Náš tip
Elektrický pick-up Ford F-150 Lightning konečne v Európe!
20. mája 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+